BOA's met blauw zwaailicht

Auteur Topic: BOA's met blauw zwaailicht  (gelezen 32113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 7 april 2010, 18:26:30
maar ze zijn niet bevoegd om met OGS te rijden, de balk op het dak van de Barneveldse BOA is enkel voor als met Plaats Dilict is.

Daarom is het ook niet meer duidelijk.. oranje zou dan toch goed genoeg wezen..

Blauw is 'alleen' voor spoedeisende hulpverleningsdiensten (in mijn ogen)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #11 Gepost op: 7 april 2010, 19:23:10
Hoe geef je voorrang aan een voertuig dat stil staat?  ???
CN NRK


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #12 Gepost op: 7 april 2010, 19:31:48
Hoe geef je voorrang aan een voertuig dat stil staat?  ???

Daar is een artikel over in het wetboek. Voorrang en stilstaande voertuigen..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 8 april 2010, 18:40:43
maar ze zijn niet bevoegd om met OGS te rijden, de balk op het dak van de Barneveldse BOA is enkel voor als met Plaats Dilict is.

Ik vind dat je weer een paar gewaagde uitspraken doet die onzeker overkomen en ben dus benieuwd naar in hoeverre je dit zeker weet/bronnen...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #14 Gepost op: 8 april 2010, 20:12:16
Voordat het huidige seizoen van BodW begon, was om hetzelfde tijdstip enzv enzv het programma 'Op de bon' op de buis.

Hierin waren ook afleveringen met enkele 'shots' bij boswachters, deze hadden 'blauwblauw', waren volledig bewapend en noem maar op. En dit was overigens ook een 'gemeentelijke' dienst als ik mij niet vergis.

Ik zal het even opzoeken als daar interesse voor is. Zo niet, ga ik het toch doen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 8 april 2010, 20:19:21
Voordat het huidige seizoen van BodW begon, was om hetzelfde tijdstip enzv enzv het programma 'Op de bon' op de buis.

Hierin waren ook afleveringen met enkele 'shots' bij boswachters, deze hadden 'blauwblauw', waren volledig bewapend en noem maar op. En dit was overigens ook een 'gemeentelijke' dienst als ik mij niet vergis.

Ik zal het even opzoeken als daar interesse voor is. Zo niet, ga ik het toch doen.

Een deel van de douane heeft ook een 'volledige' uitrusting. Toch zijn ze niet uitgerust met OGS. Volgens mij heeft een boswachter geen OGS nodig om zijn werk goed uit te voeren.

Weet iemand een site waar je de ontheffingen kan terug vinden?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 8 april 2010, 22:17:14
mmm, boswachters hebben zelfs sirene erop zitten hier, en eigenlijk ook wel terecht. bij bosbranden is een boswachter toch crusiaal!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 8 april 2010, 22:29:40
mmm, boswachters hebben zelfs sirene erop zitten hier, en eigenlijk ook wel terecht. bij bosbranden is een boswachter toch crusiaal!

Dat vind ik een kul argument... Waarom dan geen loonwerkers met OGS?  ::) 8)

maar ze zijn niet bevoegd om met OGS te rijden, de balk op het dak van de Barneveldse BOA is enkel voor als met Plaats Dilict is.
Ik vind dat je weer een paar gewaagde uitspraken doet die onzeker overkomen en ben dus benieuwd naar in hoeverre je dit zeker weet/bronnen...

Wat is het nu.... bosbrand of plaats delict van een gestroopte haas? Misschien kan je eens antwoord geven op de vraag hoe je aan deze feiten komt... De grote duim of kennis uit eerste hand?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 8 april 2010, 23:24:10
Dat vind ik een kul argument... Waarom dan geen loonwerkers met OGS?  ::) 8)

De reden dat veel boswachters met blauw/herrie rijden (net zoals in het Amsterdamse bos) is de first-responder taak (AED/EHBO), de gidsende taak voor brandweer, politie en ambulance.
Daarnaast is het zéér onveilig om door een voetgangersgebied als een druk bos (hard) te rijden op weg naar een incident zónder blauw/herrie. Mensen gaan dan niet aan de kant en kunnen al helemaal geen begrip op brengen voor een dergelijke actie.

Om voorbeelden te noemen, de boswachters van de Amsterdamse Waterleidingduinen, Amsterdamse Bos, diverse flora & faunabeheerders op de Veluwe.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #19 Gepost op: 9 april 2010, 01:44:21
Daar in tegen vind ik persoonlijk dat Naast Politie/KMAR ook BOA's (met een toezicht/handhaving/noodhulpverlenende taak) gewoon Blauw en 2 toon mogen voeren, mits ze wel daar een opleiding voor gevolgd hebben. Toezicht/handhaving zonder achtervolgings mogelijkheid heb je er in feite geen ziekte aan.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P