Tips & Truc's voor foto's

Auteur Topic: Tips & Truc's voor foto's  (gelezen 38302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #90 Gepost op: 31 december 2011, 15:06:49
De andere beelden heb je geflitst, waarschijnlijk met de flitser op je camera, deze hebben een klein richt getal en leveren weinig licht, vaak net genoeg om een hoofd van een persoon bij het maken van een portret uit te lichten, maar zeker geen ambulance welke op een afstand staat, want als je onderwerp op 2 meter staat wordt je licht sterkte van je flitser 4 x zo laag. Een externe flitser is veelal krachtiger, maar flitsen moet je wel leren, door indirect te flitsen ( zie wel eens mensen welke proberen flits licht te bouncen tegen de wolken......)  of off camera.


Bouncen tegen de wolken, YEAH right. Kansloos  ;) ;D.

De interne flitser zou ik sowieso niet gebruiken, die is niet krachtig genoeg. Op mijn camera zit er zelfs geen (1D MkIII). Wat je zou kunnen proberen is op een externe flitser een bouncekaart te monteren. Je zet de flitser onder een hoek, en de kaart reflecteert het flitslicht naar je onderwerp.
Mocht je het geld er niet voor (over) hebben, dan zou je zelf ook wel het e.e.a. in elkaar kunnen knutselen.

Een omni bounce kan ook wel. Die heeft echter een grote 'maar', je verliest er flink wat licht mee. Qua kosten ligt de prijs van zo'n omni bounce rond die van een bouncekaart.

Nu is en blijft het toch een hele sport om 's nachts goede foto's te krijgen.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


ernst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #91 Gepost op: 24 februari 2012, 23:52:05
http://imageshack.us/f/836/img7930im.jpg/

Ik ben benieuwd wat voor tips jullie voor mij hebben.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #92 Gepost op: 24 februari 2012, 23:59:05
http://imageshack.us/f/836/img7930im.jpg/

Ik ben benieuwd wat voor tips jullie voor mij hebben.
lekker door gaan zo  O0


voor het gemakt zet ik ff gelijk zo op het forum  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


ernst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #93 Gepost op: 25 februari 2012, 00:13:17
dat lukte mij dus niet om hem meten te plaatsen. hoe heb je dat gedaan? bedankt voor de tip :)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #94 Gepost op: 25 februari 2012, 17:15:39
Je zou 1 stop langer kunnen belichten om zo de cabine wat lichter te krijgen, maar dit ziet er prima uit.
Ik kan de auto rechts als aandachtspuntje noemen, hoewel de weerspiegeling van de koplampen van de tankautospuit in de autodeur wel wat heeft.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #95 Gepost op: 13 mei 2012, 10:23:08


Tipn 'n Tricks?  :)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #96 Gepost op: 13 mei 2012, 11:52:41


Tipn 'n Tricks?  :)

Ik vind de foto vaag, althans de agent, de scooter en het VOA voertuig zijn niet scherp, terwijl die witte audi wel weer wat scherper is. Als je er op had gelet tijdens het schieten had ik het stoepje rechts eruit 'gezoomd' of wat meer naar links gekeken, is maar een klein iets. Verder goede foto..


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #97 Gepost op: 13 mei 2012, 12:12:13


Tipn 'n Tricks?  :)

Dion, wat vind je er zelf van?  Misschien handig om de gekozen instellingen erbij te zetten? Op het eerste oog lijkt het dat je een verkeerd scherpstelpunt hebt gekozen in combi met een te groot diafragma.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #98 Gepost op: 13 mei 2012, 12:52:51
Zag inderdaad al dat mn diafragma wat te groot was, zat ervoor te knutselen met scherpte-diepte en blijkbaar niet terug gezet.
Zelf vind ik hem niet slecht qua compositie e.d, alleen inderdaad het stoepje en de scherpte.

Canon EOS 400D
Diafragma f/5  :-\
Sluitertijd 1/100
ISO 100
Lens 30-70mm
Belichtingsafwijking 0
Geen flits


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #99 Gepost op: 13 mei 2012, 17:21:49
Diafragma op f8, ISO wat hoger zetten, scherpstellen op de agent en dan kom je een heel eind  ;)
Kwa compositie zit je inderdaad wel goed! Dat stoepje rechtsonder stoort mij niet echt, kan eventueel nog bijgesneden worden. Wat mij direct opviel is dat de daken van de laatste 6 rode huizen er niet helemaal op staan. Normaal gesproken is dat geen punt, het is namelijk niet het hoofdonderwerp, bij deze foto kan dat juist wat extra's geven :)