Taxi hapchauffeurs ook voldoen aan nieuwe nieuwe wettelijke normen taxibranche?

Auteur Topic: Taxi hapchauffeurs ook voldoen aan nieuwe nieuwe wettelijke normen taxibranche?  (gelezen 4297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gast

  • Gast
Dikke onzin, het gaat bij de taxi chauffeurs zo dat er gelet wordt op klantvriendelijkheid (praatje over het weer), stratenkennis ( wij rijden met VDO ) en de meest comfortabele route voor de passagier ( wij willen alleen zo snel mogelijk naar de patient )  dus ik ben van menig dat ze dan een apart examen moeten regelen voor HAP chauffeurs.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Hiermee geef je dus het feitelijke "probleem" aan. De HAP chauffeur is GEEN taxichauffeur, dus behandel die dan ook niet als zodanig. Regel de betaling zoals het hoort (Ja A.M.L. der Graaf ik begin weer over het salaris). Geen taxichauffeur, dus geen taxi CAO, wel taxi CAO, dan ook taxi examen. Niet van twee walletjes willen eten als werkgever!

Ik ben het echter wel met "Gast" eens dat je als HAP chauffeur veel meer bezig bent op het gebied van snel ergens zijn dan comfortable ergen naartoe gaan. Ook heb je gedurende de hele dienst vaak dezelfde arts in de auto dus maak je al redelijk snel een praatje.

Veel verschillen dus met een taxichauffeur.

Tino


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Deze discussie volgende, verbaasd me soms de starre houding die ik soms meen te bespeuren..

Een HAP chauffeur is een relatief nieuwe functie, en die heb je in verschillende smaken..

De Taxi-variant
De GGD-variant
De RAV-variant
en HAP-variant

De varianten hebben te maken vanuit welke werkgever je die functie uitvoerd. Of dienst van de HAP, of appart ingehuurd via de taxi-variant, of de RAV en GGD die chauffeurs leveren aan de HAP.

Sommige werkgevers hebben dus met verschillende regelementen en verschillende CAO's te maken.
de TAXI-variant heeft dus ook aan de taxi-cao te maken. en de GGD  variant met de CAO's .

Ik kijk liever even naar de markt, het verschil is dus de wijze van invulling.  lang leven de markt.

Is het verschil erg, NEE... juist goed want het houd elkaar scherp.  
En als een dienstverlener de kosten laag kan houden door slim met de spelregels te spelen is dat niet erg, als hij maar wel aan vergelijkbare kwaliteitseisen voldoet.. en het liefst tegen aantrekkelijke kosten.
Simpel toch ?

Verder als je in dienst bent bij een taxi-variant,  verdien je iets minder, als je collega bij de RAV of GGD-variant. Ja, moet je zelf maar de goede werkgever zoeken..

Wat is er mis met een taxi-chauffeur, die meer bijgeleerd heeft en een hap-chauffeur word, of met een hap-chauffeur, die breed ingezet kan worden en die ook ze Taxi-certificaten moet halen..
Helemaal niets...

Waar gaat deze discussie dan nog over.. Over ontevredenheid met je werkgever.. moet je een andere baan gaan zoeken..
Nog niet zolang geleden, waren ruim 60% van onze ambulance gewoon taxi's en eigendom van taxibedrijven..
Kijk de tijd dat een ambu-pleeg voor een taxi-cao werkt is gelukkig een beetje achter ons, maar dat was 6 jaar geleden wel anders..

Geef het even de tijd..  dan kristaliseerd dit zich ook wel uit. Misschien zijn over 2 jaar nog wel andere eisen die je aan de functie wil stellen..

Wen maar aan veranderingen, want dat gaat je leven door.. :P


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Mooi gezegd Peter, duidelijk de kijk van iemand die er wat verder vanaf staat en dus een meer objectieve blik heeft. Bedankt voor je inbreng, en sluit ik dit topic dan ook af.