Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010

Auteur Topic: Amber alert -meisje vermoord aangetroffen- Amalia (Milly) Boele - Dordrecht 10-03-2010  (gelezen 53592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Barneveld: 16:31 tijdens het werk,
vervelend is dat er nog geen nadere info is, die zou ik best willen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Wat voor info zou je willen dan ??
Ik leer steeds meer op dit forum


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Wat voor info zou je willen dan ??

hoe het kind weg is, of er bekend is waar het kind heen kan zijn, bla bla,
snap wel dat die info er niet altijd meteen is, maar later mee sturen zou een hele sterke zijn
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Ik had geen SMS wel de email laat in de middag....

Voor de duidelijkheid: om een smsje van Amber Alert te ontvangen moet je jezelf hier apart voor hebben aangemeld. Dit doe je door AMBER AAN naar 8844 te versturen.


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Ik heb ook zojuist de SMS ontvangen.
De site werkt hier gewoon... http://www.amberalertnederland.nl/

huh, tenet vanmiddag deed hij het nog niet, misschien was hij even uit de lucht OID.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Wel helaas erg laat besloten tot een Amber Alert

Amber alert voor Millie Boele

11/03/2010  14:41
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6261767/__WAAR_BLIJFT_AMBER_ALERT_VOOR_VERDWENEN_MEISJE___.html

DORDRECHT -  Het Korps landelijke politiediensten heeft zojuist een Amber Alert uitgegeven voor de vermiste, waarschijnlijk gekidnapte, Millie Boele (12) uit Dordrecht.

Volgens onbevestigde berichten houdt de politie er ernstig rekening mee dat het kind gisteravond rond zes uur in haar woonplaats met geweld is ontvoerd.

Ondanks de ernst van de situatie heeft de politie Zuid-Holland-Zuid het Amber Alert bijna een etmaal lang tegengehouden, terwijl het in dit soort vermissingen juist zaak is om snel en massaal alarm te slaan.
De Dordtse politie weigert te zeggen waarom niet veel eerder aan het KLPD opdracht is gegeven het nationale opsporingssysteem voor vermiste kinderen te activeren.

Het meisje komt uit de wijk Sterrenburg waar zij aan de Schuilenburg met haar ouders en broer en zus woont. De familie is eerder vandaag naar het politiebureau overgebracht. In het huis zijn verschillende rechercheurs aanwezig, buiten staan agenten op wacht en her en der in de wijk rijden surveillancewagens. Eerder donderdagochtend werd met een politiehelikopter naar het meisje gezocht.

Volgens de politie had Millie gistermiddag rond half zes voor het laatst telefonisch contact met haar moeder. Toen zij een uur later thuiskwam, was haar dochter verdwenen. Rond negen uur werd dit bij de politie gemeld. Die verstuurde een uur later slechts een lokaal sms-alert.

Het meisje heeft blond haar, is 1.65 meter lang en droeg bij haar verdwijning een zwart met wit vest, roze shirt, blauwe spijkerbroek en bruine Uggs-laarzen. Ze draagt inmiddels geen beugel meer.

Op haar Hyves-pagina wordt duidelijk dat de leerlinge van het Stedelijk Dalton Lyceum in Dordrecht dol is op paardrijden. Volgens een van haar vriendinnen is Millie absoluut geen meisje dat zomaar wegloopt.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
ik heb ook een sms gehad (16.36 uur), op mijn hyves is de applicatie ook actief, ik heb alleen geen mail gehad.

Alsnog de mail gehad.. 2x.. één om 20:16 uur en één om 21:47 uur.. beetje laat


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Ik heb me aangemeld voor SMS, alleen helemaal geen ontvangstbevesitging gehad oid. doe ik dan iets fout? ???
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Ik heb me aangemeld voor SMS, alleen helemaal geen ontvangstbevesitging gehad oid. doe ik dan iets fout? ???

Hmz laat maar  :-X , krijg nu ineens 8 ontvangstbevestigingen binnen, naja beter teveel dan te weinig!
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6266423/__Verdwijning_van_Milly_gefilmd__.html

Amber Alert pas na etmaal
Verdwijning Milly (12) blijkt gefilmd
door Jolande van der Graaf en Sebastian Schramm

DORDRECHT -  Er komen steeds meer aanwijzingen dat het Dordtse meisje Milly Boele (12) slachtoffer van een ontvoering is geworden.

De Telegraaf spoorde gisteravond een getuige op die beelden van de mogelijke kidnapper en zijn auto heeft. De buurtbewoner heeft permanent een camera op zijn dak staan die voortdurend de Schuilenburg filmt, de straat waar Milly met haar ouders en broer en zus in een geschakeld huis woont. Al woensdag, op de avond van de vermoedelijke kidnap, stond deze getuige de opmerkelijke opnames af aan de recherche en wist de politie dus toen al dat er sprake moet zijn van een misdrijf. Desondanks kwam er slechts een lokaal sms-alertje. Gisteren beweerde de politie bovendien glashard "geen flauw idee te hebben wat er met Milly is gebeurd."

Op de beelden is te zien hoe om precies 18.22 uur woensdagavond een rode Peugeot de parkeerplaats op de Schuilenburg oprijdt en achter een busje parkeert. Daardoor is de Peugeot grotendeels uit het zicht van de camera. Het lijkt alsof Milly in de auto heeft gezeten, maar zeker is dat niet. Plotseling verschijnt zij in beeld en loopt langs het busje. Drie stappen achter haar loopt de vermoedelijke bestuurder van de Peugeot, een man in een groene parka, zijn capuchon ver over het hoofd heengetrokken. Hij wil duidelijk niet herkend worden.

Milly loopt in de richting van haar huis, de man nog steeds achter haar. Het meisje lijkt niet angstig en maakt met haar hand een gebaar, alsof zij de man de richting wijst. Milly en de man lopen dan verder tot zij uit beeld verdwijnen, op ongeveer dertig meter van het ouderlijk huis van het meisje. Zij komen daarna niet meer in beeld.

Nog eens 23 minuten later verschijnt Milly's moeder op de parkeerplaats en zoekt kennelijk naar haar dochter. De rode Peugeot staat op dat moment nog steeds achter het busje. Weer 23 minuten later, rond tien over zeven staat de wagen er ook nog. Maar op het volgende verspringende beeld is de auto verdwenen. De rode Peugeot moet tussen tien over zeven en tien over acht van de Schuilenburg zijn weggereden.

Er zijn meer aanwijzingen dat de verdwenen Milly beslist niet vrijwillig is vertrokken. Het meisje is een serieuze en rustige tiener is die volgens haar vriendinnetjes nooit zomaar de benen zou nemen. Bovendien was zij niet gekleed om weg te lopen. Milly droeg geen jas, maar slechts een vestje. Alsof zij snel ergens was heengelopen, misschien iets buiten had gezet en iemand even snel de weg wilde wijzen.

Ondanks al deze alarmerende feiten heeft de Dordtse politie bijna een etmaal lang een Amber Alert tegengehouden en het Korps landelijke politiediensten zelfs pas de ochtend na de vermissing gewaarschuwd. Uiteindelijk kwam er gistermiddag om half vijf in opdracht van justitie voor Milly een Amber Alert. Waarschijnlijk alleen voor de show, want het was in ieder geval veel te laat om nog effect te hebben voor de opsporing.

Milly's ouders zijn door de politie geïnstrueerd om niet met media te praten. Gistermiddag werden zij enkele uren meegenomen naar het bureau om verklaringen af te leggen. Hun dochter staat bekend als een probleemloze leerling van het Stedelijk Dalton Lyceum waar zij in de brugklas zit en steeds goede cijfers haalt. "Een heel zorgwekkende situatie", vindt het schoolhoofd die haar klasgenootjes gisteren op de hoogte bracht. "Van lesgeven kwam niets meer terecht." Ook op de nabijgelegen basisschool Kristal sloeg het nieuws in als een bom en mochten kinderen niet meer buitenspelen.

Milly heeft blond, lang haar, is 1.65 meter lang en droeg bij haar verdwijning een zwart met wit vest, roze shirt, blauwe spijkerbroek en bruine Uggs-laarzen. Van haar Hyves-pagina wordt duidelijk dat het meisje dol is op paardrijden.