Chester..

Auteur Topic: Chester..  (gelezen 12818 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2004, 19:11:29
Nou heb vandaag effe gekeken en conclusie leuk speelgoed, maar die kisten staan erg in de weg en lijkt mij bij slecht weer niks, ik hoop voor je dat ze dan nog aan boord staan. Verder denk ik dat wij geen ambulance van het water moeten worden en ehbo op een hoog niveau voldoende is. Je kan iemand van alles leren, en als jij een boot hebt met 6 opstappers dan is het misschien leuk om een iemand te hebben met wat meer medische kennis.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2004, 19:41:33
leuk, dat de dortse brigade ff in Elburg is wezen kijken...

Jammer dat je niet ff gevraagd hebt waarom die kisten op het voordek stond... en die kisten schuiven niet hoor..ook niet bij stevige golfslag..
Bij ons leren alle opstappers en schippers de zelfde first responder skills.. maar bij ons kan dat makkelijk..

En die term leuk speelgoed, beschouw ik maar als compliment...


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2004, 20:38:17
Ze hebben hier als enigste nederlands reddings station een tornado 75 waar wij erg van gechameerd zijn. ;D
 Ik neem aan dat je uitrusting in de kisten zit. Zoniet vertel wat er wel in zit.
 Het is een compliment want wij hebben nog niet zo veel vermogen achter de boot alleen moet je er wel mee kunnen varen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Dave

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 mei 2004, 21:22:39
Hee vistuig,

Geef je jouw club toch gewoon ook op voor een training door Peter? Mag je varen en weet je ook gelijk wat er in de kisten zit  ;D...

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 9 mei 2004, 09:50:11
Ik denk dat je het vreselijk druk krijgt Peter het komend seizoen want nu wil iedereen natuurlijk graag weten wat er in die kisten zit, dus lekker niets zeggen. Maakt het alleen maar spannender  ;D

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #15 Gepost op: 9 mei 2004, 12:42:42
Ze hebben hier als enigste nederlands reddings station een tornado 75 waar wij erg van gechameerd zijn. ;D
 Ik neem aan dat je uitrusting in de kisten zit. Zoniet vertel wat er wel in zit.
 Het is een compliment want wij hebben nog niet zo veel vermogen achter de boot alleen moet je er wel mee kunnen varen.

Dank je voor het compliment..

Ik ben ook erg gecharmeerd van de Orca.. Ze vinden zelf dat de boot iets te zwaar is uitgevoerd voor de randmeren.. Maar de KNRM wil de boot zoveel mogelijk standaardiseren...
Alleen de opbouw al weegt geloof ik ruim 200 Kg.. (exclusief de brug).

De Chester is primair opleidingsboot.. dus moet je afhankelijk van de opleidingen en demo's veel verschillende materialen meenemen..
Verder lag er een complete duikuitrusting en extra zwemvesten en droogpakken en een extra zuurstofset aanboord.. in de alumunium kist...

Aan de brug komt trouwens voor de zuurstofkoffers een extra beugel. waar de zuurstof en AED koffer vast in komen te hangen.. (zonder dat ik ze verlies,...   ;D)
en ze toch snel te pakken zijn..

De wereld hangt bij mij ook samen aan compromies..

Ik heb zelf zaterdag nog iets leuks gezien.. wat ik misschien ook een optie vindt.  In dit geval was het bij speedboot.. maar misschien ook wel toepasbaar voor ons...
De motor hing daar niet aan de kiel, maar een hydrolische lift.. ik ben nog op zoek naar de leverancier.. en specificaties..
Juist om dat we bij ons met veel ondieptes zitten..wil ik misschien dat we proberen.. hebben jullie met zoiets ervaring..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 9 mei 2004, 14:19:00
Ja Peter, de Seeker heeft een hydrolisch lift gehad. Voordeel is dat je de motor in hoogte kan verstellen, en de boot virtueel verlengd wordt. Nadeel is dat je, als je dat tijdens het varen doet de gelijders vast kunnen komen te zitten en dan de keringen gaan lekken, Dan zakt de motor naar de onderste stand op de spiegel en kun je niet meer sturen. Het is erg storingsgevoelig, dus hebben we het er weer afgehaald en gekozen voor een vaste bracked.

De Chester is idd met al die spullen een prima opleidingsboot en het vaart ook nog lekker door. Mooie dag gehad hoorrr!!!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2004, 11:13:46
Dit klinkt inderdaad als een kwetsbaar systeem, je boot heeft een bepaalde diepgang en daar moet je mee leren leven, met demeeste buitenboordmoteren is dit een diepte waar je ook kan lopen. Een echt bezwaar is het niet, totdat je vast ligt. Hoe denken jullie over boten uitgevoerd met twee motoren, dit zodat je meer zekerheid hebt bij problemen met een motor?? Zeker als je een grotere boot hebt dan is dit geen vreemde keuze.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2004, 11:38:00
Ik ben daar een beetje dubbel over..,

Afhankelijk van je inzet gebied en je type boot kan het zinvoller zijn om met twee bb motoren te varen..

Maar je exploitatiekosten stijgen meestal enorm. Dubbel onderhoud, bijna dubbelverbruik brandstof.  
extra gewicht..

De Orca is dubbel uitgevoerd met 2x 115 PK Jamaha motoren..  en met dubbele schroeven reageert de boot sneller.. op stuur bewegingen ook bij lage snelheden..

dus ik ben er nog erg dubbel over.. Ik zie de voordelen betrouwbaarheid, beter bestuurbaarheid (mits goed geconfigureerd) en ik zie ookeen aantal nadelen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2004, 13:27:09
Op het moment dat wij pech hebben op de rendmeren moeten we zien thuis te komen. Door de reedingsbrigade naar huis gesleept worden is eigenlijk geen optie. (staan we meteen in de krant). Dus wat wij overwegen is een "thuiskomertje"zo'n elektrisch ding of een klein 4 PK-tje. Gewoon dat je naar huis kan zonder hulp. Als je een Dave bij je hebt kun je die gebruiken om te laten roeien, maar Dave is niet altijd mee.

Henk