Brandweer Hollands-Midden

Auteur Topic: Brandweer Hollands-Midden  (gelezen 57476 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #20 Gepost op: 29 april 2010, 12:55:00
p2kflex
12:26:25 29-04-10-ALPHA-Prio 1 Th KONINGIN ASTRID BOULEVARD 15 NWK Pers. in de lift. Herhaalde oproep
1503430BRW Noordwijk (Korpsalarm)
p2kflex
12:19:50 29-04-10GROUP-2Prio 1 Th KONINGIN ASTRID BOULEVARD 15 NWK Pers. in de lift 66635
1503430BRW Noordwijk (Korpsalarm)
1503437BRW Noordwijk (Korpscoördinator)


 :-\
343, never forget.


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #21 Gepost op: 29 april 2010, 20:55:39
Bodegraven moet minimaal 1 TS + 1 HV de weg op kunnen sturen en misschien wel 2x TS.  Zelfs 1 TS lukt niet en moet de volgende TS in de KVT uitrukken  :o

Jongen dit gaat niet goed in Hollands-Midden!

p2kflex
15:40:44 29-04-10GROUP-1Prio 2 WEIWEG NBG Koe te water 62848
1503500BRW Reeuwijk (Driebruggen) (Korpsalarm)
1503502BRW Reeuwijk (Driebruggen) (Korpscoördinator)
p2kflex
15:35:27 29-04-10GROUP-2Prio 2 WEIWEG NBG Koe te water Herhaalde oproep Chauffeurs
1503105BRW Bodegraven (Korpsalarm)
1503129BRW Bodegraven (Korpscoördinator)
p2kflex
15:25:54 29-04-10GROUP-1Prio 2 WEIWEG NBG koe in de sloot 62740
1503105BRW Bodegraven (Korpsalarm)
1503129BRW Bodegraven (Korpscoördinator)
p2kflex
15:20:37 29-04-10-ALPHA-KC Gaarne contact GMK
1503129BRW Bodegraven (Korpscoördinator)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #22 Gepost op: 29 april 2010, 20:56:43
AC Hollands-Midden moet de Wassenaarse AL uit de KVT verwijderen:

p2kflex
14:39:42 29-04-10GROUP-1Prio 1 SCHOOLSTRAAT VSN Binnenbrand HGL_70555 16342
1503660BRW Voorschoten (Korpscoördinator)
1503663BRW Voorschoten (Korpsalarm)
1503902BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Infocode AC Haaglanden)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #23 Gepost op: 29 april 2010, 21:38:15
Hier spreek je jezelf eigenlijk al tegen. Een opstopping kun je inderdaad overal tegenkomen, maar bij "normale" wegen zijn er in 9 van de 10 gevallen nog mogelijkheden om er langs te komen, zeker met optische en geluidssignalen. Tenzij de weg volledig is versperd door een ongeval, maar waarschijnlijk ben je daar als brandweer dan ook naar op weg?? Bij zo'n boerenweggetje ligt dat meestal wat anders. Is daar sprake van een opstopping dan kun je het wel vergeten. Dat had ik laatst nog ergens, nota bene bij jou in de buurt! Was nota bene een iets beter begaanbare weg, maar als de weg is geblokkeerd door een zandwagen icm met een graafmachine dan heb je toch echt het nakijken.

Maargoed, de opmerking over Keulen zegt wel weer genoeg eigenlijk. Ik zou de RAC eens bellen dat hun inzetvoorstellen niet deugen...

Ja jammer dat je nu over mijn opmerking over Keulen begint, want hoe jij aan je cijfers komt vertel je niet.
Ik ben er zelf geweest, en de auto te water van gisteravond (waar BHN in 4 min na alarmering was) was 500 meter verder dan dit brandje. Daar was BHN razend snel, maar volgens jou is dus ZHN daar sneller. prima.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 29 april 2010, 21:53:55
Ja jammer dat je nu over mijn opmerking over Keulen begint, want hoe jij aan je cijfers komt vertel je niet.

Pardon? Dat waren de eerste woorden van mijn reaktie   ::)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #25 Gepost op: 29 april 2010, 22:10:35
Pardon? Dat waren de eerste woorden van mijn reaktie   ::)

Ja maar hoe doe je dat via Google Maps?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 29 april 2010, 22:18:55
Ja maar hoe doe je dat via Google Maps?

Knopje "routebeschrijving"? Geeft in principe hetzelfde resultaat als de gemiddelde routeplanner. In de betreffende posting zei ik ook al dat er bij de totstandkoming van de KVT wel andere zaken komen kijken, maar 8 of 15 minuten is nogal een verschil. Let wel, niet elke "short cut" wordt daadwerkelijk gebruikt, aangezien niet elk boerenweggetje even betrouwbaar is. Als het de enige aanrijroute is, of pal naast de kazerne ligt dan is het een ander verhaal, maar als je over dergelijke afstanden praat, mogelijk in combinatie met verschillende opkomst- en uitruktijden dan zal men eerder kiezen voor een betrouwbaardere route.

Vraag het anders eens aan Coldchurch op het andere forum ;)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #27 Gepost op: 29 april 2010, 23:43:32
Knopje "routebeschrijving"? Geeft in principe hetzelfde resultaat als de gemiddelde routeplanner. In de betreffende posting zei ik ook al dat er bij de totstandkoming van de KVT wel andere zaken komen kijken, maar 8 of 15 minuten is nogal een verschil. Let wel, niet elke "short cut" wordt daadwerkelijk gebruikt, aangezien niet elk boerenweggetje even betrouwbaar is. Als het de enige aanrijroute is, of pal naast de kazerne ligt dan is het een ander verhaal, maar als je over dergelijke afstanden praat, mogelijk in combinatie met verschillende opkomst- en uitruktijden dan zal men eerder kiezen voor een betrouwbaardere route.

Vraag het anders eens aan Coldchurch op het andere forum ;)

Het andere forum kom ik niet meer en daar heb ik mijn redenen voor.
De gewone routebeschrijving heb ik ook geprobeerd, maar die stuurt je over Moerkapelle en daar gaat het dus fout. Want het incident zelf was in een zijweg van de Nieuwe Hoefweg, veel dichterbij Benthuizen dan het leek.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 30 april 2010, 02:55:59
De gewone routebeschrijving heb ik ook geprobeerd, maar die stuurt je over Moerkapelle en daar gaat het dus fout. Want het incident zelf was in een zijweg van de Nieuwe Hoefweg, veel dichterbij Benthuizen dan het leek.

Afstand zegt niet zoveel, maar dat heb ik al geprobeerd uit te leggen. De Nieuwe Hoefweg is een provinciale weg. Voor zover ik weet mag je daar niet linksaf slaan om het kruisende verkeer niet te hinderen. Ofschoon de hulpdiensten dat wellicht wel mogen met optische en geluidssignalen kan het toch meespelen. Andere argumenten zijn ook al genoemd, maar toch krijgt de KVT weer de schuld. Erg makkelijk, als je er zelf niet aan gewerkt hebt.


Coldchurch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Brandmeester
Reactie #29 Gepost op: 3 mei 2010, 00:34:46
Vraag het anders eens aan Coldchurch op het andere forum

Of op dit forum  ;)

Dit weggedeelte is zo-wie-zo een bijzonder punt...
Allereerst: de Nieuwe Hoefweg bestaat niet in Benthuizen, dus komt ook niet voor in de KVT van HM. De Nieuwe Hoefweg ligt in Bleiswijk (regio VRR) en in Benthuizen heet deze weg Hogeveenseweg-N209. Ter hoogte van de Noorddijk (gemeente Zuidplas- kern Moerkapelle) ligt dus een gemeentegrens én regiogrens.
Alles hangt af van de melder (en de plaatselijk bekentheid) of hij/zij weet, dat het hier de Hogeveenseweg (Benthuizen), Nieuwe Hoefweg (Bleiswijk) of Noorddijk (Moerkapelle) is.
Daarnaast is het ook nog zo, dat de VRR met Haaglanden een convernant heeft voor de post Zoetermeer-Oosterheem, om in dit gedeelte van Bleiswijk de eerste uitruk te verzorgen.

Dus, was het de Nieuwe Hoefweg (en dus Bleiswijk), dan was dit een uitruk geweest voor Zoetermeer-Oosterheem.

Het KVT-vak waar de Noorddijk in valt, is relatief groot. Dat zie je meer in de buitengebieden, mede door de geringe bebouwing en risico's en heeft een TS voorstel voor Zevenhuizen-Moerkapelle. Maar, voor de Noorddijk (Moerkapelle) zou i.d.d. de TS van Benthuizen een snellere oplossing zijn geweest, maar deze staat zo niet in de (huidige) KVT zo beschreven.