Poll over foto's/filmpjes.

Auteur Topic: Poll over foto's/filmpjes.  (gelezen 7273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2010, 00:37:44
Misschien een idee om dit topic weer te lanceren:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14683.220.html


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2010, 07:23:28
Ik zeg; leuk, leerzaam, doen!  O0

Met als voorwaarde dat er eerlijke, goed onderbouwde kritiek gegeven kan worden en normaal en respectvol met elkaar omgegaan wordt.  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2010, 07:42:12
Kwaliteit, echter uitzonderlijke actie's, incidenten of voertuigen mogen van mij ook van mindere kwaliteit zijn ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2010, 07:45:57
Kwaliteit, echter uitzonderlijke actie's, incidenten of voertuigen mogen van mij ook van mindere kwaliteit zijn ;)

Tuurlijk, iets unieks moet je hoe dan ook vastleggen, al is het met je GSM, pal tegen de zon in, terwijl je -bijvoorbeeld- achterstevoren op de fiets zit. :D

 ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2010, 15:52:22
Eens. Hoe meer, hoe beter.  12 (22.2%)
Oneens. Ik ga voor kwaliteit.  42 (77.8%)  
Totaal aantal stemmen: 54

Veel stemmen met een duidelijk resultaat.. Er reageren hier alleen maar weinig mensen, misschien dat er wat mensen (van allebei de kanten) zijn die zich nog in de discussie willen mengen :)?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2010, 19:44:14
Ik denk dat het meeste al is gezegd, Tim!

Een bijzondere gebeurtenis, een incident, een eerste foto van iets opmerkelijks; mag allemaal van mindere of zelfs (in sommige gevallen) slechte kwaliteit zijn.

V.w.b. al die spoedfilmpjes van voertuigen; dan altijd kwaliteit! (of, nogmaals, iemand van het Koninklijk huis of een of andere BN-er moet net in die ambu liggen, o.i.d.)  ;D


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2010, 19:50:13
Klopt, maar ik bedoel dat er maar een paar iets van zich laten horen terwijl er 10 keer zoveel stemmen zijn.. Ik denk dat iedereen er geheel dezelfde mening over heeft O0


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2010, 20:04:39
Eventuele oplossing: 'Het prio 1-filmpje van de week topic'?  ;) Iedereen mag één inzending doen, zo scheidt je het kaf van het koren en krijg je geen massale posting van filmpjes.
343, never forget.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2010, 20:16:18
Nee. Niet doen. Laat iedereen zijn filmpjes plaatsen, laat iedereen zijn eigen fouten verbeteren met tips 'van de mensen die het allemaal zo goed kunnen'.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2010, 20:30:40
Oke, ik heb hier ook wel een vrij duidelijke mening over. Deze mening zal ik voor het gemak splitsen in foto's en fimpjes ;)

Filmpjes:
Hierbij is het toch heel simpel. Iemand die het leuk, interessant, spannend of stoer vindt om een ambulance met spoed, een brandweerauto met spoed, of gewoon een voertuig zonder spoed te filmen moet dat vooral zeker blijven doen. Deze filmpjes op youtube zetten vind ik ook geen enkel probleem, zolang er geen schokkende feiten te zien zijn. Ik verwacht echter wel enige zelfkritiek van de makers van dergelijke filmpjes. In 70% van de gevallen zijn de filmpjes dermate droevig van kwaliteit, dat ze het aangluren niet waard zijn. Gelukkig zie je dit meestal vrijwel direct en zit er dan een geweldige pauseknop in de embedded youtube content :D Ik snap ook wel dat niet iedereen geweldige filmpjes kan maken zoals best een aantal leden op dit forum wel kunnen ;) Maar bedenk zelf even of het filmpje mooi genoeg is om te plaatsen. Schokkerige filmpjes, filmpjes van 5 seconden, filmpjes met een intro van een uur, filmpjes met irritante achtergrondmuziek worden denk ik door de meeste kijkers direct weggeklikt en geven een verstorend beeld op het forum. Lezers gaan dan denken dat alles wel zomaar hier neergedumpt kan worden, waardoor je als het ware een 2e youtube krijgt.

Wat betreft filmpjes van algemene zaken zoals incidenten of open dagen. Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor, maar deze filmpjes zijn over het algemeen toch al wel stukken beter van kwaliteit. Sommigen zien er haast professioneel uit :)

Foto's:
Als het om foto's gaat moet er rekening mee gehouden worden dat niet iedereen geweldig goed materiaal tot zijn beschikking heeft en/of totaal geen benul heeft hoe dit op goede wijze te gebruiken. Qua kwaliteit ook hier, kijk eerst zelf eens kritisch naar de foto en beoordeel dan of je hem moet plaatsen. Ik zit niet te wachten op foto's genomen met een compactcameratje in het donker, waarbij je net een oranje stipje in het midden ziet wat bijvoorbeeld de vlammen voor moeten stellen. Ook foto's waarbij de ISO op 640000 lijkt te staan (enorm veel ruis) hoeven voor mij niet geplaatst te worden. De foto moet duidelijk in beeld brengen wat er aan de hand is/was en daarnaast mag de kwaliteit ook best redelijk zijn. En natuurlijk, never nooit nie een slachtoffer als zodanig herkenbaar op de foto!

Tot zover ;)

EDIT: de link naar het topic die Tim hierboven ergens plaatste, lijkt mij een goede optie O0