Prijs alarmering

Auteur Topic: Prijs alarmering  (gelezen 8731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 18 april 2004, 10:33:54
Daar zit wel wat in Kees, maar als ik op vakantie ben geef ik ook wat makkelijker geld uit. Niet iedere watersporter is op vakantie, veel skiërs wel.

Het blijft een vreemde zaak dat je als je op het land wat krijgt hoge kosten maakt maar op water alles gratis is. Ik denk wel dat vergoeding de hulp beter zal maken, maar dan zullen er hogere eisen aan gesteld gaan worden. (wat ook niet verkeerd is... 8) )


Henk


Dave

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 18 april 2004, 11:15:07
Wat betreft kosten voor de hulpverlening is er wellicht goed nieuws... Zowel de brandweer als Ambu diensten gaan binnenkort alle loze akties en akties waarbij ze niet nodig zijn door berekenen aan de melder c.q. stichter van het incident.... Als dit landelijke bekendheid krijgt, zullen de loze meldingen wellicht afnemen...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 18 april 2004, 17:51:47
Ik hoop dat daar wel enige nuance aangebracht wordt. Als je een brandlucht ruikt bel ik de brandweer, met "ik ruik een brandlucht". als dat dan de barbecue van de buren is en ik krijg daarna een rekening... Dan bel ik alleen nog naar als de vlammen eruit slaan. Laten ze het dan maar "gecontroleerd uitbranden"zoals dat heet, want dan ben je te laat :(

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 18 april 2004, 19:20:00
Ik hoop dat daar wel enige nuance aangebracht wordt. Als je een brandlucht ruikt bel ik de brandweer, met "ik ruik een brandlucht". als dat dan de barbecue van de buren is en ik krijg daarna een rekening... Dan bel ik alleen nog naar als de vlammen eruit slaan. Laten ze het dan maar "gecontroleerd uitbranden"zoals dat heet, want dan ben je te laat :(

Henk
zo hebben we ze het liefst Henk ;D


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #34 Gepost op: 20 april 2004, 13:58:45
Je mag de rest van nederland ook wel bellen voor een BBQ, gezellig we nemen zelf wel vlees mee. :D ;D ;D

9910001
9910001


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #35 Gepost op: 20 april 2004, 19:20:38
:PIedereen in de omgeving die de BBQ kan ruiken gewoon uitnodigen  ;D
Zit ik gelijk goed .. wordt bij mij in de buurt flink gebarbequed  :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 20 april 2004, 20:58:09
Het meest bekend zijn bij ons de "steeds maar omvallende surfers" en de vuurpijlen. Als iemand dat ziet, is dat een valse of een loze melding... En wat moeten ze dan betalen??


Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #37 Gepost op: 21 april 2004, 00:57:10
Dat is inderdaad een vervelend iets Henk, ik bedoel met kosten verhalen ook eigenlijk als er duidelijk sprake is van laakbaar gedrag. Geen goed zeemanschap of zich bewust niet houden aan algemene regelgeving.

Kees  8)


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #38 Gepost op: 21 april 2004, 07:54:41
En dat komt weer zo weinig voor dat het eigenlijk geen nut heeft om die kosten te verhalen...


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #39 Gepost op: 21 april 2004, 10:37:52
In de scheepvaartwereld komt dat tamelijk wat keren voor. Kijk voor de aardigheid bijv. maar eens naar de jaarcijfers van de Kustwacht.

Kees  8)