Casus: Dodelijke ongeval tram

Auteur Topic: Casus: Dodelijke ongeval tram  (gelezen 1932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 19 februari 2010, 19:39:08
Beste hulpverleners

Samen met een aantal medestudenten van de politieacademie hebben we een casus voorgeschoteld gekregen. Namelijk een dodelijke aanrijding tussen een voetganger en een tram. Nu is het zo dat ik wat moet vertellen over de noodstop van een tram en de sporen die een tram achterlaat bij de pd, denk aan een zandspoor of blokken op de rails wat weer zorgt voor een zichtbare remafstand etc. Ook heb ik gehoord dat het GVB (in amsterdam) zelf terplaatse komt om onderzoek te doen op de pd.
Wie kan mij meer informatie verschaffen hierover?  alvast bedankt  ;)




grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2010, 19:45:20
yuri,

als je op de academy zit, zou ik voor de volledigheid gewoon enkele vervoersbedrijven bellen. Zij kunnen je van alles op de hoogte brengen. Tevens lijkt het me handig om kontakt op te nemen met VOA van jouw regio, zij kunnen jij daar ook een heleboel over vertellen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2010, 20:57:42
Als een tram een noodstop maakt is er altijd een hoopje zand te vinden of het moet zulk slacht weer zijn dat je dit niet meer kan vinden.
Het probleem dat je ondervindt met krassporen op de rail is dat je eerst duidelijk moet kunnen vaststellen wat oud en nieuw is.
Als in Rotterdam een ongeval plaats vindt en deze neigd in de richting van een atikel 6 verbaal dan wordt het tacktisch onderzoek gedaan door de verkeerspolitie( zelfde werkwijze als in Den Haag) en het technisch onderzoek wordt gedaan door de VOA.

Meer vragen dan hoor ik het wel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2010, 21:30:05
Lijkt mij heel handig dat je een en ander zelf uitzoekt ipv vragen om hapklare antwoorden. Mijn ervaring met ov bedrijfen is dat je daar ook hele leuke extra informatie krijgt die je mee kan nemen :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2010, 22:16:44
nou daarom was mijn antwoordt ook in die richting
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2010, 00:09:10
En daarom vul ik je ook aan ;). Het po2002 is heel erg gericht op zelf dingen op-/uitzoeken en dat moet je ook doen. Leer je vaak leuke dingen die in een klas nooit verteld waren. Nadeel is dat sommige studenten er de kantjes vanaf lopen en daardoor te weinig parate kennis hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2010, 00:19:49
Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht, maar vroeg me af of er mensen waren die ervaring hebben met dit soort ongevallen en hoe de gang van zaken dan is. Maar ik verneem dat de voa terplaatse het onderzoek uitvoert en dus niet het gvb.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2010, 10:43:28
Hallo Yuri, stuur mij even in een PM je webmail adres, dan mail ik je wat informatie toe. Ik heb in het verleden een zelfde soort casus gehad, en heb daarover contact gehad met het GVB, ik kan je dan het mailtje doorsturen. Ik begreep nl van het GVB dat ze een beetje gek worden van het feit dat er iedere 3 maanden een xtal studenten is, die hun benaderen met dezelfde vragen....


en voor jou stef: Ik zie/hoor steeds vaker dat externe partners zich ontzettend ergeren aan het informatie inwinnen. Ze worden iedere 3 maanden door een nieuwe lichting studenten plat gebombardeerd met vragen die iedere keer het zelfde zijn. Hierdoor ontstaat ergernis en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.