Poll over foto's/filmpjes.

Auteur Topic: Poll over foto's/filmpjes.  (gelezen 7219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Gepost op: 20 februari 2010, 21:45:58
Er is een aardige discussie gaande over de beeldkwaliteit van de geplaatste foto's en filmpjes van tegenwoordig. Het lijkt erop dat veel makers van dit materiaal steeds minder kieskeurig worden en al snel iets plaatsen wat niet altijd als goed of mooi omschreven kan worden. Daarom de vraag: liever véél materiaal van mindere kwaliteit of wat minder materiaal van een goede kwaliteit.

Poll loopt t/m 6 maart 2010.



Edit: Misschien kun je hieronder ook even aangeven waarom je die keuze hebt gemaakt.  O0




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2010, 21:48:42
100% voor goede kwaliteit!

Slechte kwaliteit filmpjes lekker op je eigen hyves of website, hier gewoon datgene tonen waarvan de lezers zeggen: "Who!"


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2010, 21:52:35
Duidelijk kwaliteit.. Wordt het misschien weer leuk om vaker te kijken en zelf ook weer wat te plaatsen


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2010, 21:55:15
Kwaliteit, zie mijn posting in het andere topic voor toelichting.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2010, 21:57:04
Vergeet ik erbij te zeggen dat programma's als Imageshack je foto nogal verslechteren. Daar kun je als maker dus weinig aan doen.  ;)

En ik ga uiteraard ook voor kwaliteit..  ;D


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2010, 21:59:57
Ik denk dat ik mijn keuze voor "liever véél materiaal" even moet toelichten...
Mijn idee er achter, is het feit dat je bij een incident vaak als eerste de "ramptouristen" hebt, voordat de proffessionele fotograven/filmers ter plaatse zijn.

Daardoor zal er niet van elk incident een goede kwaliteit beeldverslag beschikbaar zijn, en moeten we het maar doen met de mindere kwaliteit.

Ps dit gaat dus met name om de "echte" hulpverleningsfilm/foto's, niet om "passerende" hulpverleningsvoertuigen-filmpjes etc...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2010, 22:10:07
Je zult er niet aan ontkomen dat de slechte kwaliteit eerst komt en vervolgens pas de goede kwaliteit. Logisch, zo gaat dat in principe ook met tekst. In eerste instantie krijg je een of twee regels in een nieuwsbericht en naar mate de tijd vordert komt er meer (betrouwbare) informatie beschikbaar. Dat principe geldt dan ook voor fotografie / video. Echter, voor het forum zou ik zeggen: hou alle actuele incident-gerelateerde foto's en video's van mindere kwaliteit apart bij de topics over het onderwerp en plaats alleen kwalitatief goede foto's en / of video's in het 'Bijzondere foto's & filmpjes' forum. Daarom staat er ook Bijzondere... toch? ;) Een ambulance of brandweerwagen die voor de 25ste keer naar een reanimatie of OMS gaat met mindere kwaliteit (en die zijn er op YouTube genoeg, hier soms ook) gaat snel vervelen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2010, 22:26:37
Tuurlijk, iets unieks moet je hoe dan ook vastleggen, al is het met je GSM, pal tegen de zon in, terwijl je -bijvoorbeeld- achterstevoren op de fiets zit. :D
Bijzondere beelden worden hier altjd wel gewaardeerd. Dan is de beeldkwaliteit juist weer ondergeschikt aan het beeldmoment. Maar het doel is is gewoon dat iemand een beetje nadenkt bij wat hij/zij plaatst zodat dit forum een mooi informatief (naslag) forum wordt.  O0


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2010, 23:18:20
Kwaliteit. En ik kan het makkelijk zeggen want vrijwel alles wat ik
aan dit forum toe vertrouw heeft thuis eerst een selectie en nabewerking
ondergaan. Toch heb ik ook foto's die kwalitatief wat minder zijn. Dat is om
het verhaal compleet te maken en/of om de lokale hulpverleners te plezieren.
En je staat soms op plaatsen waar het bijna onmogelijk om een goede foto
te maken. Dan gaat het nieuws voor de kwaliteit.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2010, 00:04:34
Ik wil hier nog een ding over kwijt: Geef kritiek waar iemand iets mee kan, als ik een foto/video plaats hoor ik HEEL graag wat ik kan verbeteren...
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------