Wie is verantwoordelijk op de stranden

Auteur Topic: Wie is verantwoordelijk op de stranden  (gelezen 11013 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #20 Gepost op: 16 april 2004, 20:14:03
klinkt allemaal logisch, maar medische hulpverleningsprocessen blijft altijd nog van het GHOR.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2004, 23:59:30
Ard Quak, je schreef: "Tijdens het gesprek werd mij ook duidelijk dat Rijkswaterstaat ook een verantwoordelijkheid heeft op het strand en dus daar ook een partner kan worden gezien." Verbazingwekkend, want volgens mij heeft rijkswaterstaat alleen een verantwoordelijkheid bij grote olieverontreinigingen op het strand. Ik raad je aan de regelgeving goed uit te zoeken want mis-informatie komt veel voor. Of de heren het zelf niet weten of dat je gewoon het bos wordt ingestuurd is dan de vraag, volgens mij gebeurt allebei.
Hoe dan ook een goede relatie met de gemeente is cruciaal en dan vooral met de burgemeester of met het bureau van de burgemeester. Daarnaast wordt een goede relatie met de regionale hulpverleningsdienst steeds belangrijker.

Terinfo, kijk eens op http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/~srk/documenten/DeRedbrig.doc
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #22 Gepost op: 17 april 2004, 00:13:01
Een goede organisatie kan voor de brandwee van groot belang izjn. EHBO kan daarbij ook helpen, neem als voorbeeld Dance Valley een paar jaar terug. Allemaal onderkoelde personen naar afloop. Nu moest de brandweer komen voor assistentie met een EHBO ploeg hadden ze minder te doen gehad.

9910001
Tijdens het uit de hand gelopen Dance Valley evenement was er een uitstekende Eerste Hulpploeg. In het onderzoeksverslag hebben zij een compliment gehad omdat zij als enige hadden aangegeven dat het outdoorkarakter het evenement gevoelig maakte voor weersomslag. Zoals voor de hand ligt waren zij verantwoordelijk op het evenemententerrein en ambulancezorg/GHOR erbuiten.De problemen zijn onstaan omdat het bezoekersvervoer niet goed geregeld was en de beroepshulpdiensten hierop niet snel genoeg konden reageren.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #23 Gepost op: 17 april 2004, 19:19:12
Is dit op een strand niet nog veel gevoeliger weeromslag, zonder een ehbo club heb je echt een uitdaging. Zelf vind ik het toch wel erg prettig als er iets gebeurt op het strand wat ik wordt geacht te bewaken, en ik zal ook ook altijd een praatje maken met de organisatie wat er te gebeuren staat en wat er moet gebeuren. Als ik de boel echt onveilig vind dan zal ik dit ook aangeven aan de organisatie en het bevoegd gezag.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 17 april 2004, 19:36:01
Welk een dilemma!!!

Als er niks gebeurd is het niet leuk, als er te veel dreigt te gebeuren last je het af!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 20 april 2004, 14:03:05
Tja, als m,ens zeg ik laat er maar niets gebeuren, maar als hulpverlener ben je er niet voor niets. Toch maar liever geen hulpverlening.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 21 april 2004, 01:06:07
Mensen voorlichten en beetje beachminded maken is ook leuk en nuttig.

Kees  8) (voorkomt liever als dat hij probeert te genezen)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #27 Gepost op: 21 april 2004, 11:14:48
Het is wel een diliema ik voorkom ook liever als dat ik genees, maar als je alleen maar twee pleisters mag plakken op een dag dan gaat het wel minder worden. Je moet het voorkomen maar af en toe een inzet is ook erg leuk.

9910001
9910001


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #28 Gepost op: 21 april 2004, 12:11:17
Mee eens 991001  ;D

Liever niet.. maar een leuke inzet af en toe is wel leuk.. Hoop brandweerlieden zouden vast ook stoppen als er af en toe geen lekkere fik is.!
Maar voorlichten kan ook leuk werk zijn. ::)

gelukkig is het in reddingsbrigade sector wat moeilijker zelf dingen uit te lokken...  :-[ lees toch wel erg vaak dat brandstichters (ex)brandweerlieden blijken te zijn  :-\


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #29 Gepost op: 21 april 2004, 14:58:17
Om nu jezelf te verdrinken is ook weer zowat ::) :P ??? 8), maar door deze actiebehoefte komt dit wel bij de brandweer voort. Ik denk ook dat hierdoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Erg hard rijden bij afgaan van de pieper e.d.

9910001
9910001