Het aanrijden naar ongeval op autoweg of snelweg

Auteur Topic: Het aanrijden naar ongeval op autoweg of snelweg  (gelezen 3996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 17 maart 2010, 12:55:43
Bedoel je niet brandweer Amsterdam de serie? ;)

Bij de blik op de weg, kwam dit (ook) voor..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Coldchurch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Brandmeester
Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2010, 13:33:13
2 Zijjdig aanrijden heeft altijd als doel de aanrijtijd te verkorten, dus m.a.w.: zo snel mogelijk ter plaatse zijn. Dit kan dus per regio/gebied verschillen.

Ja, wel in het bebouwde gebied. Bij snelwegen heeft het functie ter voorkoming van onduidelijkheden mbt de incidentbaan.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2010, 13:39:38
Ja, wel in het bebouwde gebied. Bij snelwegen heeft het functie ter voorkoming van onduidelijkheden mbt de incidentbaan.

jaa, maar als je verkeerde baanvak meld en je rijd vanaf 2 kanten aan, verkort je wel weer de uitruktijd, zou het daar niet omgaan, wachten ze wel tot het voertuig aan de andere kant is,
dus toch uitruktijd verkorting
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2010, 15:16:12
jaa, maar als je verkeerde baanvak meld en je rijd vanaf 2 kanten aan, verkort je wel weer de uitruktijd, zou het daar niet omgaan, wachten ze wel tot het voertuig aan de andere kant is,
dus toch uitruktijd verkorting

Zit hier een vraag in?

Het punt is, dat je niet zomaar over een vangrail heen kunt en het welles eens voordoet dat de melder niet de juiste baan vermeld of totaal onduidelijk is waar het ongeluk heeft voorgedaan (L of R). Vandaar dat er van twee kanten wordt aangereden (verschillende korpsen of het zelfde korps als de mogelijkheden er zijn).

Voorbeeld ter verduidelijking.

Ongeval op A73. Melder onduidelijk aan dat er een ongeval is gebeurt,  Hij rijdt richting Venlo en ziet ongeval aan andere kant richting Nijmegen en vergeet te zeggen dat het aan de andere kant is gebeurt. Er zijn levens gemoeid dus kan de AC bepalen om vanuit Boxmeer (TAS 1) en vanuit Oeffelt of Cuijk (TAS2) beide een TAS te sturen. Zie afbeelding.

Stel dat je alleen uitgaat dat het grondgebied van TAS 2 zou zijn, en het is op de andere rijbaan (die van TAS 1), scheelt dit enkele kilometers omrijden. Vandaar de overweging om twee TAS'n op pad te sturen!

zie afbeelding



JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2010, 20:35:15
Bedoel je niet brandweer Amsterdam de serie? ;)
Daar doel ik op ja ;)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #15 Gepost op: 7 april 2010, 17:30:26
de brienenoord?  ja met de parallelbanen...
over het algemeen op autosnelwegen: kijk naar de HM-bordjes en lees ALLES op wat daarop staat vermeld:

bijv: A16 Li 20,1 Y
A16 Links, hm 20,1 X-baan. die letter in het gele vakje is altijd een aanduiding voor parallelbanen en/of af- en toeritten danwel verbindingswegen.
Als je A16 Li 20,1  zegt, dan is dát de hoofdrijbaan. Tsja, dan rijden ze idd verkeerd en wij ook trouwens  ::) :-\
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg