Combi HV/HW, 2e poging

Auteur Topic: Combi HV/HW, 2e poging  (gelezen 12321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #20 Gepost op: 23 april 2004, 22:48:53
heel erg vreemd.
zo als ik het kan zien hebben ze geen eigen website. Is er iemand die er iemand van dat of een koprs in de buurt kent?

De afdeling Fotografie van de VBB heeft dit voertuig onlangs op de foto gezet. Zie URL, als je naar beneden scrollt kom je 'm automatisch tegen.
http://www.brandweer.org/vbb/040410_kempen.html

Gr
Erik


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #21 Gepost op: 24 april 2004, 09:46:02
net inderdaad even gekeken maar ik blijf het een heel apart karretje vonden.......
Is er iemand die ook bij het vvb zit? Misschien kan hij/zijn iets meer gegevens vertellen over hoogte/vlucht capaciteit etc etc.


Ton

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 25 april 2004, 22:41:26
korps: Valkenswaard  
roepnummer: 767  
type: HW-16,5          
chassis: Daf FA45.150-10CE365
opbouw: Custers  
kenteken: BB-HN-96    
bouwjaar: 1994


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2004, 16:31:15
Dat ik dit topic niet eerder gezien heb... :(. Ten eerste: dit hoogwerkertje is geen HV. Mischien dat er een kettingzaag, een zaagbroek en wat pilonnen in liggen ten behoeve van de gemeentewerken, maar verder zal het niet reiken qua HV-bepakking. Het korps Valkenswaard heeft daarvoor nog een volwaardige HV2 (777).

Dit hoogwerkertje heeft het roepnummer 767, alle volwaardige redvoertuigen hebben een roepnummer in de 50-serie (zoals gebruikelijk): 650, 651, 652, 850, 851. Nummers in de 60-serie worden gebruikt voor bijzondere voertuigen zoals de SPB-wagen en de auto's tbv de BLS.

Verder is de vlucht van dit beestje zeer beperkt. Zelfs het blussen van een schoorsteenbrand wordt erg moeilijk bij een woning met meer dan 2 verdiepingen (dat zijn de meeste wel incl zolder...) Twee fotootjes op maximale vlucht:





Zoals je ziet is de vlucht zeer beperkt en moet de brandslang los meegenomen worden het bakje in. Echt makkelijk lijkt het me niet. Ik denk dat het eerder andersom is: hij is aangeschaft voor de gemeentewerken. Maar als de brandweer hem zinvol kan gebruiken, waarom niet? Waarom een redvoertuig van een naburig korps afwachten als je het hiermee ook af kan...
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 2 mei 2004, 16:34:31
als ik deze foto,s zo zie,snap ik niet wat ze met dit voertuig willen doen.Zo te zien blijft de korf toch snel een meter of misschien wel meer van de woning,dus een slachtoffer redden is er niet bij ??? ???


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #25 Gepost op: 2 mei 2004, 17:38:15
''als ik deze foto,s zo zie,snap ik niet wat ze met dit voertuig willen doen.Zo te zien blijft de korf toch snel een meter of misschien wel meer van de woning,dus een slachtoffer redden is er niet bij ''

hebben ze bij jullie geen woningen die 'helaas' geen voortuin hebben , en de stoep en daarmee vaak ook de weg voor je raam langs lopen, dan kom je al met gemak bij de 2e etage, soms erg makkelijk, en zoals 112 Brabant.nl zegt

''Maar als de brandweer hem zinvol kan gebruiken, waarom niet?''
 er zijn vast wel situaties waar dit wel lukt.

klinkt mij toch wel erg logisch, komt hij weer met z'n gezond verstand :D denkt Peter nu

groeten
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #26 Gepost op: 2 mei 2004, 17:40:31
p.s. wij moeten alles met laddertjes doen, hadden we er maar een, ben best wel een beetje jaloers ;)
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 2 mei 2004, 19:04:02
''als ik deze foto,s zo zie,snap ik niet wat ze met dit voertuig willen doen.Zo te zien blijft de korf toch snel een meter of misschien wel meer van de woning,dus een slachtoffer redden is er niet bij ''

hebben ze bij jullie geen woningen die 'helaas' geen voortuin hebben , en de stoep en daarmee vaak ook de weg voor je raam langs lopen, dan kom je al met gemak bij de 2e etage, soms erg makkelijk, en zoals 112 Brabant.nl zegt

''Maar als de brandweer hem zinvol kan gebruiken, waarom niet?''
 er zijn vast wel situaties waar dit wel lukt.

klinkt mij toch wel erg logisch, komt hij weer met z'n gezond verstand :D denkt Peter nu

groeten
ik hoef hier niets bij te denken ???
Als je er vanuit gaat dat het aantal woningen waar een stoep direct langs de gevel dun bezaaid zijn,en al zou je die situatie hebben staan er wel weer auto,s voor geparkeerd.
Dus om voor die paar situaties waar het per ongeluk wel lukt,om dit voertuig dan er toch bij hebben vindt ik erg ver gezocht.

Deze foto,s zijn de voorbeelden uit de praktijk.En wat zien we?het is weer je eigen behelpen met een voertuig waar je bitter weinig kunt doen


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 2 mei 2004, 23:43:41
Peter, je krijgt hem gratis anders had je alleen je laddertje gehad, bovendien zijn er heeeeel veeeeel huizen die direkt langs de straat staan, en een auto in de weg weet jij toch ook wel raad mee.

groeten
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 3 mei 2004, 19:46:33
Peter, je krijgt hem gratis anders had je alleen je laddertje gehad, bovendien zijn er heeeeel veeeeel huizen die direkt langs de straat staan, en een auto in de weg weet jij toch ook wel raad mee.

groeten
ik weet met een auto die in de weg staat wel raad,alleen we blijven er netjes met onze vingers van af je hebt tegenwoordig zomaar een schadeclaim aan je broek :-X
En als wij een redvoertuig nodig hebben laten we hem wel uit de buurgemeente komen

en zie op www.rjakma.nl de reden waarom je in feitte niets hebt aan dat voertuig van de gemeente ;)