Beveiligers moeten politie helpen

Auteur Topic: Beveiligers moeten politie helpen  (gelezen 36369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 24 januari 2010, 21:36:11
vroeger had je zelfs de 'scanner' waarbij je bij een melding in je straat nog even naar buiten keek en misschien wel even een kenteken kon noteren.... ::) ::)

En ook dat was maar een klein percentage ...
Én ja, ook ik ben er groot mee geworden  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #41 Gepost op: 25 januari 2010, 11:15:07
vroeger had je zelfs de 'scanner' waarbij je bij een melding in je straat nog even naar buiten keek en misschien wel even een kenteken kon noteren.... ::) ::)

tegenwoordig sms-alert

misschien worden hier veel meer mensen mee bereikt dan vroeger met de scanner


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #42 Gepost op: 25 januari 2010, 12:22:28
tegenwoordig sms-alert

misschien worden hier veel meer mensen mee bereikt dan vroeger met de scanner


Ik denk dat je deze twee niet met elkaar kunt vergelijken..


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2010, 17:30:06
Ben het met een heleboel dingen oneens
De Politie heeft steeds meer externe hulp nodig of het is via de TV, de Burgers, een stel bejaarden van stadstoezicht (zijn ook maar gewoon melkertbaantjes geweest) dan weer Beveiligers en dan ze alleen maar afkraken maar owee als die laatste groep extra bevoegdheden krijgen dan staan ze ineens op hun achterste benen
wanneer lossen jullie nu eens zelf iets op zonder die hulp of tips , niets dus. Hennepplantage verraden werk, smokkel opiumwet, wwm getipt.  
Maar wel in de kranten roepen dat jullie bv. bij een dance feest er 100 man hebben opgepakt, wie heeft ze opgepakt de Politie of de beveiligers die binnen in het pand ze er uithalen en bij de Politie afleveren daar hoor je niks over.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2010, 18:59:32
Ben het met een heleboel dingen oneens
De Politie heeft steeds meer externe hulp nodig of het is via de TV, de Burgers, een stel bejaarden van stadstoezicht (zijn ook maar gewoon melkertbaantjes geweest) dan weer Beveiligers en dan ze alleen maar afkraken maar owee als die laatste groep extra bevoegdheden krijgen dan staan ze ineens op hun achterste benen
wanneer lossen jullie nu eens zelf iets op zonder die hulp of tips , niets dus. Hennepplantage verraden werk, smokkel opiumwet, wwm getipt.  
Maar wel in de kranten roepen dat jullie bv. bij een dance feest er 100 man hebben opgepakt, wie heeft ze opgepakt de Politie of de beveiligers die binnen in het pand ze er uithalen en bij de Politie afleveren daar hoor je niks over.


Beste Amstaf.. en waarom denk jij worden er veel van de door jou genoemde dingen niet opgelost ? het is zeker een probleem waar de politie mee zit..
MAAR... als jij een willekeurig politiebureau binnenstapt.. zie jij dan een wachtkamer vol met agenten die zich zitten te vervelen en hopen dat ze snel iets mogen gaan doen ?
met andere woorden.. enig idee van de onderbezetting bij de politie ?

Dat deze dicsuccie nu speelt komt naar mijn mening door de bezuinigingen.. men is gewoon op zoek naar alternatieven.. en als de politie niet de centen en de mensen krijgt die ze nodig heeft dan vind ik dat de politie best eisen mag stellen aan dat wat wél "beschikbaar" is


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 25 januari 2010, 19:01:46
Ben het met een heleboel dingen oneens
De Politie heeft steeds meer externe hulp nodig of het is via de TV, de Burgers, een stel bejaarden van stadstoezicht (zijn ook maar gewoon melkertbaantjes geweest) dan weer Beveiligers en dan ze alleen maar afkraken maar owee als die laatste groep extra bevoegdheden krijgen dan staan ze ineens op hun achterste benen
wanneer lossen jullie nu eens zelf iets op zonder die hulp of tips , niets dus. Hennepplantage verraden werk, smokkel opiumwet, wwm getipt.  
Maar wel in de kranten roepen dat jullie bv. bij een dance feest er 100 man hebben opgepakt, wie heeft ze opgepakt de Politie of de beveiligers die binnen in het pand ze er uithalen en bij de Politie afleveren daar hoor je niks over.


Dus jij wil 1:1 een agent op een burger of wil je verder gaande bevoegdheden voor de overheid zodat ze weten waar je elke minuut van de dag met bezig bent?  ??? ::) :-X

Denk eerst eens na voordat je wat opschrijft... Ik heb het gevoel dat men tegenwoordig eerst gaat schreeuwen en dan pas gaat nadenken wat men nu precies wil... :-X :-X

Grow up...


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #46 Gepost op: 25 januari 2010, 19:23:20
Beste Amstaf.. en waarom denk jij worden er veel van de door jou genoemde dingen niet opgelost ? het is zeker een probleem waar de politie mee zit..
MAAR... als jij een willekeurig politiebureau binnenstapt.. zie jij dan een wachtkamer vol met agenten die zich zitten te vervelen en hopen dat ze snel iets mogen gaan doen ?
met andere woorden.. enig idee van de onderbezetting bij de politie ?
Het klopt dat ik niet zoveel meer in een bureau binnen loop 24/7 diensten hakken er erg in moet ik je zegen

Dat deze dicsuccie nu speelt komt naar mijn mening door de bezuinigingen.. men is gewoon op zoek naar alternatieven.. en als de politie niet de centen en de mensen krijgt die ze nodig heeft dan vind ik dat de politie best eisen mag stellen aan dat wat wél "beschikbaar" is

Ook de Politie mogen geen eisen stellen ze kunnen het alleen vragen dat er onderbezetting is klopt maar zeg dan niet dat je geholpen wil worden en geef niet de middelen.
inzetten van je mensen bv 1 per auto niet met zijn 2e heb je 1 agent extra op straat (met het geweldige C2000 heb je zo extra personeel terplaatse)
Denk er ook aan dat er nu meer beveiligers zijn en dat die tegen dezefde problemen aanlopen als je zelf, ook hun worden uitgescholden en bedreigd maar mogen niks doen want het zijn gewone Burgers.
Ook worden gewone burger in een uniform ingezet in de openbare ruimte mogen niks doen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #47 Gepost op: 25 januari 2010, 19:33:25
Citaat
Ook de Politie mogen geen eisen stellen

want ?

Citaat
inzetten van je mensen bv 1 per auto niet met zijn 2e heb je 1 agent extra op straat

ooh ja ? wat er in de praktijk op neerkomt dat er meer voertuigen op straat te vinden zijn en niet meer agenten...


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #48 Gepost op: 25 januari 2010, 19:34:58
Dus jij wil 1:1 een agent op een burger of wil je verder gaande bevoegdheden voor de overheid zodat ze weten waar je elke minuut van de dag met bezig bent?  ??? ::) :-X

Denk eerst eens na voordat je wat opschrijft... Ik heb het gevoel dat men tegenwoordig eerst gaat schreeuwen en dan pas gaat nadenken wat men nu precies wil... :-X :-X

Grow up...

Ik heb niet gezegd 1:1 dat zal altijd een utopie blijven en de Politie heeft best genoeg bevoegdheden je moet ze alleen wel slim gebruiken maar wat is er op tegen om beveiligers er van een aantal ook gebruik te laten maken, je laat ze van Handhaving ook bonnen uitschrijven en rondlopen met handboeien en gummy lat, en wat is er mis mee dat je werkgever van minuut tot minnuut weet wat je doet van mij mogen ze ik heb niks te verbergen.

Met het einde denk ik dat je dat eerst zelf maar moet doen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2010, 19:44:02
want ?

ooh ja ? wat er in de praktijk op neerkomt dat er meer voertuigen op straat te vinden zijn en niet meer agenten...

het is altijd nog diegene die bepaalt of ze mee willen werken of niet ze kunnen zich altijd nog beroepen op hun zwijgrecht  :-X  of gewoon zeggen ik heb niks  8)

Dat er in een wijk een auto rijd en de andere in de andere wijk dus een beter spreiding van volwaardige agenten maar het hoeft niet altijd auto's te zijn je hebt ook de fiets, scooter of te voet
bv 1 auto en de rest op de scooter binnen een bepaalde wijk
Dat er dan niet meer personeel op straat is klopt alleen de burger ziet ze wel vaker
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende