Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 53574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Sander V. kan niet terug naar vorige advocaten

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3331808.ece/Sander_V._kan_niet_terug_naar_vorige_advocaten.html
9 december 2010

(Novum) - Sander V., veroordeeld voor de moord op de 12-jarige Milly Boele, kan niet terug naar zijn vorige advocaten Tjalling van der Groot en de broers Willem en Hans Anker. "Als we een verzoek van hem hadden gehad was het antwoord nee geweest", zegt Van der Groot.

Hij wijst erop dat V. bij zijn overstap naar Bram Moszkowicz verklaarde dat hij een 'frisse blik' op de zaak wilde hebben. "Dan kun je dus niet opeens terugkeren, zo werkt het niet." Van der Groot benadrukt wel dat de advocaten en V. in goed overleg uit elkaar zijn gegaan. Wie de verdediging van V. in hoger beroep dan wel oppakt, is nog niet bekend.

Moszkowicz maakte vorige week bekend de verdediging van Sander V. over te nemen, nadat de oud-agent tot achttien jaar cel en tbs was veroordeeld. Woensdag liet Moszkowicz weten V. toch niet te verdedigen. De reden was dat zich 'een omstandigheid' had voorgedaan.

Justitie ging overigens ook in hoger beroep tegen de uitspraak, omdat V. is vrijgesproken van verkrachting. Hij had haar gegijzeld en aangerand voordat hij haar met zijn riem wurgde en in zijn tuin begroef. Er zijn spermasporen bij Boeles mond gevonden, maar volgens de rechtbank was er geen bewijs dat hij haar dwong hem oraal te bevredigen. Het OM is het daar niet mee eens.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ausma nieuwe advocaat Sander V.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fjanuari%2FAusma+nieuwe+advocaat+Sander+V.
13 januari 2011

De Utrechtste strafpleiter Willem Jan Ausma is in hoger beroep de nieuwe advocaat van Sander V., in de zaak Milly Boele. Bij de rechtbank in Dordrecht werd de verdachte bijgestaan door de gebroeders Anker. Later nam Bram Moszkowicz het over, maar die trok zich vrij snel terug.

Sander V. heeft 18 jaar cel en TBS gekregen voor de moord op Milly Boele in maart van het vorig jaar. Advocaat Ausma zegt zich vooral te richten op verlaging van de straf en het voorkomen van TBS.

De strafpleiter heeft in het verleden onder meer Jason W. bijgestaan in de terreurzaak rond de Hofstadgroep. Hij werd in 2008 door zijn collega's uitgeroepen tot beste advocaat van Nederland.
Samen sterk in de hulpverlening!


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Monument voor Milly DORDRECHT -

Het vermoorde Dordtse meisje Milly Boele krijgt een eigen monument. Dat wordt donderdagavond onthuld door familieleden. Het is vandaag precies een jaar geleden dat Milly verdween uit haar ouderlijk huis.

Milly Boele. Aan de Schuilenburg in Dordrecht wordt een herdenking gehouden voor het 12-jarige meisje dat precies een jaar geleden niet meer terugkeerde naar haar huis. Ze bleek om het leven te zijn gebracht door haar buurman en politieagent Sander V.

Familieleden zullen vanavond het monument onthullen voor het ''buurmeisje van Nederland'', zoals ze door haar ouders werd genoemd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Moeder van Sander V. 'wil nog leven' als haar zoon vrijkomt

http://www.ad.nl/ad/nl/2202/Milly-Boele/article/detail/573650/2011/03/17/Moeder-van-Sander-V-wil-nog-leven-als-haar-zoon-vrijkomt.dhtml
17/03/11 10u30
 

’Ik ben de moeder van een moordenaar’

DORDRECHT - De moeder van Sander V, de moordenaar van Milly Boele, vraagt meer begrip voor de mens achter de dader. "Ik ben de moeder van een moordenaar. Lid van een groep die wel bestaat, maar waarvoor geen hulp is."

,,Toen het stoffelijk overschot van Milly werd gevonden in de tuin van Sander, werd mijn leven van het ene op het andere moment een hel,'' zegt zij in een exclusief interview in de Linda.

Grote verwarring maakte zich van haar meester toen vorig jaar duidelijk werd dat haar zoon, politieagent Sander V., in Dordrecht de moord op de 12-jarige Milly op zijn geweten had. Ze sloot zich op in haar flat en haalde het naambordje van de voordeur. Buiten liepen dagenlang cameraploegen rond.

,,Ik besloot te vechten voor mijn kind. Een oergevoel. Kom maar op, wereld. Ik vroeg het bekende advocatenkantoor Anker en Anker of ze Sander wilde vertegenwoordigen. Een zware taak. Nederland schreeuwde om levenslange gevangenisstraf.''

Na drie weken bezocht ze haar zoon in de gevangenis. ,,Het werd een emotioneel weerzien. Moeder en zoon.'' Sander werd veroordeeld tot achttien jaar en tbs. ,,Hij schreef me een brief: 'Mam, leef je nog als ik ooit vrijkom? Ik hoop het Sander, dacht ik. Ik hoop en bid dat ik het mag meemaken.''

Isolement
In de periode voor de moord was Sander aan het afglijden op zijn werk. ,,Ondertussen werd zijn relatie slechter. Hij raakte in een isolement, blowde zich suf.''

Ze hoopt bij het hoger beroep op een eerlijk proces voor haar zoon. ,,Daar heeft Sander recht op.'' De moeder vindt het moeilijk dat zij de familie Boele niet heeft kunnen condoleren. ,,Ik mag van Justitie geen contact opnemen. Ik heb ze nooit kunnen vertellen hoe erg ik het vind. Het spijt me meer dan ik kan zeggen.''
Samen sterk in de hulpverlening!


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Citaat
Monument voor vermoorde Milly

22 september 2011

De familie van het vermoorde meisje Milly Boele heeft donderdagochtend het definitieve monument geplaatst vlakbij het ouderlijk huis aan de Schuilenburg. Alleen de familie was aanwezig. Bij de onthulling waren verder veel media aanwezig.

Tibby, het zusje van Milly, had het initiatief voor het monument genomen. Op de zwarte granieten steen van een meter hoog staat in zilveren letters een songtekst van de The Police: Every step I take, every move I make. Every single day, every time I pray. I'll be missing you.

Op 10 maart was er al een tijdelijk monument neergezet. Het was toen precies een jaar geleden dat het Dordtse meisje werd vermist. Bijna een week na de vermissing werd haar lichaam gevonden onder het pas aangelegde terras van buurman Sander V. De voormalige politieman is voor de moord veroordeeld tot 18 jaar cel en tbs.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2011%2Fseptember%2FMonument%20voor%20vermoorde%20Milly


sylvester1986

  • Gast
Rechter onwel, zaak-Milly onderbroken

DEN HAAG -  Het hoger beroep over de moord op het 12-jarige meisje Milly Boele is dinsdag onderbroken omdat een van de rechters onwel is geworden. Het gerechtshof in Den Haag heeft bepaald dat de zaak volgende week dinsdag verder wordt behandeld. Het is nog niet bekend of dan, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, het Openbaar Ministerie (OM) ook met een strafeis tegen Sander V. komt.

Een van de drie rechters die de zaak behandelen, zakte dinsdagmiddag even weg. Het leek alsof ze korte tijd buiten bewustzijn was. Ze kon nog wel zelf de rechtszaal verlaten, maar er is toch een ambulance voor haar gebeld.

Ex-politieman Sander V. staat in hoger beroep terecht voor de moord die hij in maart 2010 op het meisje uit Dordrecht zou hebben gepleegd. De rechtbank in Dordrecht legde hem in november 2010 18 jaar celstraf en tbs met dwangverpleging op. Het OM vindt die straf te laag. Sander V. zegt dat hij niet met voorbedachten rade heeft gehandeld en wil van de tbs af.

V., een buurman van Milly, lokte het meisje mee naar zijn huis, waar hij haar uiteindelijk heeft gewurgd met een broekriem. Of hij haar ook tot seksuele handelingen heeft gedwongen, is wel het vermoeden, maar V. zegt dat hij zich dat niet meer kan herinneren. De rechtbank in Dordrecht vond verkrachting in elk geval niet bewezen, maar het OM beschuldigt V. daar wel opnieuw van.

Het geheugen van V. speelde hem dinsdag parten, net als eerder bij de rechtbank. Wat Milly heeft gezegd, gevraagd en gedaan, kan hij niet meer navertellen, zei hij. Het is dus niet duidelijk of ze heeft geschreeuwd of zich heeft verzet. Nadat V. haar had gewurgd, heeft hij Milly's lichaam in zijn tuin begraven. Daar werd ze een week later gevonden, toen V. zich bij de politie had gemeld.

Dinsdag zijn bij het hof nog wel (verslavings)deskundigen gehoord, onder meer over de vraag of de acties van V. ingegeven kunnen zijn door een cannabisverslaving. De verdachte heeft zelf gezegd dat hij in de periode voor Milly's dood heel veel blowde. Deskundigen van het Pieter Baan Centrum (PBC) moeten nog worden gehoord. In hun rapport zou staan dat V. de gebeurtenissen heeft verdrongen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12084832/__Rechter_onwel_in_zaak-Milly__.html