Agressie/zelfverdediging

Auteur Topic: Agressie/zelfverdediging  (gelezen 9900 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2011, 16:51:03
Dat zelfverdedigingsidee ga ik ook eens aankaarten bij de instructeur, ben reuze benieuwd hoe ik volgens hem moet reageren op aggressie en geweld.
En idd steekwapens worden steeds meer aan de orde van de dag, ben zelf ook ooit eens overvallen en sinds dien heb ik altijd 10cm koud staal op zak.
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2011, 19:05:08
Dat zelfverdedigingsidee ga ik ook eens aankaarten bij de instructeur, ben reuze benieuwd hoe ik volgens hem moet reageren op aggressie en geweld.
En idd steekwapens worden steeds meer aan de orde van de dag, ben zelf ook ooit eens overvallen en sinds dien heb ik altijd 10cm koud staal op zak.
Alle wapens die je bij je draagt en gebruikt kunnen tegen jezelf gebruikt worden. Een beetje handig crimineeltje heeft het mes zo van je overgenomen met alle gevolgen van dien.
Erg lullig als je dan door je eigen mes gestoken wordt.
Een mes is in mijn ogen een van de gevaarlijkste handwapens, zeker in handen van een geestelijk instabiel en door drugs en drank bedwelmd persoontje.
Wegwezen als het kan en direct 112 bellen. De politie ruimt wel op .......
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2011, 18:55:43
Ok gebruik Oiets ook liever niet voor zelfverdediging. Dagvis idd veel te gevaarlijk, net als met een maglite op een opstoitje afstormen denkend dat je de baas bent, dan ben je ook zo kwijt. :'(
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


asmo26

  • Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2011, 21:03:34
Het bij je hebben van een mes met deze lengte is strafbaar. Je bent dus in overtreding als je deze tijdens een hulpverlening bij je hebt. Wat alleen een beetje krom is is dat je verbandschaar ook als wapen gebruikt kan worden tegen je maar welke je gewoon bij je moet hebben.

Het staat buiten kijf dat je een andere mate van geweld mag toepassen wanneer je met een mes wordt aangevallen dan wanneer je 'gewoon' een klap krijgt.

Als eerste hulpverlener ben je over het algemeen niet bevoegd om geweld te gebruiken. Houd hier rekening mee!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2011, 21:13:11
Wat moet je nou met een mes op zak, iemand die iets van materiële waarde van je gaat stelen tussen zijn ribben steken?  :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2011, 23:08:40
Wat moet je nou met een mes op zak, iemand die iets van materiële waarde van je gaat stelen tussen zijn ribben steken?  :-X

Ehh, nee… meer voor het openen van verpakkingen ;),  en ik ben overgestapt op een lock-knife van 6cm.
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2011, 00:40:17
Ehh, nee… meer voor het openen van verpakkingen ;),  en ik ben overgestapt op een lock-knife van 6cm.

ben zelf ook ooit eens overvallen en sinds dien heb ik altijd 10cm koud staal op zak.

Maatregelen ter voorkoming van een volgende beroving kan ik me voorstellen, maar met een mes op zak gaan lopen vind ik een erg vreemde en bedenkelijke zaak, zeker als je zoiets ook nog eens op een HV-forum verkondigd.

Ok gebruik Oiets ook liever niet voor zelfverdediging. Dagvis idd veel te gevaarlijk, net als met een maglite op een opstoitje afstormen denkend dat je de baas bent, dan ben je ook zo kwijt. :'(

Lees voordat je berichten plaatst even de boel na, ook als je reageert met een mobieltje o.i.d.  ;)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2011, 00:53:42

Ehh, nee… meer voor het openen van verpakkingen ;),  en ik ben overgestapt op een lock-knife van 6cm.
Daar heb ik geen mes van 10cm voor nodig. En ook niet van 6cm.
Maatregelen ter voorkoming van een volgende beroving kan ik me voorstellen, maar met een mes op zak gaan lopen vind ik een erg vreemde en bedenkelijke zaak, zeker als je zoiets ook nog eens op een HV-forum verkondigd.



I rest my case
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.