Trainingen en oefeningen kmar

Auteur Topic: Trainingen en oefeningen kmar  (gelezen 6642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Gepost op: 11 maart 2010, 14:39:51
Waar wordt er getraind met de kmar tijdens onder andere de opleiding van kmar (functie wachtmeester) en de latere oefeningen?

Welk oefendorp ?
Is dit dan ook marnehuizen?

Gegroet,

Toekomstige sollicitant kmar(helaas momenteel vacaturestop :( )


Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2010, 00:47:05
Speciaal voor jou heb ik mij geregistreerd, wees trots ;)

Ik kan je vertellen, niet. Je gaat geen oefendorpen in tenzij je tot eenheden als bv. de BSB behoort. Daarentegen ga je wel in leegstaande gebouwen op kazerneterreinen enzo oefenen.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2010, 19:58:19
Wat ben je toch geweldig om je speciaal voor mijn bericht aan te melden O0

Het leek me al zo apart dat je marechaussee niet in panden oefend.De politie maakt namelijk wel gebruik van panden.

Zijn deze panden speciaal gemaakt om in te oefenen of zijn dit gewoon ruimtes die altijd gebruikt worden.Zoals klaslokalen en dergelijke(om maar even een voorbeeld te geven).

Gegroet
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2010, 20:24:37
De politie heeft geen vacature stop(niet alle regio's). Kijkend na het personeelsbeleid ben ik van mening dat je bij de politie toch beter zit(bij de KMAR blijf je elke keer weer in onzekerheid of je contract word verlengd). Ook zie je nog steeds masale uitstroom bij de KMAR richting de diverse politie regio's. Bij ons aan het bureau zitten bv 10!!! ex-wachtmeesters.

gr
Mike


Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2010, 22:07:41
Wat ben je toch geweldig om je speciaal voor mijn bericht aan te melden O0

Het leek me al zo apart dat je marechaussee niet in panden oefend.De politie maakt namelijk wel gebruik van panden.

Zijn deze panden speciaal gemaakt om in te oefenen of zijn dit gewoon ruimtes die altijd gebruikt worden.Zoals klaslokalen en dergelijke(om maar even een voorbeeld te geven).

Gegroet

Zijn er niet speciaal voor gemaakt. En Mike, wat is de reden dat jullie er 10 rond hebben huppelen, ja zal ook wel een contract verlengingsweigering in zitten (heb je zelf aardig in de hand), maar wou het meerendeel niet meer regelmaat, en geen verre plaatsing? En wisten ze dit niet toch echt wel van te voren? ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2010, 22:25:13
De redenen zijn divers maar het is wel een teken aan de wand dat er zo veel over stappen. Stapte laatst bij een brigade naar binnen en het gesprek ging binnen 5 minuten over over stappen. Maar ja dat is een andere discussie.

gr
Mike


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2010, 22:42:34
Zijn er niet speciaal voor gemaakt.

O jawel :) Op het Politie Trainingscentrum Over-Amstel staat een oefenpand, in een oefenstraat met oefenauto's. Compleet met AH, bankautomaat, telefooncel, buskoje, bar, en dus ook een woonhuis met een speciale deur die met een magneet ingesteld kan worden om ingetrapt te worden...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2010, 23:06:06
De redenen zijn divers maar het is wel een teken aan de wand dat er zo veel over stappen. Stapte laatst bij een brigade naar binnen en het gesprek ging binnen 5 minuten over over stappen. Maar ja dat is een andere discussie.

gr
Mike


Er zijn binnen ons korps speciale instroomtrajecten voor kmar'ders die met een aangepaste opleiding worden opgeleid tot hoofdagent.
Waarschijnlijk zijn zij via deze weg ingestroomt.
Het hoe af wat precies hiervan zou ik even op moeten zoeken...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2010, 23:27:33
Er zijn binnen ons korps speciale instroomtrajecten voor kmar'ders die met een aangepaste opleiding worden opgeleid tot hoofdagent.
Waarschijnlijk zijn zij via deze weg ingestroomt.
Het hoe af wat precies hiervan zou ik even op moeten zoeken...

Voor zo ver ik weet is dit traject inmiddels gestopt.

gr
Mike


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2010, 23:54:37
Voor zo ver ik weet is dit traject inmiddels gestopt.

gr
Mike

Klopt  O0