Brandweer Hollands-Midden

Auteur Topic: Brandweer Hollands-Midden  (gelezen 56805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Gepost op: 6 maart 2010, 18:52:17
Hier kan je je nieuws plaatsen over Brandweer Hollands-Midden.

Ik trap af met de uitstel van het invoeren van de nieuwe KVT. Dit is uitgesteld tot na de regionalisering.


Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2010, 19:34:27
Vanaf 1 april 2010 één AGS Haaglanden/Hollands Midden (zie bron brandweer Alphen).
Zou dit de eerste beweging zijn als dadelijk HM ook geregionaliseerd is tot verdere samenwerking met Haaglanden ??


http://brandweeralphenaandenrijn.web-log.nl/mijn_weblog/2010/02/convenant-ags-h.html

Delta00


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2010, 19:35:57
Ja ik denk dat er steeds meer samen gewerkt zal gaan worden tot we over een jaar of 7 tot 10 samen gaan tot 1 regio. Zeker als straks de gemeente Zuidplas naar Rotterdam-Rijnmond gaat wordt HM kleiner.

Vanaf 1 april 2010 één AGS Haaglanden/Hollands Midden (zie bron brandweer Alphen).
Zou dit de eerste beweging zijn als dadelijk HM ook geregionaliseerd is tot verdere samenwerking met Haaglanden ??

http://brandweeralphenaandenrijn.web-log.nl/mijn_weblog/2010/02/convenant-ags-h.html

Delta00
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2010, 19:41:24
Nou 7 tot 10 jaar, denk dat het eerder gaat gebeuren.....................ik denk 2012/13  O0

Delta00


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2010, 19:47:50
Ja ik denk dat er steeds meer samen gewerkt zal gaan worden tot we over een jaar of 7 tot 10 samen gaan tot 1 regio. Zeker als straks de gemeente Zuidplas naar Rotterdam-Rijnmond gaat wordt HM kleiner.


Zuidplas ook al? De Krimpenerwaard (k5-gemeenten) gaat ook naar Rotterdam-Rijnmond.

Al is Nieuwerkerk natuurlijk al semi-Rotterdam, met zwarte helmen, MAN tankautospuit.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2010, 19:58:32
Nee das te vroeg denk ik. We gaan pas per 01-01-2011 regionaliseren in HM. Beide regio's moeten het een btje op de rit hebben wil je gaan samenvoegen denk ik.


Nou 7 tot 10 jaar, denk dat het eerder gaat gebeuren.....................ik denk 2012/13  O0

Delta00
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #6 Gepost op: 24 april 2010, 17:11:01
Het gaat bij sommige korpsen niet goed met de opkomst. Ik zie steeds vaker dit soort berichten bij de middelgrote korpsen:

p2kflex
16:15:44 24-04-10-ALPHA-korps alarm ivm tilassistenti
1503381BRW Nieuwerkerk a/d IJssel (Korpsalarm)
p2kflex
16:07:35 24-04-10GROUP-1Prio 1 GROENENDIJK NAY Til assistentie . Ambu 16543
1503384BRW Nieuwerkerk a/d IJssel (Korpscoördinator)
1503385BRW Nieuwerkerk a/d IJssel (Blusploeg 1 + 2)
p2kflex
09:47:59 23-04-10-ALPHA-Prio 1 Opduin REMBRANDTWEG NWK Brandmelding OMS
1504160BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Persoonlijke code)
p2kflex
09:45:29 23-04-10GROUP-1Prio 1 Opduin REMBRANDTWEG NWK Brandmelding OMS 66635
1503430BRW Noordwijk (Korpsalarm)
1503437BRW Noordwijk (Korpscoördinator)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 24 april 2010, 17:20:56
Het gaat bij sommige korpsen niet goed met de opkomst. Ik zie steeds vaker dit soort berichten bij de middelgrote korpsen:

p2kflex
09:47:59 23-04-10-ALPHA-Prio 1 Opduin REMBRANDTWEG NWK Brandmelding OMS
1504160BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Persoonlijke code)
p2kflex
09:45:29 23-04-10GROUP-1Prio 1 Opduin REMBRANDTWEG NWK Brandmelding OMS 66635
1503430BRW Noordwijk (Korpsalarm)
1503437BRW Noordwijk (Korpscoördinator)


Je hebt zeker een punt, maar bovenstaande alarmering is geen heralarmering, kijk maar naar de capcode.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 24 april 2010, 22:51:52
Ik was dit draadje even uit het oog verloren, dus sommige reacties zijn wat laat...

Vanaf 1 april 2010 één AGS Haaglanden/Hollands Midden (zie bron brandweer Alphen).
Zou dit de eerste beweging zijn als dadelijk HM ook geregionaliseerd is tot verdere samenwerking met Haaglanden ??

Het probleem met de functionarissen die voorheen deze functie vervulden, was dat zij teveel petten op hadden.

Namelijk:
HOvD, Leider CoPI, Compagnie Commandant, ROT-lid en ROGS.

De functie van ROGS vergt nogal wat kennis en die kennis moet ook onderhouden worden natuurlijk. Een aantal jaar terug was er sprake van dat Hollands Midden die eigen ROGS functie zou afschaffen en AGS zou 'inhuren' van Rotterdam-Rijnmond (DCMR), Utrecht en Haaglanden.

Over Utrecht en Rotterdam-Rijnmond heb ik verder niets gehoord, maar met Haaglanden ligt er nu dus een convenant. Verdere samenwerking zie ik er best van komen, maar één korps zal het voorlopig niet worden is mijn inschatting.

Zeker als straks de gemeente Zuidplas naar Rotterdam-Rijnmond gaat wordt HM kleiner.
Zuidplas ook al? De Krimpenerwaard (k5-gemeenten) gaat ook naar Rotterdam-Rijnmond.

Dat die geruchten er waren wist ik, maar hoe zeker is het inmiddels dat de Krimpenerwaard én Zuidplas naar R-R gaan?

Al is Nieuwerkerk natuurlijk al semi-Rotterdam, met zwarte helmen, MAN tankautospuit.

Inmiddels zijn het witte helmen en gele pakken ;)
En wat zal die MAN worden? TS 36-1? ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 24 april 2010, 23:07:11
Overigens ben ik wel vóór het opdelen van Hollands Midden, op alle fronten (politie, OM, veiligheidsregio, milieudienst, enz.).

De (politie-)districten Leiden-Voorschoten, Duin- en Bollenstreek en Rijn- en Veenstreek naar Haaglanden,
district Gouwe-IJssel naar Rotterdam-Rijnmond.

Dan zijn we ook eindelijk van die belachelijke 'enclaves' af, zoals
Voorschoten en Benthuizen bij Haaglanden
Zuidplas (m.n. Nieuwerkerk en Oud-Verlaat) bij Rotterdam-Rijnmond
Krimpen a/d IJssel en Nesselande bij Hollands Midden, enz.

(klik voor vergroting)

bron: www.rtvbodegraven.nl

(voor de mensen die minder bekend zijn in de regio: tot district Gouwe IJssel behoren de gemeenten Waddinxveen, Boskoop, Bodegraven, Gouda, Reeuwijk, Ouderkerk, Vlist, Nederlek, Bergambacht, Schoonhoven en Zuidplas)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s