SIV Snel Interventie Voertuig (brandweer)

Auteur Topic: SIV Snel Interventie Voertuig (brandweer)  (gelezen 128592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #120 Gepost op: 31 maart 2013, 14:20:06
En waarom zou de brandweer iets moeten gaan opstarten, wat door de politie is gestopt.
Gezien het feit de brandweer andere taken er mee uitvoert dan de politie? Brandweer surveilleert niet voor woninginbrekers, maar iets de lucht in kunnen sturen om een meting te kunnen doen zou dit andere gebruik aantonen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 31 maart 2013, 14:23:22
En waarom zou de brandweer iets moeten gaan opstarten, wat door de politie is gestopt.

Het is door de politie zeker niet gestopt, alleen politie Amsterdam is er mee gestopt. De landelijke eenheid is er nog volop mee bezig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #122 Gepost op: 31 maart 2013, 14:26:52
Laat ik het anders zeggen. Brandweer nederland heeft in het verleden meer projectjes opgestart, die tot nog toe allemaal een zachte dood zijn gestorven. Maar wel klauwen vol geld kosten. Die tijd zijn we echt voorbij, de tijd is aangebroken om het geld nuttiger te besteden.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #123 Gepost op: 31 maart 2013, 14:30:44
Laat ik het anders zeggen. Brandweer nederland heeft in het verleden meer projectjes opgestart, die tot nog toe allemaal een zachte dood zijn gestorven. Maar wel klauwen vol geld kosten. Die tijd zijn we echt voorbij, de tijd is aangebroken om het geld nuttiger te besteden.
Dat ben ik met je eens! \O0


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #124 Gepost op: 31 maart 2013, 15:34:02
Laat ik het anders zeggen. Brandweer nederland heeft in het verleden meer projectjes opgestart, die tot nog toe allemaal een zachte dood zijn gestorven. Maar wel klauwen vol geld kosten. Die tijd zijn we echt voorbij, de tijd is aangebroken om het geld nuttiger te besteden.

Zeker weten!!
De tijd dat de brandweer onder de mom van "veiligheid kost geld" alles konden kopen is voorbij.
Dus samen spullen kopen en marktwerking op alle gebieden invoeren kan zeker een hoop geld besparen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #125 Gepost op: 4 april 2013, 10:09:30
Dit weekend gaat brandweer Amsterdam-Amstelland op werkbezoek bij Brandvęsen Denemarken omtrent de werking van de SIV aldaar,
(Deens FSU F(ast) S(usspression) U(nit) ) en de inzet hiervan binnen BAA in de toekomst!
ACH & HBT


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #126 Gepost op: 4 mei 2013, 15:17:08
Ik vraag me af waarom diverse korpsen/ veiligheidsregio's in ons land telkens een ander soort SIV ontwikkelen (op basis van een bestelbus of pickup-truck) terwijl men ook een compact blusvoertuig kan aanschaffen op een licht vrachtwagenchassis met complete bepakking. :-\

http://www.fischer-feuerschutz.de/img/fahrzeuge/klingsmoos/001klingsmoos004-home.jpg
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #127 Gepost op: 4 mei 2013, 15:19:07
Verschil is vooral de snelheid en de wendbaarheid en als je een voertuig als dit gaat gebruiken kan je net zo goed een normale TS gebruiken.
ACH & HBT


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #128 Gepost op: 4 mei 2013, 15:21:27
Ik vraag me af waarom diverse korpsen/ veiligheidsregio's in ons land telkens een ander soort SIV ontwikkelen (op basis van een bestelbus of pickup-truck) terwijl men ook een compact blusvoertuig kan aanschaffen op een licht vrachtwagenchassis met complete bepakking. :-\

http://www.fischer-feuerschutz.de/img/fahrzeuge/klingsmoos/001klingsmoos004-home.jpg
Nou, regio,s verzinnen niks. Zij gaan enkel met hun boodschappenlijstje naar de diverse opbouwers toe, en daar mogen de opbouwers op inschrijven. Enja, die opbouwers zullen er alles aan doen om het mooiste en beste voertuig te kunnen leveren. Plus dat er nog helemaal geen standaard is voor een SIV-voertuig. ;)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #129 Gepost op: 4 mei 2013, 16:53:40
Citaat
Dit weekend gaat brandweer Amsterdam-Amstelland op werkbezoek bij Brandvęsen Denemarken omtrent de werking van de SIV aldaar,
(Deens FSU F(ast) S(usspression) U(nit) ) en de inzet hiervan binnen BAA in de toekomst!
Tuurlijk, we gaan vooral zelf kijken om te zien wat al veel collega's voor je gezien hebben, en komen dan enthousiast terug met dezelfde verkoopverhalen en niet men de mindere kanten van het verhaal.
Citaat
ander soort SIV ontwikkelen (op basis van een bestelbus of pickup-truck)
Praktijktesten hebben al aangetoond dat deze eenheden als eerste wagen bij bijvoorbeeld een hoogbouw brand geen enkele meerwaarde hebben. Pompcapaciteit onvoldoende om een stijgleiding of een HW te voedden, dus het is eigenlijk een soort veredelde spullen bus. Persoonlijk voel ik meer voor dit soort voertuigen, mogelijk aangepaste bezetting afhankelijk van inzetgebied en omliggende posten maar voldoende mogelijkheden om ook bij grote klussen niet nutteloos langs de kant geparkeerd te moeten worden.
http://www.berliner-feuerwehr.de/3137.html
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar