Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst

Auteur Topic: Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst  (gelezen 21857 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2010, 21:07:30
Nergens, maar misschien zijn de mensen die op zo'n manier reageren niet gewend aan opbouwende kritiek. Daar kun je van leren naar het schijnt. :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2010, 21:19:30
Opbouwende kritiek? dan mag je mij vertellen waar ik het opbouwende kan vinden.. Ik zie duidelijk dat een paar forumleden zich te goed vinden om andermans filmpjes te kijken omdat ze denken dat ze het zelf beter kunnen en doen. Belachelijk zeg. Er komen steeds meer jongetjes die met mobieltjes filmen, tja die kwaliteit is belabberd maar laat hun lekker filmen! Die 112nickelas zal ook wel denken als hij via Youtube-ontdekking in dit topic komt. Lekker andermans filmpjes afzeiken. Best wel laag. Tja sommige mensen filmen nog niet zo lang of niet met een camera van € 1000. Boeie! Iedereen moet het leren en leren doe je altijd nog! Dat geld voor iedereen.. dus ook voor die aantal leden die denken dat ze alles al geweldig goed onder de knie hebben.. Aargh ik kan echt niet tegen die arrogante opmerkingen.

Reacties mogen ook via PM
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2010, 21:28:56
Opbouwende kritiek? dan mag je mij vertellen waar ik het opbouwende kan vinden.. Ik zie duidelijk dat een paar forumleden zich te goed vinden om andermans filmpjes te kijken omdat ze denken dat ze het zelf beter kunnen en doen. Belachelijk zeg. Er komen steeds meer jongetjes die met mobieltjes filmen, tja die kwaliteit is belabberd maar laat hun lekker filmen! Die 112nickelas zal ook wel denken als hij via Youtube-ontdekking in dit topic komt. Lekker andermans filmpjes afzeiken. Best wel laag. Tja sommige mensen filmen nog niet zo lang of niet met een camera van € 1000. Boeie! Iedereen moet het leren en leren doe je altijd nog! Dat geld voor iedereen.. dus ook voor die aantal leden die denken dat ze alles al geweldig goed onder de knie hebben.. Aargh ik kan echt niet tegen die arrogante opmerkingen.

Reacties mogen ook via PM
 

Oops :o :-X

Jij kan kennelijk inderdaad niet tegen kritiek...
Volgens mij zin wij al eerder gebotst op dat punt.

Jammer dat je het allemaal zo 'zwart' inziet, terwijl het commentaar in dit topic inhoudelijk gewoon keurg netjes is. Van afzeiken is totaal geen sprake, mensen benoemen alleen wat ze wel en niet prettig vinden aan de foto's en filmpjes zoals die op dit moment geplaatst worden.

En lees eens goed, daar zitten ook positieve berichten tussen O0

Kortom: houd jezelf nog eens goed die spiegel voor ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2010, 21:34:03
Prima Maarten prima!  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2010, 21:45:52
Ik ben zelf van mening dat je je foto's en filmpjes eerst kritisch moet bekijken, en daarna pas moet plaatsen.
Ik plaats af en toe in het HV foto van de maand topic, simpelweg omdat ik mijn foto's niet goed genoeg vind.
Geen enkele foto of filmpje is perfect, want er is altijd wel iets dat beter kan.

Dure camera's maken de foto's of filmpjes niet, dat doet diegene die het toestel bedient. Ik weet van mensen die camera's hebben van een paar duizend euro, maar de foto's zijn meestal niet best. Andersom kan het ook; als je een goedkopere camera hebt, kun je ook prima filmpjes en foto's maken. Je moet kijken naar je mogelijkheden, en met dat in je achterhoofd je foto's en filmpjes beoordelen. Als je ze niet goed (genoeg) vindt, plaats je ze niet. Simpel.

Ik erger me ook mateloos aan filmpjes van 40 seconden, met een intro van 20 seconden en een afsluiting van 10 sec  :-\
Ook mijn foto's en filmpjes zijn niet perfect, maar ik ben altijd kritisch. Mijn beste foto's plaats ik eigenlijk nooit, simpelweg omdat ik er altijd wel iets in zie wat niet goed is. Door dat te verbeteren, word je een betere fotograaf/videograaf. Als je kritisch bent en blijft, wordt je resultaat beter en zullen mensen het meer waarderen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2010, 21:52:07
Ik zie opbouwende kritiek altijd graag in het openbaar. Daar kunnen anderen namelijk ook iets van leren of anders lering uit trekken.   O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2010, 11:34:56
................ verder zie ik bij sommige copyrights op de meest vreemde plaatsen in foto's (- noemt geen namen, maar ik herinner mij een aantal mensen die namen dwars door voertuigen gaan zetten...)... als je bang bent dat je foto's gestolen worden, kun je ze beter niet op internet plaatsen. Zinloos, alles is tegenwoordig digitaal te knippen, plakken, fotosoepen etc. Plaats dan een keurige titel onderin, dat staat netter.
.....................................
Als ik nu al zie dat er een filmpje bestaat waar een boel foto's voorbij komen die van dit forum afkomstig zijn -waaronder ook een aantal van mij- is een naam door de foto volgens mij de enige juiste oplossing. De andere optie zou dan zijn om ze dan maar niet op internet te zetten en ze lekker voor jezelf te houden. Da's niet leuk voor jezelf en als iedereen dat doet denk ik dat het forum in hoog tempo een groot aantal bezoekers verliest en graven we ons eigen graf.  :|


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2010, 11:37:20
Even offtopic he:
Ik wil graag een Toshiba Camileo h20 kopen, is dit een goede camera?
Om het niveau van mijn filmpjes wat op te krikken O0
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------




Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2010, 11:48:00
Als ik nu al zie dat er een filmpje bestaat waar een boel foto's voorbij komen die van dit forum afkomstig zijn -waaronder ook een aantal van mij- is een naam door de foto volgens mij de enige juiste oplossing. De andere optie zou dan zijn om ze dan maar niet op internet te zetten en ze lekker voor jezelf te houden. Da's niet leuk voor jezelf en als iedereen dat doet denk ik dat het forum in hoog tempo een groot aantal bezoekers verliest en graven we ons eigen graf.  :|
Er bestaat zoiets de meldknop op YouTube waarbij je kunt aangeven dat er auteursrechtelijk materiaal is gebruikt. Dat heb ik al een aantal keer succesvol gebruikt, dus daar ligt het niet aan. Verder - met alle respect hoor - zijn het vaak kinderen tussen de 10 en 15 jaar die dat soort video's maken. Stuur ze netjes een factuurtje per email en ze zullen niet snel je foto's meer gebruiken *afschrikeffect*.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon