Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst

Auteur Topic: Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst  (gelezen 21621 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #30 Gepost op: 21 februari 2010, 11:58:37
Op zich geen gek idee, nooit over nagedacht. Het filmpje staat hier op het forum,maar kan 'm nu natuurlijk even niet vinden. Link volgt tzt...

Maar dan heb je nog figuren waarbij hun halve pc volstaat met spul van anderen omdat dat de makkelijkste weg is. Lijkt mij persoonlijk ook helemaal niets aan want elke zelfgemaakte plaat heeft zijn eigen verhaal, maar die mensen zijn er. Van deze figuren zul je in het openbaar weinig last hebben maar ik vindt het dan toch prettig dat mijn naampje er doorheen staat.  :)


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2010, 13:27:16
Ook met een slechte camera kan je een goed filmpje maken. De kunst is gewoon om je hand stil te houden en niet te hard in en uit te zoomen. Misschien kun je de personen, die niet zo audiovisueel behendig zijn, een tip geven via PM of gewoon een reactie bij het filmpje? En wat betreft sommige filmpjes hierow, dat zegt meestal meer over de persoon dan over het voertuig of incident.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2010, 13:39:07
Even offtopic he:
Ik wil graag een Toshiba Camileo h20 kopen, is dit een goede camera?
Om het niveau van mijn filmpjes wat op te krikken O0

Mail verzonden!  O0
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2010, 15:58:43
Om als topicstarter nog maar even te reageren.

Ik snap best dat kwaliteit subjectief is, heel goed zelfs. Niet om iemand aan te vallen, maar puur ter informatie: ik fotografeer al jaren hulpdiensten en lever daarnaast (in opdracht) aan verscheidene media. Ik weet dus best waar ik over praat. Het ging mij niet per definitie om de kwaliteit (al vind ik dit ook beste een leuke discussie) maar vooral over de hoeveelheid van deze  filmpjes, een pagina vol met (inderdaad, vaak van slechte kwaliteit zijnde) ambulances die met O&Gs rijden vind ik gewoon niet interessant. ;)

Joris.
343, never forget.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2010, 16:42:03
Misschien kun je de personen, die niet zo audiovisueel behendig zijn, een tip geven via PM of gewoon een reactie bij het filmpje?

Hier ook maar even;

Misschien een idee om dit topic weer te lanceren:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14683.220.html


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2010, 18:55:27
Laat mensen die plezier hebben in het maken van foto's en video's nou gewoon hun hobby uitoefenen... Niet iedereen heeft evenveel talent als de topfotografen en cameramensen.
Dat er filmpjes bijzitten van hulpverleningsvoertuigen zonder OGS aan mag toch prima? Misschien is het voertuig wel speciaal volgens de poster. Als je iemand vraagt om bij elke video/foto aan te geven wat er bijonder aan is, leer je iemand vanzelf wat bijzonder is en toegevoegde waarde heeft en wat niet. Al is dat altijd nog een mening..

Iemand in zijn waarde laten lijkt me het beste.. en een betere wereld begint bij..

precies


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2010, 19:36:57
Laat mensen die plezier hebben in het maken van foto's en video's nou gewoon hun hobby uitoefenen... Niet iedereen heeft evenveel talent als de topfotografen en cameramensen.
Dat er filmpjes bijzitten van hulpverleningsvoertuigen zonder OGS aan mag toch prima? Misschien is het voertuig wel speciaal volgend de poster. Als je iemand vraagt om bij elke video/foto aan te geven wat er bijonder aan is, leer je iemand vanzelf wat bijzonder is en toegevoegde waarde heeft en wat niet. Al is dat altijd nog een mening..

Iemand in zijn waarde laten lijkt me het beste.. en een betere wereld begint bij..

precies
Hier sluit ik mij geheel bij aan! Elke foto/video is bijzonder, er is er namelijk maar een van gemaakt. Als ik een foto maak van een voertuig, en iemand anders maakt de volgende dag ook een foto van hetzelfde voertuig, dan kan je zoveel dingen opnoemen die anders zijn... Laat iedereen lekker filmen, geef goede opbouwende kritiek, zodat die persoon de volgende keer een beter filmpje kan maken.. Dat is beter voor iedereen.

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2010, 19:46:44
Hier sluit ik mij geheel bij aan! Elke foto/video is bijzonder, er is er namelijk maar een van gemaakt. Als ik een foto maak van een voertuig, en iemand anders maakt de volgende dag ook een foto van hetzelfde voertuig, dan kan je zoveel dingen opnoemen die anders zijn... Laat iedereen lekker filmen, geef goede opbouwende kritiek, zodat die persoon de volgende keer een beter filmpje kan maken.. Dat is beter voor iedereen.

Groet,
Nils.

Er worden genoeg foto's en filmpjes gemaakt die zo uniek zijn dat allemaal met één woord te benoemen zijn: slecht. En je leert door naar het goede voorbeeld te kijken, niet naar slechte.
Is het niet heel erg leuk als hier alleen maar prachtspul komt te staan? Dan gaan ze vanzelf ook weer over "je" praten, maar dan alleen op een positieve manier!  O0


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #38 Gepost op: 21 februari 2010, 22:42:51
Er worden genoeg foto's en filmpjes gemaakt die zo uniek zijn dat allemaal met één woord te benoemen zijn: slecht. En je leert door naar het goede voorbeeld te kijken, niet naar slechte.
Is het niet heel erg leuk als hier alleen maar prachtspul komt te staan? Dan gaan ze vanzelf ook weer over "je" praten, maar dan alleen op een positieve manier!  O0  
Wie bepaalt wat slecht is? Dat lijkt mij nogal subjectief.

Elke keer een voertuig met OGS zien rijden boeit mij na het 5e filmpje ook niet meer. Als iemand de inrichting van een voertuig filmt, of aparte uitelijke kenmerken, dan boeit mij dat veel meer. Of een ongewone manoeuvre op de weg. Zoveel mensen, zoveel meningen.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2010, 22:49:36
Wie bepaalt wat slecht is? Dat lijkt mij nogal subjectief.

Elke keer een voertuig met OGS zien rijden boeit mij na het 5e filmpje ook niet meer. Als iemand de inrichting van een voertuig filmt, of aparte uitelijke kenmerken, dan boeit mij dat veel meer. Of een ongewone manoeuvre op de weg. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar de inrichting filmen he..
Dat moet ook maar kunnen, je kan moeilijk bij een ambulancepost aankloppen: ''Hallo, zou u misschien de kofferbak van die mooie Delfis even open willen doen?''
Je hebt wel gelijk natuurlijk, dat is ook intressanter. O0
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------