Chester..

Auteur Topic: Chester..  (gelezen 12820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 6 mei 2004, 11:23:51
Ik kan het ff niet laten.. :-*


De Chester is klaar voor gebruik voor dit seisoen..  de eerste groepen hebben we al gehad..

Hmmm, het vergt wel meer discipline van de instructeur om met een boot te trainen in drenkelingen redding.
(was een leermoment van mezelf)..

Uit de feedback, blijkt wel dat de groepen dit wel een geweldig instrument vinden, om alle geleerde vaardigheden nu een achter elkaar toe te passen in oefeningen..

Natuurlijk heb ik nog wel wensen en te nog wat tunen..
metname in kader van de ondieptes op randmeren..




vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2004, 19:47:26
Heb je soms aan de grond gezeten ;) ja niet alles staat in de kaart, en kom je er nu achter dat het les geven in een boot ook niet pinuts is en al ben je afgestudeerd bij het nibra in weet ik veel je zal het toch in de praktijk moeten leren lesgeven in een reddingsboot.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2004, 20:01:57
Het is inderdaad wel wat anders om in de praktijk les te geven, maar ook de theoretische achtergrond moet er zijn. Maar je hebt inderdaad niet alle ruimte op de randmeren.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2004, 20:50:28
Peter,

Het was een goed leermoment ;D en een onvergetelijke dag!

Groet,
Dave


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2004, 23:34:06
Op het Nibra weten ze helemaal niets van reddingsboten, alleen brandweer en rampenbestrijding is meer hun vakgebied.
Voor bootjes kan je beter bij de KNRM terecht. Ze schijnen daar een leuke cursus in Schotland te organiseren...


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2004, 23:50:46
Het was ook maar een voorbeeld ik weet welke opleidingen het nibra geeft. Maar je kan voor een reddingsboot gewoon zeevaart school doen heb je een mooie basis of binne wimmie academie is ook leuk.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2004, 10:06:52
Nu is een zeevaartschool wel erg overdreven, daar wordt je niet getraint voor het varen op een snelle reddingsboot. Verder zijn er meerdere opleidingsinstellingen welke mensen hiervoor opleiden, stonehaven werd al genoemd maar ook in den helder ibj DHTC of den oever (mtc dacht ik), volgnes mij zijn er ook in rotterdam opleidingen. Voor de brandweer ijn er weinig specifieke opleidingen en ik denk dat de mogelijkeheden van peter hier goed op aan sluiten.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2004, 11:03:52
Neh, hoor, niet aan de grond gezeten, maar de tijdsplanning vergt veel meer discipline en sommige scenario's kosten meer tijd op een boot, dan een waterkant scenario..

Dat is m'n belangrijkste leermoment geweest..
Maar de cursisten zijn allemaal stuk voor stuk erg enthousaist.. Dave is bij 1 van de groepen geweest. en op m'n site staan daar inmiddels wat foto's van..

verder om wat misverstanden weg te nemen. Wij geven geen cursus "hard varen met een rib", maar hoe organiseer je hulpverlening aan boord, als reanimatie, aed, zuurstof eerste hulp, duikongevallen, drenkeling.

Verder zijn we een nieuwe discipline aan het ontwikkelen in het waterrescue gebeuren.. Maar daar volgt binnenkort meer over.., want als het concept een beetje staat wil ik daar graag met jullie over van gedachten wisselen..


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2004, 12:26:14
Op een zeevaartschool leer je ook varen met kleine boten, met name man over boord en aanleggen.  Aan boord van zeeschepen heb je namelijk ook vaak een snelle rib voor mob gevallen, deze boot moeten elke drie maanden varen en dan wordt er getraind door de bemanning in het varen, want aan boord moet je ook iemand kunnen redden midden op de atlantic want daar komt de knrm niet. Al zal de bemanning van een zeeschip minder toegelegd zijn dat de bemanning van een reddingsboot ze zullen toch op hun zelf aan gewezen zijn.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2004, 15:14:44
Volgens mij worden deze opleidingen ook niet gegeven door de zeevaartscholen maar door de verschillende maritieme opleidingsinstituten. Welke ook vaak (scheeps) brandbestrijding geven, en andere gerelateerde vakken. Denk dat met de opleidingen van peter er wel een aanvulling is op het EHBO gebeuren, de normale EHBO opleidingen zijn erg op het land gericht. Je moet een instucteur hebben die het naar je eigen onderwerp toe kan trekken.

9910001
9910001