TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2

Auteur Topic: TS 23-1 Kazerne Baan + DA 20-2  (gelezen 19611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2010, 23:45:23
leuk om 1 keer een brand te blussen, maar ik denk dat het niet goed is voor je gezondheid om telkens weer zonder ademlucht een brandje te blussen.
en de procedures kwa verkenning etc. die zullen dan ook wel vergeten worden.

Ja, je weet zelf hoe vaak een OMS daadwerkelijk brand is.. de kans is best klein.. Dus waarom zou er in een grote stad zoals rotterdam, met een 'heleboel' beroeps kazernes, geen DA op de OMS'jes mogen rijden.. Beroeps hebben 30seconden nodig en ze zijn onderweg!;-) (over het algemeen bij binnenbranden)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2010, 23:50:37
Ja, je weet zelf hoe vaak een OMS daadwerkelijk brand is.. de kans is best klein..

Het gaat niet om "de kans", maar officieel is een OMS een daadwerkelijke brandmelding totdat het tegendeel bewezen is.
Om dat tegendeel te bewijzen met een DA dat lijkt me nogal een gewaagde zet...


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2010, 23:55:39
Nou dan zou de bhv beter haar best moeten doen? Ze hebben zowieso 1 minuut om te accepteren.. daarnaast nog eens 3 minuten zoeken.. mbv porto's kan het aardig snel gaan.. Het komt uiteraard vaak voor dat de melding net uit gegaan is en dat dan de oorzaak gevonden is.. maar wat zegt de brandweer dan op haar beurd? we gaan toch even TP.. En of je dan met een DA gaat of met een TS bespaard het je wel aardig wat geld ;-)

En de 'meeste' bedrijven zeggen bij voorbaad als het is loos.. Ook al zou er dan WEL wat weten, dan is het niet de fout van de brandweer om alleen met DA te rijden.. dan verwijs ik weer naar beroeps --> ze zijn binnen 30 seconden uitgerukt..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2010, 23:59:55
Interessant leesvoer voor deze discussie:

http://www.nifv.nl/web/show/id=197395  ;)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2010, 00:01:28
Yes dan heb ik toch nog wat te doen in me nacht dienst!:P
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2010, 00:11:30
Het komt uiteraard vaak voor dat de melding net uit gegaan is en dat dan de oorzaak gevonden is.. maar wat zegt de brandweer dan op haar beurd? we gaan toch even TP

hier moet het probleem niet liggen, als er loos gegeven is, het bedrijf kan zelf resetten, weet je dat je daar niet meer nodig bent dus kun je terug gaan, das makkelijk zat.

en je zegt dat rotterdam heel veel beroepsposten heeft, en daar ligt het verhaal nou juist. kunnen ze die niet gewoon sturen


wat ook nog gewaagt is, is dat men zoekt en stel men vind brand en er is al een doorschakeling geweest. een BHV'er met weinig ervaring zou dan zeggen: oh, brandweer is al onderweg.
vervolgens komt er 1 of andere opel corsa :D de hoek om zetten die dan nog eens om een TAS Moet gaan vragen.

zou dan betekenen dat de brandweer er nog sneller was geweest zonder OMS.
want ik denk dat hier weinig brandweermannen zijn die zeggen, ik ren wel effe in me eentje zonder ademlucht naar boven, pak een haspel en blus de brand. dat kan je 1 keer doen maar als je dat te vaak doet moet de pensioenleeftijd voor de brandweer rotterdam echt naar beneden :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2010, 00:16:37
hier moet het probleem niet liggen, als er loos gegeven is, het bedrijf kan zelf resetten, weet je dat je daar niet meer nodig bent dus kun je terug gaan, das makkelijk zat.

Dat is makkelijk gezegd maar dat verschilt per regio. In Haaglanden rijdt men sowieso door, de brandweer reset altijd, de abonnee dient dus af te blijven van de BMC. Maar dat verschilt dus per regio. In sommige regio's wordt er "ont-alarmeerd" in geval van loos alarm, hier wordt het dan een Prio 2 voor "nacontrole".


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #27 Gepost op: 21 maart 2010, 00:22:44
Dat is makkelijk gezegd maar dat verschilt per regio. In Haaglanden rijdt men sowieso door, de brandweer reset altijd, de abonnee dient dus af te blijven van de BMC. Maar dat verschilt dus per regio. In sommige regio's wordt er "ont-alarmeerd" in geval van loos alarm, hier wordt het dan een Prio 2 voor "nacontrole".

doordat hier gelezen word kwam mijn zin niet goed aan  ;)
ik bedoelde dat als een bedrijf kan en mag resetten de brandweer niet door hoeft te rijden, ook niet met een DA
als het niet kan is het natuurlijk een ander verhaal.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2010, 00:38:11

doordat hier gelezen word kwam mijn zin niet goed aan  ;)
ik bedoelde dat als een bedrijf kan en mag resetten de brandweer niet door hoeft te rijden, ook niet met een DA
als het niet kan is het natuurlijk een ander verhaal.

Hier in Harderwijk rijden ze ook ALTIJD door.. daarom zie je hier ook (bijna) nooit loos alarm.. Als er loos alarm gepiept word voor brw Harderwijk is het of een nieuwe centralist of een centralist die neit goe naar protocol gekeken heeft.. Het is wel eens een enkele keer voor gekomen maar toen gingen de brw mensen toch met een ts tp om controle te doen..

Dit hebben ze gekozen om de meldingen terug te dringen, en daarnaast is het 1ste uur toch al betaald en kan de brandweer net zo goed door rijden!

Mja nog steeds blijft de DA een goede oplossing bij de OMS'jes die loos zijn..
is er nu geen nader bericht dan laat je natuurlijk de ts ook rijden.. maar is er melding loos gaat ts terug en gaat alleen DA kijken..
bespaard je hoop tijd ;-)   (en tijd = geld)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2010, 00:50:48
p2kflex
00:36:39 22-03-10GROUP-2PRIO 1 TS231 Mittal Steel Holding Hofplein 20 Rotterdam Melding via part.centrale Vak: 5991002
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
p2kflex
00:22:40 22-03-10GROUP-1PRIO 1 TS231 DA202 Mittal Steel Holding Hofplein 20 Rotterdam Melding via part.centrale Vak: 5991002
1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
1400232BRW Rijnmond Noord (Baan) (OMS eenheid DA 20.2)


Toch raar, de TS na 14 minuten ter plaatse vragen. Dan kan je nog beter direct de TS eruit sturen..  ???
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl