HV Foto van de maand thema suggesties

Auteur Topic: HV Foto van de maand thema suggesties  (gelezen 15473 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Gepost op: 4 maart 2010, 00:06:39
Beste iedereen!

Al sinds een tijd gebruiken we voor de foto van de maand wedstrijd een thema.. Een thema bedenken is makkelijker gezegd dan gedaan en het wordt voor ons (FF en ik) steeds moeilijker om er 1 te bedenken.. Ook zit ik bijvoorbeeld grotendeels alleen aan de brandweer kant en kan ik moeilijk een thema bedenken van de politie of ambulance kant, waar vast en zeker ook mooie thema's voor te bedenken zijn..

Daarom zouden wij willen vragen, aan iedereen, of je nou al is mee hebt gedaan of alleen maar hebt gekeken, om met ons mee te denken en jullie suggesties in dit topic te plaatsen O0

FF & TK




Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2010, 14:35:12
Misschien een keer leuk om een fotowedstrijd te doen over "MMT arts overlegt met het ambulancepersoneel?"   ;)
Brandweer Papendrecht


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2010, 15:50:10
Misschien een keer leuk om een fotowedstrijd te doen over "MMT arts overlegt met het ambulancepersoneel?"   ;)

Maargoed in bijvoorbeeld in Harderwijk e.o. hebben we echt niet elke maand een MMT inzet.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2010, 16:07:22
Misschien een keer leuk om een fotowedstrijd te doen over "MMT arts overlegt met het ambulancepersoneel?"   ;)
Dat is veelste specifiek. Ik heb hier nog nooit een MMT op de foto kunnen zetten, dus dan sluit je in een keer heel veel mensen uit.

Zelf zat ik te denken aan het thema 'Oorzaak en gevolg', omdat je dat soms op locaties goed kunt fotograferen... mits je goed kijkt.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2010, 16:28:12
''Blauwe Zwaaibalken, lampen en flitsers''

Misschien wat moeilijk om ze er goed op te krijgen als de lampjes branden, maar het is een suggestie ;)

Groetjes,
Neet


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2010, 16:58:32
Foto's van diverse hulpdiensten met elkaar in overleg. ?

Foto's waar de VOA bezig is met sporen onderzoek. ?


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2010, 13:57:04
+ hulpverleningsvoertuigen in het verkeer. Geen gewone voertuigfoto, maar een voertuig dat zich een weg baant door het verkeer.
+ voertuigen van verschillende hulpdiensten tijdens een inzet
+ hulpverlening met een ladderwagen/hoogwerker
+ hulpverlener IN een gecrasht voertuig
+ verkeersafzetting bij een hulpverlening.
+ humor binnen de hulpverlening!

Ik heb overigens geen idee of bovenstaande dingen reeds een keer aan de orde zijn geweest.


guest4965

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2010, 17:22:24
Leuk dat je moet zoveel suggesties komt, dat moeten we hebben. Ik had alleen over eentje (eigenlijk twee :P) wat te zeggen.

+ hulpverlener IN een gecrasht voertuig
Dat lijkt me een lastig thema. Ten eerste zijn er niet zoveel ongevallen per maand met een gecrasht voertuig. Ten tweede vind ik het een discutabel thema omdat je dan al snel een slachtoffer op de foto krijgt, of je moet heel dicht bij komen om de goede foto te maken. Of je moet heel goed zijn en precies op de goede plek kunnen staan, maar dat komt maar weinig voor (helaas ^-^).

+ humor binnen de hulpverlening!
Lijkt me een erg leuk thema O0


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2010, 23:55:02
Leuk dat je moet zoveel suggesties komt, dat moeten we hebben. Ik had alleen over eentje (eigenlijk twee :P) wat te zeggen.
Dat lijkt me een lastig thema. Ten eerste zijn er niet zoveel ongevallen per maand met een gecrasht voertuig. Ten tweede vind ik het een discutabel thema omdat je dan al snel een slachtoffer op de foto krijgt, of je moet heel dicht bij komen om de goede foto te maken. Of je moet heel goed zijn en precies op de goede plek kunnen staan, maar dat komt maar weinig voor (helaas ^-^).
Lijkt me een erg leuk thema O0

Waar ik woon is in feite ook maar een plattelandsgemeente, dus zo heel veel spectaculairs gebeurt hier nou ook weer niet. Daarmee verschil ik qua mogelijkheden niet van vele anderen hier.
Jouw bezwaren zijn enerzijds wel terecht, anderzijds is het juist de kunst om met zekere beperkingen (lees: bepaalde dingen juist niet in beeld brengen) toch tot een resultaat te kunnen komen.
Vergeet niet dat elke wedstrijd een persoonlijke uitdaging is en dat fotografie in feite ook een kunst is. Een fotowedstrijd houdt in dat je een bepaalde uitdaging aangaat om een opdracht te kunnen volbrengen. Kiekjes maken kan iedereen, maar we zijn toch op zoek naar iets speciaals?
Als je bijvoorbeeld als thema: hulpverlener IN een gecrasht voertuig neemt, kan ik je uit mijn fotoarchief zo enkele plaatjes tonen waarbij geen slachtoffer te zien is, maar het geheel wel een heel apart beeld geeft.  Maar los hiervan, volgens het wedstrijdreglement is men niet verplicht om aan het thema te voldoen!


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2010, 02:15:31
- Alcohol (in het verkeer)
- Snelheid