Combi HV/HW, 2e poging

Auteur Topic: Combi HV/HW, 2e poging  (gelezen 12317 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 4 mei 2004, 14:38:26
De gemeente Aa en Hunze heeft / had bij het korps Gasselte ook een dergelijk voertuig dat in samengebruik met gemeentewerken was aangeschaft. De reikhoogte was 10,5 mtr. en de opbouw was van Custers

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #31 Gepost op: 4 mei 2004, 16:47:47
zoals ik al eerder aangegeven heb lijkt en dat is nu dus bevestigd door de foto's een voertuig waar je in de praktijk EN DAAR ZIJN WE VOOR niks aan hebt >:( het kan wel makkelijk zijn voor bomen zagen o.i.d. maar in mijn ogen zet je je voor schut zodra je je met dit ding met prio 1 door het verkeer gaat begeven naar een schoorsteenbrand en je bij voorbaad al weet dat je dit voor 99% niet kunt halen. En zo met een slang erop gaat ook niet echt soepel. Ik zou de wagen lekker teruggeven naar de gemeentewerken en wanneer deze nodig is rustig tp laten komen en niet in eerste instantie voor brandweerinzetten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 4 mei 2004, 20:31:37
precies,en je komt er altijd op het  verkeerde moment  erachter,dat dat voertuig geen toegevoegde waarde heeft,Meestal met slachtoffers :-X


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #33 Gepost op: 4 mei 2004, 20:45:41
ik zeg lekker niks meer
Nemo me impune lacessit


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #34 Gepost op: 4 mei 2004, 21:09:22
even nog wel ter aanvulling!
Wil absoluut niet zeggen dat je met een andere hw wel overal bij kunt maar heb je in ieder geval meer te vertellen dan dit "gebakje"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 4 mei 2004, 21:11:01
even nog wel ter aanvulling!
Wil absoluut niet zeggen dat je met een andere hw wel overal bij kunt maar heb je in ieder geval meer te vertellen dan dit "gebakje"
;D ;D ;D ;D sorry,kon het ff niet laten ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #36 Gepost op: 5 mei 2004, 22:37:56
Ik ben onlangs op stage geweest in amerika en daar kwam ik onderstaande jongen tegen! Het is een gecombineerde autoladder/blusvoertuig met watertank, pomp, slangen, ademlucht, spreider, schaar, salvage gereedschap en ga zo maar door.

De omvang is iets aan de grote kant maar wel divers inzetbaar.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2004, 22:44:50
Vervolgens kwam ik in de werkplaats voor alleen maar brandweervoertuigen deze compactere engine tegen met een kleiner ladderpakket op het dak.



[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #38 Gepost op: 5 mei 2004, 22:47:03
ik vindt hem heel erg mooi, die willen wij ook wel,
komt natuurlijk weer commentaar hier hebben we ook niets aan, te groot voor onze wegen en past niet in de kazerne, helemaal gelijk, maar wel heel erg mooi.
Nemo me impune lacessit


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2004, 11:31:11
mooie foto's
eerste foto kun je denk ik redelijk wat doen met je ladder. Dit is een geval van wel een goede combinatie!

tweede foto is inderdaad maar een kleine ladder. Heeft denk ik hetzelfde als met wagen van valkenswaard ook weinig meerwaarde van de ladder. (of hij moet draagbaar zijn ;D ;D ??? ::) :P ;))