Headsets in helm

Auteur Topic: Headsets in helm  (gelezen 14901 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #30 Gepost op: 22 juni 2005, 22:20:12
daarmee kom ik weer op een oud topic: bij ons lopen er meer dan 6 man per wagen en ieder zijn eigen port is een beetje duur. gelukkig denken ze bij ons dan ook niet aan headsets.

Ik ga uit van een standaard bezetting van 6 man, dan heb je 4 porto's nodig voor 1 t/m 4. Dat die 5 en 6 ook mee gaan kan best misschien, maar je staat toch niet met zijn 6'en binnen neem ik aan??

Daarnaast in je eerde antwoord had je het over je collega kwijt raken of onwel worden. De portofoon is nog steeds geen levensreddend middel en kan op elk gewenst moment dienst weigeren en dan heb je niets meer. Nu loopt ook maar 1 man per koppel met een porto en raak je elkaar kwijt heeft diegene zonder porto toch een probleem hahaha


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #31 Gepost op: 25 juni 2005, 13:15:26
Bij ons in het korps gaan wij op korte termijn over op het gebruik van headsets in de helm. Ik ben benieuwd naar de reacties van degene die daar reeds ervaring mee hebben. Bevalt dit goed of juist niet. Wat zijn de voordelen en de nadelen? Ik ben benieuwd

Wij hebben ze ook al enige jaren, en deze zijn echt perfect, grote knop (spreeksleutel) die zelfs in het chemie/gaspak van buiten het pak te bedienen zijn.
Het geluid is goed, en de aansluiting is van het type snelkoppeling, Perfect ik zou niet meer zonder willen.


wesselblaauw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #32 Gepost op: 3 juni 2012, 15:24:54
bij ons zijn ze nu inmiddels ook elk manschap in de auto heeft nu een porto: P B 1 t/m4 hier is ook een headset bij deze werkt beter als de vorige en is erg goed te horen. en over het probleem met het luisteren je kan hem ook gewoon zachter zetten op met een knopje. :|
BRANDWEERMAN BEN JE ALTIJD 24/7


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 3 juni 2012, 15:38:48
Wij hebben ze inmiddels ookal weer een poos in de helmen. Werkt inderdaad goed, zeker tijdens een uitruk of oefening verst je elkaar beter.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 4 juni 2012, 13:00:49
In Incident zie ik regelmatig een reclame staan van Dräger, over een setje in het ademluchtmasker. Zijn er al ervaringen met dit soort systemen?

Edit:
Ik bedoel dit product: http://www.draeger.com/NL/nl/products/personal_protection/communication/cre_fps-com-plus.jsp
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #35 Gepost op: 4 juni 2012, 13:18:49
Ook wij hebben de headsets, en dit bevalt prima. Eerst hadden we de headsets met opgekruld snoer, maar die bleken niet zo goed bestand tegen hitte (Na een dagje Zuidergasfabiek was het snoer een meter langer). Nu hebben we sets met een ''straight'' snoer eraan die dus wat meer hitte bestendig zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 4 juni 2012, 20:22:52
In Incident zie ik regelmatig een reclame staan van Dräger, over een setje in het ademluchtmasker. Zijn er al ervaringen met dit soort systemen?

Edit:
Ik bedoel dit product: http://www.draeger.com/NL/nl/products/personal_protection/communication/cre_fps-com-plus.jsp
Tja, weer een nieuwe vinding van Dräger. Ik zou deze vinding wel eens uit willen proberen, aangezien ik er nog geen ervaring mee heb. Zeker als je een ademluchtmasker voor hebt, worden de gesprekken al snel onduidelijker. Al is dat met het gebruik van de helmset al stukken beter geworden.


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2012, 00:08:32
Wij korps vollenhove gebruiken geintregeerd helmspeaker van gallet en porto van motorola en ik vind het super werken,
we hebben een spreeksleutel op de borst.
Ik vind het super werken je kunt ook dingen bespreken zonder dat iedereen dit hoort,
bv dodelijk so bij ongeval of iets in die trant zonder dat de rest het ook allemaal mee krijgt. hiermee doel ik dan op omstanders en andere nieuwsgierigen.


Brw Sven

  • Manschap A Brandweer
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • 112Krimpenerwaard
Reactie #38 Gepost op: 2 juli 2012, 13:37:21
Tja, weer een nieuwe vinding van Dräger. Ik zou deze vinding wel eens uit willen proberen, aangezien ik er nog geen ervaring mee heb. Zeker als je een ademluchtmasker voor hebt, worden de gesprekken al snel onduidelijker. Al is dat met het gebruik van de helmset al stukken beter geworden.

Maar dit kan je dus alleen gebruiken wanneer je het masker op hebt..


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 2 juli 2012, 16:41:44
Maar dit kan je dus alleen gebruiken wanneer je het masker op hebt..
Klopt, nu vermoed ik dat de verbinding makkelijk tot stand gebracht kan worden doormiddel van een stekker, net zoals met de headset in de helm, die verbonden wordt door een stekker. ;)