Herkenbaarheid postleiders

Auteur Topic: Herkenbaarheid postleiders  (gelezen 16253 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 2 februari 2010, 18:19:17
Hoe doen jullie afdelingen het bij een groot evenement met de herkenbaarheid van de postleider?
Draagt deze een extra hesje (met bedrukking?), of lopen deze gewoon in normaal uniform?




lac_mich

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2010, 20:55:34
Hoi,

Bij de afdeling Velsen, draagd de Teamleider van een gehele inzet, de volgende een teamleider hest. Er zijn bij de afdeling Velsen een geselecteerde groep vrijwilligers aangesteld die als Teamleiders mogen figureren. (Vrijwilligers die de capaciteiten hebben om leiding te kunnen geven en of de opleiding praktisch leidinggeven hebben gevolgend van het NRK.)



Hiervan van deze teamleidershest zijn meerdere van zodat er bij meerdere inzetten gelijkertijd per dag een teamleider herkenbaar is, voor de organiatie en mede hulpdiensten wie de aanspreek punt is bij iedere evenement. De Teamleider heeft bij een evenement algeheel de leiding, en zal dan communceren met inzetcoordiantor NRK van de afdeling, organisatie en mede hulpdiensten die aanwezig zijn. Als er problemen (naja uitdagingen zijn) en of dat er  overleg gepleegd moet worden.


www.rodekruisvelsen.nl
Met vriendelijke Groet,  Michel..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2010, 21:12:43
Bij ons zijn de EHBO hesjes geel met rood kruis, de coordinator draagt een groen hesje met de letter C. Valt goed op.
Arts  www.alphalog.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2010, 21:25:37
Oke ziet er goed uit.
Bij ons wordt het waarschijnlijk hetzelfde als onze hesjes met stagiair.
Alleen dan de kleur geel en ipv stagiair komt er POSTLEIDER te staan (of iets in die trant).


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2010, 07:50:56
Hier heeft men nog strepen !!! :P
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2010, 15:48:44
We hebben bij grote/multdicplinaire inzet de leiding in werkkleding met een groen hesje rode kruis symbool met coordinator erop. Voor evenementen in het donker hebben we fluriserende hesjes in de stijl van het rode kruis die we bij bepaalde inzetten in het donker moeten dragen ivm veiligheid(openbare orde)..
groeten pim ::)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2010, 18:10:21
We hebben bij grote/multdicplinaire inzet de leiding in werkkleding met een groen hesje rode kruis symbool met coordinator erop. Voor evenementen in het donker hebben we fluriserende hesjes in de stijl van het rode kruis die we bij bepaalde inzetten in het donker moeten dragen ivm veiligheid(openbare orde)..
groeten pim ::)
Bij ons krijgen we allemaal werkoverhemden en daar zit standaard reflectie op. Wel een idee van die hesjes in het donker ivm veiligheid  :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2010, 20:48:05
Bij ons krijgen we allemaal werkoverhemden en daar zit standaard reflectie op. Wel een idee van die hesjes in het donker ivm veiligheid  :)

Een standaart rk uniform valt genoeg op hoor, zonder veiligheidshesje..

Hoe doen jullie afdelingen het bij een groot evenement met de herkenbaarheid van de postleider?
Draagt deze een extra hesje (met bedrukking?), of lopen deze gewoon in normaal uniform?
Bij ons hebben we 2 hesjes (alleen voor de coordinatoren) Dit het hoofd-hulpverlening & zijn plaatsvervanger..

Er staat dan ook op het hesje, Coordintor Hulpverlening (met een rood kruis) en op het andere hesje staat plv. Coordinator Hulpverlening.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Kanarie

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2010, 21:40:57
Een standaart rk uniform valt genoeg op hoor, zonder veiligheidshesje..
Dat dacht ik ook, totdat ik een keer moest werken met gele fluorescerende hesjes over het RK-werkpak. Toen heb ik erop gelet en ik vind het wel een voordeel voor de zichtbaarheid. In een grote mensenmassa, al dan niet na zonsondergang, valt dat felgeel meer op dan rood met grijze strepen. Er is namelijk een heleboel publiek met alle normale kleuren kleding, waaronder rood, maar fluorescerend geel dragen "gewone" mensen minder en daardoor herken je je collega's veel sneller op afstand. Bijkomstigheid is wel dat de politie ook zulke gele fluorescerende hesjes heeft en je dus pas op iets kleinere afstand kunt zien van welke veiligheidsclub de persoon in het gele hesje is. ;)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2010, 22:18:03
Dat dacht ik ook, totdat ik een keer moest werken met gele fluorescerende hesjes over het RK-werkpak. Toen heb ik erop gelet en ik vind het wel een voordeel voor de zichtbaarheid. In een grote mensenmassa, al dan niet na zonsondergang, valt dat felgeel meer op dan rood met grijze strepen. Er is namelijk een heleboel publiek met alle normale kleuren kleding, waaronder rood, maar fluorescerend geel dragen "gewone" mensen minder en daardoor herken je je collega's veel sneller op afstand. Bijkomstigheid is wel dat de politie ook zulke gele fluorescerende hesjes heeft en je dus pas op iets kleinere afstand kunt zien van welke veiligheidsclub de persoon in het gele hesje is. ;)

In een grote mensen massa ect. valt het inderdaad niet op, maar werk je op een evenement in het donker, op een grasveld of in de haven val je genoeg op.

Uiteraard kiest de coördinator of er voor hesjes gekozen word, en of deze worden aangeschaft.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar