Herkenbaarheid postleiders

Auteur Topic: Herkenbaarheid postleiders  (gelezen 16127 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2010, 10:37:52
Bij ons heeft alleen verbindingen fluoriserend gele hesjes. Deze dragen we tijdens ieder evenement waarbij onze kerntaak verbindingen is. Ik heb ze verder wel bij grote(re) evenementen mee omdat er ter plaatse soms nog word beslist dat we toch een verbindingscentrum nodig hebben.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2010, 14:12:47
Bij ons heeft alleen verbindingen fluoriserend gele hesjes. Deze dragen we tijdens ieder evenement waarbij onze kerntaak verbindingen is. Ik heb ze verder wel bij grote(re) evenementen mee omdat er ter plaatse soms nog word beslist dat we toch een verbindingscentrum nodig hebben.
Wij krijgen nog verbindingshesjes in Flevoland, heb je een voorbeeld van die van jullie?


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2010, 14:17:00
zelfde als dat alleen dan zonder de afdelingsnaam en dan verbindingen ipv teamleider erop
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2010, 13:20:00
Een standaart rk uniform valt genoeg op hoor, zonder veiligheidshesje..


Jij draagt ook in de zomer een jas?
Ben benieuwd hoe jou witte polo'tje opvalt in een mensenmassa, of hebben jullie ook werkoverhemden met reflectie?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2010, 16:11:25
Jij draagt ook in de zomer een jas?
Ben benieuwd hoe jou witte polo'tje opvalt in een mensenmassa, of hebben jullie ook werkoverhemden met reflectie?

Als postleider (of zijn/haar plv) heeft geel veiligheidsvest er op met Coördinator er op..
Ik zal binnen kort ff kijken voor foto's;-)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2010, 01:15:34
We hebben inzetleiders en Teamleiders, zeker bij grotere evenementen met meerdere Eerstehulp-posten zoals bij veteranendag of Parkpop (afd. Den Haag). Geen aparte kleding aan, hoewel de inzetleider wel eens een NRK-overhemd aan heeft ipv polo. Wel heeft iedereen badges met zijn/haar functie er op (EHBO, EHBO+, Verpleegkundige, Teamleider, Inzetleider etc.) en de voornaam en logo van het NRK natuurlijk daarbij.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #16 Gepost op: 16 april 2013, 13:51:43
Samenvoeging van topics

Ik had de volgende vraag voor mede rodekruisers.
Is het bij andere teams wel zo dat een teamleider goed zichtbaar is?
Als je kijkt naar andere hulpdiensten...Brandweer-politie-ambulance en dergelijke zie je duidelijk het verschil tussen een brandweerman en een ovd.
Het rode kruis heeft ook een taak als noodhulp/opvang en verzorging en het lijkt mij daarom wel handig dat de overige hulpdiensten weten wie het aanspreekpunt is.

Zijn er dus al teams die dit hebben?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #17 Gepost op: 16 april 2013, 13:54:40
Wat moet ik me voorstellen bij een 'teamleider' ?

Kwestie van een groen hesje:

Coordinator
Rode Kruis


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2013, 13:57:12
Wat moet ik me voorstellen bij een 'teamleider' ?

Kwestie van een groen hesje:

Coordinator
Rode Kruis

Een teamleider heeft de leiding over een evenement ter plaatse.
Belangrijke beslissingen gaan via de teamleider. Verder doet deze de communicatie met de organisatie en pers.

Kwestie van een groen hesje:

Coordinator
Rode Kruis


Zoiets had ik in gedachte inderdaad.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2013, 15:06:49
Maak wel een duidelijk plan als je met hestjes gaat werken. Ik heb het eerder gezien dat iedere functie een hesje aan had en uiteindelijk vrijwel niemand zonder hestje liep.
- Inzetleider + plaatsvervanger
- Hoofd gewondennest / postleider + plaatsvervanger
- taakveldcoordinator + plaatsvervanger
- centralist
en dat op een inzet met 8 mensen....

Daardoor valt de hele uniformiteit weg.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid