Brandweer Helmond komt vaak onnodig later

Auteur Topic: Brandweer Helmond komt vaak onnodig later  (gelezen 6676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2010, 02:06:31
Mee eens dat er in een aantal gevallen wel doorsteekjes zijn of snellere / kortere routes maar daar houdt de volgorde tabel geen rekening mee.
Misschien moet je dan dubbel alarmeren voor die gebieden.

profs is feitelijk een verbastering uit het engels. Dus dan maar als taalpurist een beroeps. >:D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2010, 04:33:45
Verder had ik al geen zin meer om te lezen na het woordje "profs"

Volgens mij wordt dit een beetje uit het verband getrokken :

# PROFESSIONEEL
-bekwaam -beroepsmatig -vakkundig -niet amateur -handwerkmatig

# professioneel
pro - fes - sio` neel [-sjoo-] bijvoeglijk naamwoord 1 van beroep; 2 aan een beroep eigen


Het is inderdaad een lullig gebruik van dit woord, maar een "professie" is immers ook een "beroep". Ben je ergens niet professioneel mee bezig, dan ben je een amateur. Ook dat klinkt misschien erg lullig, maar zo zijn er ook professionele ethergebruikers (zendgemachtigden) en zendamateurs. Dat klinkt alsof de laatste groep "prutsers" zijn, terwijl juist zij beter weten waar ze mee bezig zijn dan de professionele gebruiker.

Dus; what's in a word? Het is slechts een ongelukkige woordkeuze, maar (helaas) niet incorrect...


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2010, 19:40:39
In Hollands-Midden wordt dit zeker wel meegenomen. Wij gaven aan dat wij over een fietspad waarbij we een verwijderbaar paaltje uit de grond kunnen tillen in een bepaald gebied heel snel kunnen zijn. En dit wordt gewoon meegenomen zodat wij nu op meerdere plekken opeens 1e of 2e TS zijn geworden.

Zou gek zijn als bij de KVT niet me de echte omstandigheden wordt rekening gehouden maar alleen met theorie.

Mee eens dat er in een aantal gevallen wel doorsteekjes zijn of snellere / kortere routes maar daar houdt de volgorde tabel geen rekening mee.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps