Kosten IM (incident management)

Auteur Topic: Kosten IM (incident management)  (gelezen 11382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Gepost op: 3 maart 2010, 16:20:49
Stel er staat een auto met pech op rijstrook 1, deze kan niet verplaatst worden (mechanisch defect oid.) Op dit moment wordt IM opgestart.

Waar ik benieuwd naar ben is:
- Hoe zit het met de kosten voor IM?
- Voor wiens rekening komen die?

gr.Xangadib


Digitaal onderzoek


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2010, 16:47:02
- Voor wiens rekening komen die?

Zover ik weet voor de verzekeraar van het (verplicht) WA verzekerde voertuig. Zijn afspraken over met de IM-bergers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2010, 19:03:06
Eerste berging (dus naar eerstvolgende veilige plaats) is volgens mij (in eerste instantie) op kosten van de wegbeheerder, de tweede berging (dus naar gewenste eindlocatie) is op kosten van de klant dan wel zijn verzekering. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de kosten van de eerste berging worden doorberekend aan de klant of zijn verzekering. Misschien weet Denkweb dat?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2010, 20:40:12
IM berging (cmi) is altijd op kosten van de wegbeheerder (tenminste dat is wat ze ons altijd geleerd hebben :-P ).
Zit automatisch in de WA verzekering. De eigenaar van het voertuig zou hier niets van moeten merken ;-)

CMV daarentegen is weer een heel ander verhaal ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2010, 09:18:29
Ok, bedankt voor de antwoorden. Heb ik een duidelijk antwoord voor de burger.

Nog een vraag, waar staan cmi en cmv voor? (Sorry, heb niet veel met bergen van voertuigen te maken)

gr.Xangadib
Digitaal onderzoek


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2010, 14:55:00
Ok, bedankt voor de antwoorden. Heb ik een duidelijk antwoord voor de burger.

Nog een vraag, waar staan cmi en cmv voor? (Sorry, heb niet veel met bergen van voertuigen te maken)

gr.Xangadib

Centraal Meldpunt Incidenten

Centraal Meldpunt Vrachtautoberging
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2010, 18:23:16
(...)

CMV daarentegen is weer een heel ander verhaal ;-)
Komt dacht ik op hetzelfde neer toch? Eerste berging is op kosten van de wegbeheerder door een door de wegbeheerder ingeschakelde zware berger (geregeld via CMV), tweede berging is de verantwoordelijkheid van het betreffende transportbedrijf. De crux zit 'm hier dacht ik in de wijziging ten opzichte van 'vroeger' dat er nu direct een gecontracteerde berger wordt ingeschakeld en niet de voorkeursberger van het transportbedrijf (die als je pech hebt van de andere kant van Nederland moet komen). Ik meen dat dit ook de reden is/was om de kosten van de eerste berging door de wegbeheerder te laten dragen. Ook hier durf ik niet met zekerheid te zeggen dat deze kosten worden doorberekend aan het transportbedrijf, maar ik dacht van wel.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2010, 11:57:37
CMV is gewoon betalen voor eigenaar van de vrachtwagen dus alles boven de 3500 KG is rek. eigenaar,mocht het niet lukken dat de berger géén geld ontvangt dan moet de berger dit duidelijk en met bewijs aanleveren bij de wegbeheerder en dan zal die het betalen de eerste berging, dit is vaak een probleem bij buitenlandse transport ondernemingen.Dit is wat mijn geleerd is bij IM+ opleiding.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2010, 20:50:43
CMV is gewoon betalen voor eigenaar van de vrachtwagen dus alles boven de 3500 KG is rek. eigenaar,mocht het niet lukken dat de berger géén geld ontvangt dan moet de berger dit duidelijk en met bewijs aanleveren bij de wegbeheerder en dan zal die het betalen de eerste berging, dit is vaak een probleem bij buitenlandse transport ondernemingen.Dit is wat mijn geleerd is bij IM+ opleiding.

gr.rené


klopt helemaal. CMI is betaald, CMV moet eigenlijk de chauffeur ter plaatse zelfs voldoen. Daarna kan het idd geclaimd worden. Wij horen wel eens dat een buitenlandse vw gestald wordt bij de berger of dealer, totdat de rekening voldaan is ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2010, 20:00:44
Dank aan onze RWS-mannen. Ik ben al weer te lang uit de IM, heb ik al wel weer in de gaten. Maar ja, tijd te weinig om er weer helemaal in te duiken...  :-\
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill