Ik ben zelf van mening dat je je foto's en filmpjes eerst kritisch moet bekijken, en daarna pas moet plaatsen.
Ik plaats af en toe in het HV foto van de maand topic, simpelweg omdat ik mijn foto's niet goed genoeg vind.
Geen enkele foto of filmpje is perfect, want er is altijd wel iets dat beter kan.
Dure camera's maken de foto's of filmpjes niet, dat doet diegene die het toestel bedient. Ik weet van mensen die camera's hebben van een paar duizend euro, maar de foto's zijn meestal niet best. Andersom kan het ook; als je een goedkopere camera hebt, kun je ook prima filmpjes en foto's maken. Je moet kijken naar je mogelijkheden, en met dat in je achterhoofd je foto's en filmpjes beoordelen. Als je ze niet goed (genoeg) vindt, plaats je ze niet. Simpel.
Ik erger me ook mateloos aan filmpjes van 40 seconden, met een intro van 20 seconden en een afsluiting van 10 sec
Ook mijn foto's en filmpjes zijn niet perfect, maar ik ben altijd kritisch. Mijn beste foto's plaats ik eigenlijk nooit, simpelweg omdat ik er altijd wel iets in zie wat niet goed is. Door dat te verbeteren, word je een betere fotograaf/videograaf. Als je kritisch bent en blijft, wordt je resultaat beter en zullen mensen het meer waarderen.