ME voorkomst bestorming Iraanse ambassade - Den Haag 11-02-2010

Auteur Topic: ME voorkomst bestorming Iraanse ambassade - Den Haag 11-02-2010  (gelezen 1268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
p2kflex
14:43:09 11-02-10GROUP-15xxxxx-!!!INZET!!!! per direkt, appel HB. Gaarne terugmelden!
1530001Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)


Er stond nog hele rij persoonlijke codes op.

WWEMV??????




strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2010, 15:02:27
p2kflex
14:43:09 11-02-10GROUP-15xxxxx-!!!INZET!!!! per direkt, appel HB. Gaarne terugmelden!
1530001Politie Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)


Er stond nog hele rij persoonlijke codes op.

WWEMV??????

Het zal waarschijnlijk wel weer een onaangekondigde demonstratie zijn in het Haagse. Deze dames en heren hebben achterwacht om direct als mobiele eenheid inzetbaar te zijn.

Er worden nu momenteel nog meer personen gealarmeerd
15:01:47 11-02-10 Melding : 6xxxxx-AUB nu in dienst komen

Je moet niet raar opkijken als dat nog even doorgaat.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2010, 15:06:32
Het zal waarschijnlijk wel weer een onaangekondigde demonstratie zijn in het Haagse. Deze dames en heren hebben achterwacht om direct als mobiele eenheid inzetbaar te zijn.

Er worden nu momenteel nog meer personen gealarmeerd
15:01:47 11-02-10 Melding : 6xxxxx-AUB nu in dienst komen

Je moet niet raar opkijken als dat nog even doorgaat.

SPeculatief: 11 februari is ook de Dag van de Revolutie in Iran. Daarom zullen er door Iran Progressive Youth demonstraties worden georganiseerd in Den Haag en Amsterdam.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2010, 15:08:28
Volgens mij wordt er een ploeg opgeroepen voor inzet; Een ploeg op standby gezet (achtervang/opschaling) en een ploeg in de piket gezet.

Het zijn volgens mij allemaal verschillende oproepen als gevolg van een inzet.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 15:24:52
Spanningen bij Iraanse demonstratie
vandaag 15:08

DEN HAAG - Bij een demonstratie voor de Iraanse Ambassade in Den Haag donderdagmiddag, loopt volgens de politie de spanning hoog op.

Voor de zekerheid is de Mobiele Eenheid opgeroepen om de rust te bewaren. Voor de ambassade zijn enkele tientallen betogers aanwezig.

De demonstratie is aan de gang in verband met de 31ste verjaardag van de Iraanse Revolutie van 11 februari 1979. Op deze dag viel het regime van de sjah definitief, als gevolg van een coup op 16 januari 1979. Het einde van de regime betekende tevens het begin van een nieuwe Islamitische grondwet in Iran.

rtvwest.nl


update  -  Voor de zekerheid werd de Mobiele Eenheid opgeroepen om de rust te bewaren. Voor de ambassade zijn enkele tientallen betogers aanwezig. Zeker vier van hen zijn opgepakt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 16:29:35
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6013071/__Bestormen_ambassade_voorkomen__.html

do 11 feb 2010, 15:58 Video Binnenland Stelling van de Dag
Twingly blog zoekenJouw blog hier

| lees voor
    
Politie voorkomt bestorming Iraanse ambassade

DEN HAAG -  De mobiele eenheid heeft donderdagmiddag kunnen voorkomen dat demonstranten de Iraanse ambassade in Den Haag zouden bestormen. Dat heeft de politie gemeld.

Volgens de politie liep bij het ambassadegebouw aan de Duinweg de spanning op toen enkele tientallen boze demonstranten het pand wilden binnendringen. De ME wist dat te voorkomen door onder meer dranghekken te plaatsen voor de ingang. Er zijn geen arrestaties verricht.

De Iraanse diplomatieke post is geregeld het decor van demonstraties tegen het bewind in Teheran. Het comité Vrede en Veiligheid in Iran heeft voor zaterdag opnieuw een protestbijeenkomst belegd. De dertiende februari is de dag van de revolutie in het islamitische land. Het Nederlandse comité verwacht zaterdag ongeveer vijfhonderd demonstranten.


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2010, 16:44:43
bron: rtl.nl
Citaat
Bestorming ambassade Iran voorkomen
De Iraanse ambassade in Den Haag is bijna bestormd door boze demonstranten. De ME wist dat te voorkomen. Voor de ingang plaatsten ME'ers dranghekken. Er zijn geen mensen gearresteerd.

Bestorming ambassade Iran voorkomen

Tientallen mensen demonstreerden bij de ambassade tegen het bewind in Teheran. De spanningen liepen hoog op toen sommige actievoerders het gebouw wilden binnendringen.

De ambassade van Iran is wel vaker het decor van demonstraties. Voor komende zaterdag staat er nog een op het programma. Dan worden in Den Haag ongeveer 500 demonstranten verwacht.

Gisteren werd er wel een inzet aangekondigd voor zaterdag voor de ME. Ik kan niet zoeken oude berichten.
Ergo: vandaag dus een onverwachte demonstratie?