GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand inzet Compagnie Flat Europalaan - Brunssum 09-03-2010  (gelezen 27386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Op de radio wordt gemeld dat het in het trappenhuis aan de zijkant woedt...
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
[img width=371 height=495]http://media.nu.nl/m/m1dzsvqavaj7_medium.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
[img width=660 height=495]http://media.nu.nl/m/m1czn1ragsix.jpg

henricus


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Van L1.nl

Foto: Koen Kruchten
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
BRUNSSUM - Hulpdiensten hebben dinsdagmiddag de naar schatting tweehonderd bewoners van een brandende flat aan de Europalaan in Brunssum (Limburg) geëvacueerd.
© NU.nl/harry puts

Volgens een woordvoerster van de brandweer staat het hele trappenhuis in het dertien verdiepingen hoge gebouw in brand.

De brandweer heeft groot alarm geslagen en bestrijdt het vuur met groot materieel.

De omgeving is afgezet. De bewoners van de 169 appartementen zijn opgevangen in een nabijgelegen cultureel centrum. Niemand raakte gewond.

www.nu.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als daar je droge blusleiding inzit heb je toch een probleem.  :P Vaak zijn dit soort muren (trappenhuis) ook de stabileiteitskernen van het gebouw. Tussen het trappenhuis en de woningen hoeven bij nieuwbouw maar 30 minuten brandwerendheid te zitten.

Trappenhuizen van woongebouwen moeten wel voldoen aan klasse 2 (moeilijk brandbaar met geringe brand uitbreiding)....  ::) ::)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Wat kan er (verspreid over 13 verdiepingen) branden in een trappenhuis?


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Als je het zo bekijkt op de filmpjes bij de limburger, lijken de brandwerende maatregelen te werken tussen de woningen en het trappenhuis. Volgens mij is er groot opgeschaald, maar is dit geen TU scenario (Alhoewel de spouw en het dak misschien nog op een rare manier kunnen bijdragen aan eventuele uitbreiding).

Er gaan wel nog steeds alarmeringen uit voor voertuigen, dus wellicht te vroege conclusie
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
15:11:57 09-03-10-ALPHA-Compagnie Brand EUROPALAAN 723 6441VW BRUN BRUNSSUM
CIE B1003508BRW Sittard (Dagdienst)


Bombero

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
    • Preventia Optima Sittard
Wat kan er (verspreid over 13 verdiepingen) branden in een trappenhuis?

Aan de foto's te zien is er toch voldoende inhoud aanwezig.

gr
Jan
Denk 2 x na voordat je het hier 1x post