HV Foto van de maand thema suggesties

Auteur Topic: HV Foto van de maand thema suggesties  (gelezen 15554 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2010, 07:54:59
Waar ik woon is in feite ook maar een plattelandsgemeente, dus zo heel veel spectaculairs gebeurt hier nou ook weer niet. Daarmee verschil ik qua mogelijkheden niet van vele anderen hier.
Jouw bezwaren zijn enerzijds wel terecht, anderzijds is het juist de kunst om met zekere beperkingen (lees: bepaalde dingen juist niet in beeld brengen) toch tot een resultaat te kunnen komen.
Vergeet niet dat elke wedstrijd een persoonlijke uitdaging is en dat fotografie in feite ook een kunst is. Een fotowedstrijd houdt in dat je een bepaalde uitdaging aangaat om een opdracht te kunnen volbrengen. Kiekjes maken kan iedereen, maar we zijn toch op zoek naar iets speciaals?
Als je bijvoorbeeld als thema: hulpverlener IN een gecrasht voertuig neemt, kan ik je uit mijn fotoarchief zo enkele plaatjes tonen waarbij geen slachtoffer te zien is, maar het geheel wel een heel apart beeld geeft.  Maar los hiervan, volgens het wedstrijdreglement is men niet verplicht om aan het thema te voldoen!

Kijk, dat is mooi gesproken O0
Als je het zo uitlegt dan ga ik al meer mee in je standpunt, laten we kijken wat er mee gebeurd ;)


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2010, 11:25:36
Kijk, dat is mooi gesproken O0
Als je het zo uitlegt dan ga ik al meer mee in je standpunt, laten we kijken wat er mee gebeurd ;)

Dank je. Maar dat wil niet zeggen dat ik bijvoorbeeld komende maand een dergelijk plaatje zou kunnen maken! ;)
Ik kon afgelopen maand al niet aan het thema voldoen.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2010, 18:18:29
Misschien een keer leuk om een fotowedstrijd te doen over "MMT arts overlegt met het ambulancepersoneel?"   ;)

Zoals al is gezegd is dit té specifiek.. Om zelf een voorbeeld te geven, ik heb 2 weken geleden pas een Lifeliner op de foto vast kunnen leggen, na 3,5 jaar fotograferen.. Overleg daarintegen zou wel kunnen :)

''Blauwe Zwaaibalken, lampen en flitsers''

Ik vind deze al bij het thema van deze maand passen.. O0

+ humor binnen de hulpverlening!

Die laatste is een beetje moeilijk.. Wat is humor? Ik denk dat iedereen de groepfoto's wel kent waar grote discussies over zijn ontstaan omdat men even op de foto gaat terwijl er achter hun een woning in brand staat..

- Alcohol (in het verkeer)

Hoe zou je alcohol weer willen geven? Een blaastest? Dan heb je vaak al een SO (of dader, hoe je het wilt noemen) op de foto.. Een verkeerscontrole heb je lang niet overal en wordt niet iedereen voor uitgenodigd..

De rest van de punten bevallen mij wel :).. Ga zo door O0


Gast48368

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2010, 19:42:05
Ik heb trouwens nog wel een leuke suggestie als thema >>> de fotograaf/pers.  8)  ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2010, 20:08:35
Ik heb trouwens nog wel een leuke suggestie als thema >>> de fotograaf/pers.  8)  ;)

Als je wil dat ik een zelfportretje voor je maak mag je dat ook zeggen hoor ^-^


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2010, 20:34:19
Ik heb trouwens nog wel een leuke suggestie als thema >>> de fotograaf/pers.  8)  ;)

Lijkt me een slecht idee  ;) Sta liever aan de andere kant van de lens. Zie me zelf al te vaak verschijnen via het www.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2010, 21:04:47
Lijkt me een slecht idee  ;) Sta liever aan de andere kant van de lens. Zie me zelf al te vaak verschijnen via het www.

Je hoeft er zelf niet op te staan :)


ŠTim Koster


ŠTim Koster

O0


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2010, 20:20:45
Even een schop.. Is er inmiddels nieuwe inspiratie ;D?


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2010, 22:34:10
Misschien eens leuk om te doen:

De mooiste PRIO 1 / A1 foto van de maand?
Brandweer Papendrecht


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2010, 22:41:54
Iets met functionarissen misschien? Dat reguliere ambulance-, brandweer- en politiepersoneel kennen we inmiddels wel. Ik zie liever eens een paar OvD's die motorkapoverleg hebben.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..