Chester..

Auteur Topic: Chester..  (gelezen 12843 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 12 mei 2004, 00:55:50
De KNRM is zeker een optie. Maar een reddingsbrigade...

Verleden week lag een boot van de politie met pech bij een eilandje hier. Via de brandweer geheimzinnige melding als "wil de centralist even telefonisch kontakt opnemen met de AC" op 16 even later: Lag de P huppeldepup met brandstof probemen en die hebben we nu op sleeptouw. Ik weet hoe ze dat vinden als er zo reklame voor ze gemaakt wordt. Deze "collega's"hebben een hekel aan tanken en gokken graag. Zo lagen ze aan het begin van het seizoen ook al met "brandstofproblemen".  De reddingsbrigade bood aan ze op een drukke zondagmiddag langzaam de haven in te slepen, ze zagen het al helemaal zitten ;D. De bemanning van de Politierib koos echter voor een can benzine die we altijd aan boord hebben.


Wij begrijpen dat wel... ;)


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #31 Gepost op: 12 mei 2004, 10:50:31
Tuurlijk is het niet leuk om zo geholpen te worden, maar af en toe moet de trots op zij worden gezet. Heb een verhaal gehoord over een bewaking waarbij voertuigen van verschillende brigades waren betrokken, het ene voertuig komt vast te staan en vraagt om hulp. Deze wordt losgetrokken en foto's gemaakt. Nog geen uur later staat het helpende voertuig vast en deze wil geen hulp roepen, liever 2 uur lopen kloten dan om hulp vragen. Ik vraag lieer om hulp en bespaar onnodig leiden van het materiaal als dat ik mijn trots bescherm.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2004, 11:45:31
Laten we het omdraaien. Behandel de hulpverleners die in moeilijkheden zijn geraakt met respect en discretie.
Je ziet maar weer, het kan ons allemaal gebeuren!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #33 Gepost op: 12 mei 2004, 12:10:28
Ach, een grapje moet kunnen bij een stomme fout zoals benzine vergeten te tanken, is mij ook gebeurt en een opmerking met kunnen. Maar als je de bal kaats dan kan je hem ook terug verwachten. Hoe dan ook je krijgt het toch wel te horen als er wat mis is gegaan dus waarom moeilijk doen. Een stomme fout is gewoon stom je kan beter toe geven en verder gaan als je verstoppen en met stomme excussen komen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2004, 13:09:17
Nee, ben ik beslist niet met je eens. Als het vooruitzicht het onderwerp te worden van spot iemand er van weerhoudt op tijd hulp in te roepen kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. En laat nou net het voorkomen van gevaarlijke situaties één van de belangrijkste onderdelen van mijn hobby zijn!!

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #35 Gepost op: 12 mei 2004, 13:18:33
Ik kan gek zijn hoor...

Maar volgens mij zijn jullie het wel eens...

Grapjes moeten kunnen, maar wel met respect.. de een is gevoeliger daarvoor dan een ander..

Zoals jullie beide zeggen is dat niet hulp in roepen vaak tot gevaarlijke situaties kan leiden..

Heb ik pech met de Chester.. zal ik niet aarzelen de heren en dames van de KNRM een leuke uitruk te bezorgen hoor... ;D...
zal ik dan nog wel een tijdje moeten aanhoren. maar ze kunnen beter over me lullen, (dat is gratis reclame) dan van me eten...
 ;D..

Beetje respect voor elkaar is altijd slim want je kan elkaar maar eens nodig hebben..

Maar ja, zelfs de Chester heeft ook wel eens kuren  en de Orca heeft al een paar keer een schroef verloren..


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #36 Gepost op: 12 mei 2004, 17:34:16
We kunnen er beter voor zorgen dat hulp niet nodig is en er voor zorgen dat de spullen voor elkaar zijn. Mocxht er dan toch iets gebeuren dan kunnen we met eengerust hart hulp in roepen.

9910001

Heeft de orca geen reserve schroef standaard mee aan boord. Dacht dat dit standaard was bij de rubberboten met buitenboordmoter bij de maatschappij.
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #37 Gepost op: 12 mei 2004, 17:48:03
Ik weet niet of dat standaard is...

Maar ik ben misschien niet zo handig.. maar een schroef vervangen bij een stevige golfslag op de randmeren is niet zo makkelijk....zelfs niet als je kan staan....

Maar misschien ben ik wel niet zo handig... En welke moet je dan meenemen, je linker of de rechter schroef..
of allebei...

Maar goed, er kan altijd wat gebeuren, waardoor je niet kan varen... zelfs als je denkt dat alles in orde is......

Ik heb in ieder geval geen reserve schroef aan boord. wel peddels.... helpt dat ook  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 12 mei 2004, 20:38:49
Ik weet niet of dat standaard is...

Maar ik ben misschien niet zo handig..

Daar doe ik geen uitspraken over  ;D

Citaat
maar een schroef vervangen bij een stevige golfslag op de randmeren is niet zo makkelijk....zelfs niet als je kan staan....

Maar misschien ben ik wel niet zo handig...

Nee, echt daar doe ik geen uitspaken over  ;D  ;D


Citaat
En welke moet je dan meenemen, je linker of de rechter schroef..
of allebei...

Maar goed, er kan altijd wat gebeuren, waardoor je niet kan varen... zelfs als je denkt dat alles in orde is......

Ik heb in ieder geval geen reserve schroef aan boord. wel peddels.... helpt dat ook  ;)




Als je een Dave bij je hebt om ze te bedienen...  :D


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #39 Gepost op: 12 mei 2004, 21:29:32
Uit ervaring weet ik dat de rubberboten van de KNRM een reserveschroef aan boord hebben voor het geval dat.... (nee wij hebben toen de tijd geen schroef verloren hoor).

Een links of rechts draaiende schroef heeft in dit geval geen zin want er hangen exact de zelfde motoren achter de ruberboten van de KNRM (dat wil dus zeggen dat er 2 motoren achter hangen met de zelfde draairichting).
plv. schipper knrm wijk aan zee