Chester..

Auteur Topic: Chester..  (gelezen 12835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #60 Gepost op: 19 mei 2004, 19:57:55
De orca is geschikt om door de branding varen..

De laatste keer dat ik diverse opstappers sprak, vinden ze de Orca eigenlijk te zwaar uitgevoerd, voor hun inzetgebied.. De Orca heeft wel veel navigatie en communicatie apparatuur aanboord, en daar hebben ze veel plezier van gehad..

De opbouw is zo zwaar, omdat KNRM deze boot graag inzetbaar wil hebben voor al haar inzetgebieden...
Verder denk ik dat er nog een paar argumenten waren om voor deze 2e handse te kiezen.  

Alleen jammer dat het een tornado is...  ;D en geen Delta...  ;D :P


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #61 Gepost op: 24 mei 2004, 13:12:46
Er ziten inderdaad uitrustings onderdelen op die je niet snel nodig zou hebben op de randmeren, verwacht nietdat je de kantelzak echt snel nodig hebt op de randmeren, maar het is standaard bij de knrm dat boten zelfrichtend moeten zijn.

9910001
9910001


Remco V

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 30 augustus 2004, 13:21:39
Een vraagje Peter: hoe oud is de chester? Hij ziet er namelijk nog goed uit.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #63 Gepost op: 30 augustus 2004, 13:35:00
Het bouwjaar van de Chester is van 1996.
En heeft vorig jaar toch een aardige revisie beurt gehad.
Ook komend jaar, gaat er nog wat veranderen aan de chester. Denk aan een volledig intercom systeem, 2e marifoon met DSC. Nieuw GPS systeem inclusief kleuren kaartplotter.. (natuurlijk alles naadloos geintergreerd..

Een van de oplossingen waar we nu naar kijken is een geintergreerd PC systeem met touchscreen, die alle functionaliteit intergreerd..
Alleen moeten we dan keuzes maken bij het stuurconsole, waar ik nog niet uit over ben.

Deze discussie even terug lezend, kan ik wel wat ervaringen van de afgelopen tijd delen.

In de praktijk valt het erg mee, om de explorer cases te plaatsen. De grootste staat permanent aan boord. en hebben we verhuisd naar het voordek.  Wij hebben meerdere malen met een flink aantal cursisten aanboord gevaren. en dat geeft ook geen problemen.

verder hebben we meerdere malen een operationele inzet gehad.. En omschakelen van cursus naar operationele inzet, valt tot nu toe erg mee. Bij een duiktraining, duurd het omschakelen toch wel 8 minuten.. (duikers omhoog, materiaal binnenboord. etc)

We hebben inmiddels goede contacten met de KNRM, station elburg, en hoofdkantoor. De Chester zal tevens fungeren als een backup voor de Orca. want 1 reddingsboot is eigenlijk geen Reddingsboot.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #64 Gepost op: 30 augustus 2004, 15:29:29
Denk zeker dat de chester een goede boot is, heeft zijn kwaliteit ook wel bewezen in Andijk. Dat je tijd kwijt bent met omschakelen is op zich niet erg omdat een andere reddingsboot ook tijd kwijt voordat deze varend is. Verbaast dat de KNRM zo bereid is om samen te werken, de verhalen die hoor kllinken toch vaak anders. Verder zal het blijven aanpassen aan een boot omdat deze nooit af is.

9910001
9910001


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #65 Gepost op: 25 oktober 2004, 18:26:45
25 oktober 2003, Vol trots neemt Adema-Rescuetraining haar eigen de reddingsboot "Chester" in de vaart.. http://www.rescuetraining.nl/news/nws20031025-001.htm


Peter,Je vaart vandaag al een jaar op de Chester,heb je het wel gevierd??!!  ;D
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #66 Gepost op: 25 oktober 2004, 21:54:11
Toen ik 'm gisteren belde had ie inderdaad een feestje ;D

Zou dat dan toch....

En vandaag een kater natuurlijk. 8) :-\


Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #67 Gepost op: 26 oktober 2004, 14:24:37
Tja, we varen nu bijna een jaar.. en mijn wensen lijstje is steeds groter geworden..



Voor dit najaar. staan een drijvende bootlift, extra onderhoud aan de boot, een structuur verandering voor bemanning, (aparte stichting) en een congres voor incidentmanagement op het water .. op het programma.

Maar terugkijkend, hebben we een hoop plezier gehad, en menig maal een cursus moeten onderbreken voor een daadwerkelijke inzet, of een SAR actie tot diep in de nacht. en diverse evenementen moeten begeleiden..

En we gaan gewoon door..