Tips & Truc's voor foto's

Auteur Topic: Tips & Truc's voor foto's  (gelezen 38153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #130 Gepost op: 1 mei 2013, 15:55:22
Waarom? Stel, je hebt geen snelle lenzen en je wilt vanuit een varende boot een zwemmende fuut op de foto zetten. Dan zul je toch flink je ISO op moeten schroeven  ;)

Veel mensen klagen over ruis in foto's maar ik heb totaal geen moeite met ruis, ik voeg in bepaalde gevallen juist extra ruis toe ;) Bij deze foto's vind ik de hoeveelheid ruis geen storende factor, ik moet zelfs heel goed kijken wil ik het zien. Al zou ik wel werken aan een betere compositie ;) Google eens op "fotografie tips"  O0

Nou voor de onderwerpen die hier te zien waren is iso 200 meer dan genoeg. Op de foto´s is ook duidelijk te zien dat deze camera zulke hoge iso´s eigenlijk niet echt aan kan.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #131 Gepost op: 1 mei 2013, 16:03:36
Sluit me aan bij de voorgangers. Daarbij ruis achteraf toe voegen is nog altijd iets anders dan met ruis opgescheept zitten door een te hoge ISO....   een van de basisdingen binnen fotografie is toch wel dat je iso omhoog schroeven je allerlaatste redmiddel is ^-^
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #132 Gepost op: 3 mei 2013, 12:23:25
Ik zal voor de volgende foto's de camera op auto zetten, hoef ik alleen nog maar de knop in te drukken, eens zien hoe ze er dan uitkomen  e050
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #133 Gepost op: 3 mei 2013, 12:41:49
Ik zal voor de volgende foto's de camera op auto zetten, hoef ik alleen nog maar de knop in te drukken, eens zien hoe ze er dan uitkomen  e050
Dan had je net zo goed een sony cybershot kunnen nemen  >:D Ik zou zeggen, zoek een mooi plekje in de thuis en schiet je kaartje vol met foto's van 1 plant/bloem op alle mogelijke ISO/Sluitertijd/Diafragma standen die je kunt bedenken, merk je vanzelf dat foto's in daglicht met een lage ISO (100 of 200) en met een hoge sluitertijd (1/100 bijv.) al (een stuk) beter/mooier zijn  :) Succes!


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #134 Gepost op: 3 mei 2013, 12:42:10
Ik zal voor de volgende foto's de camera op auto zetten, hoef ik alleen nog maar de knop in te drukken, eens zien hoe ze er dan uitkomen  e050

Niet doen joh  ;)

Wat ik sowieso zou doen is je verdiepen in de termen sluitertijd, diafragma en ISO. Als je weet wat dat inhoud lekker gaan experimenteren met je camera. Eerst de Av- en Tv- stand, later lekker gaan lopen klieren op de M-stand.

Tijdens het proberen zal je flink wat keren op je bakkes gaan, maar uiteindelijk zal je er alleen maar van leren en worden de instellingen een tweede natuur.

Alles wat ik nu weet van fotografie is goed inlezen, proberen, op mijn bek gaan, even een krachtterm en weer opnieuw proberen. En ik leer nog steeds dingen bij. Mijn landschappen maak ik alleen nog in de M-stand, mijn voetbalfoto's in de Av-stand. (Mijn camera heeft niet eens een automatische stand.)

Mocht je vragen hebben, je mag mij altijd PB-en  ;)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #135 Gepost op: 5 juli 2013, 13:11:22
In mijn post een aantal foto's. Ik vroeg mij af of jullie hiervoor nog tips of truc's hebben om mijn fotografiekunsten in de toekomst te verbeteren.


Foto van afgelopen zondag. Brandweer Witmarsum werd gealarmeerd om het brugdek te koelen zodat de brug weer kon sluiten en de file van drie uur kon oplossen.


Foto van een strobrand afgelopen december. Ik kwam er thuis pas achter dat de ISO nog op 3200 stond  :'( ...


Een agent kijkt om bij een grootschalige multidisciplinaire oefening in Bolsward, afgelopen maandag. In het voertuig zit een 'vuurwapengevaarlijke verdachte' bekneld.

`
De burgemeester van onze gemeente kwam een kijkje nemen bij 'haar mannen' tijdens de brandweerwedstrijden in Oosterwolde. Links op de foto de plaatselijke commandant die de burgemeester, rechts, van uitleg voorziet.


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #136 Gepost op: 5 september 2013, 08:52:46
Wat vinden jullie ervan? Gister geschoten bij een binnenbrand, oorzaak hennepplantage.

Deze foto is alleen bedoeld voor het Hulpverleningsforum.



INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #137 Gepost op: 5 september 2013, 09:15:02
Citaat van: Man112 link=msg=1198691 date=1378363966
Wat vinden jullie ervan? Gister geschoten bij een binnenbrand, oorzaak hennepplantage.

Deze foto is alleen bedoeld voor het Hulpverleningsforum.


Beetje klein?  :D


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #138 Gepost op: 4 februari 2014, 23:56:53
http://imageshack.com/a/img33/1273/mmy.JPG

Sinds vorige week een eigen DSLR gekocht. Ben er een beetje mee aan het oefenen. En zal dat ook zeker nog langer moeten.
Voor nu voornamelijk op zoek naar tips&Tricks
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente