Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?

Auteur Topic: Wat heb jij voor hulpverleningsmateriaal bij je in je vrije tijd?  (gelezen 20458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #30 Gepost op: 8 februari 2010, 19:14:48
Ik ben wel eens eerder bij sommige meldingen dan de hulpdiensten. ( Als fotograaf )

- Reflectiejas 2x 1 gele vlam vertragend en een oranje met RWS norm
- Reflectie hesjes 1 gele met EHBO en een standaard oranje RWS norm
- Extra paar veiligheidsschoenen met stalen neus.
- Maglite ( oranje opzet kegel )
- Schroevendraaier, hamer stanlymes.
- Oranje magneetzwaailamp (flits)
- Twee EHBO koffertjes met het noodzakelijke
- Isolatie deken / gewone deken
- Poederblusser
- Stevige werkhandschoenen


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #31 Gepost op: 8 februari 2010, 20:17:28
Op zak:

- Kiss of Life
- Mobile telefoon
- 1 paar (minimaal) opgeleide handen

In de auto:

- Afzetlint, 3 kegels, gevarendriehoek
- 2 reflectievesten, 1 reflectiejas
- Noodhamer
- EHBO tas
- Poederblusser
- Isolatiedeken
- 2 Liter water
- Maglite met kegel
- Wat klein gereedschap


Gr. Benjamin
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #32 Gepost op: 8 februari 2010, 21:17:09
Afzetlint en kegels...
Dus we gaan eerst even pionnetjes neerzetten, lintje spannen, en dan pas EHBO-en?
 :D


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #33 Gepost op: 8 februari 2010, 21:22:12
Afzetlint en kegels...
Dus we gaan eerst even pionnetjes neerzetten, lintje spannen, en dan pas EHBO-en?
 :D
Eigen veiligheid eerst toch? ;)


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #34 Gepost op: 9 februari 2010, 01:53:02
Ik had eerder altijd zon auto EHBO-Kit in me fietstas maar die heb ik een keer moeten gebruiken en daarna vergeten bij te vullen.. ik had een kiss of life bij me maar die kan in niet meer vinden .. het enige wat ik nu nog bij me heb is me mobiele telefoon, EHBO diploma (pasje) en rode kruis pas.. :P
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


frank1984

  • BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #35 Gepost op: 10 februari 2010, 20:07:19
Nou daar gaan we dan:

Thuis een standaard EHBO koffetje van de ANWB geloof ik, maar daar is al het nodige uit. ::)

Gelukkig heb ik de auto altijd bij me in de buurt (kan dat beter m'n thuis nummer) en deze is wat beter voorzien:

EHBO tas met complete A vulling, aangevuld met
isolatie dekens,
nitril handschoenen (me handjes kunnen niet tegen latex)
Ambu beademingsmasker
Wat pennen / papier etc.

Poederblusser 3kg
Deken
Startkabels
Lifehamers (2 stuks)
Veiligheidshesje
Veiligheidsbroek met reflectie strepen enzo
De standaard verplichte dingen als gevarendriehoek e.d.

Volgens mij heb ik dan de meeste belangrijke dingen wel gehad. Wellicht nog eens een keer een magneetflitser voor op het dak (mag dat eigenlijk??)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #36 Gepost op: 10 februari 2010, 20:21:12
Je weet toch wel dat je poeder alleen bij de buren mag gebruiken?  ;D vanwege de nevenschade, zeker aan een auto.

Een magneetflitser mag indien hij geel van kleur is (oranje) en hij niet rijdend gebruikt wordt.
(volgens mij moet je een ontheffing hebben om er mee te mogen rijden)

Een blauwe flitser mag je VERVOEREN maar absoluut niet gebruiksklaar in de auto hebben
(ik heb er eens één mee moeten nemen, en dat nagevraagd bij de politie, vervoeren mocht indien hij diep weggestoken was en dus niet onder handbereik)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #37 Gepost op: 10 februari 2010, 21:17:05
Het probleem is niet je wel of niet bij je hebt, maar wat je er mee wilt gaan doen als je een so gaat behandelen.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #38 Gepost op: 10 februari 2010, 22:02:22
Wel, daar zit wel wat in, maar tnt. zie ik hier redelijk standaard materiaal langs komen.
Het lijkt me wat veel om hier van alles te beschrijven wat je ermee zou kunnen doen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #39 Gepost op: 10 februari 2010, 23:11:45
Een magneetflitser mag indien hij geel van kleur is (oranje) en hij niet rijdend gebruikt wordt.
(volgens mij moet je een ontheffing hebben om er mee te mogen rijden)

Ik zie bij meerdere in dit topic naar voren komen dat zij een geel zwaailicht (in de auto) hebben.
Het doel hiervan ontgaat mij een beetje.
Temeer omdat je dit niet mag gebruiken als je niet een door de Minister aangwezen (hulp)dienst bent.
Citaat
Artikel 5 van de Regeling optische en geluidssignalen stelt dat bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, het betreffende voertuig geel zwaailicht of knipperlicht moet voeren:
  -  werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg, met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
En daar wordt, voor zover er in de wet over wordt gesproken alsmede in de Bespreking van Stapel&de Koning, geen particuliere EHBO'er mee bedoelt.