BOA's met blauw zwaailicht

Auteur Topic: BOA's met blauw zwaailicht  (gelezen 32359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #30 Gepost op: 9 april 2010, 21:11:07
Jij wil dus zeggen dat een boswachter waarvoor het wettelijk niet is geregeld toch met ogs rondrijd en dat wordt gedoogd. Laat hem het eens bij ons proberen, heeft hij een uitdaaging. Zal niet deze eerste zijn die met ogs rondrijd en gewoon aan de kant wordt gezet en even tekst en uitleg mag geven. Volgens mij wordt er in de regeling danwel ontheffing niet gesproken over wel of niet openbaar zijnde wegen. Maar dat moet ik eens nakijken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 9 april 2010, 21:19:23
Jij wil dus zeggen dat een boswachter waarvoor het wettelijk niet is geregeld toch met ogs rondrijd en dat wordt gedoogd. Laat hem het eens bij ons proberen, heeft hij een uitdaaging. Zal niet deze eerste zijn die met ogs rondrijd en gewoon aan de kant wordt gezet en even tekst en uitleg mag geven. Volgens mij wordt er in de regeling danwel ontheffing niet gesproken over wel of niet openbaar zijnde wegen. Maar dat moet ik eens nakijken.

Ik heb het over de aanwezigheid van OGS, niet over het met OGS op de openbare weg rijden. Tot een tijdje geleden was dit ook het geval met een aantal reddingsbrigade's, welke al lang met blauw+twee/drietoon op de auto reden, echter alleen in opdracht van de ambulance/brandweer/politie meldkamer.
Deze hadden dus ook jaren OGS op de voertuigen zitten, óók toen het nog niet wettelijk geregeld was.

Als ik naar een aantal boswachters/jachtopzieners op de Veluwe kijk, weet ik een aantal welke signalering aanwezig hebben. Deze rijden alléén door de bossen cq. bospaden (en natuurlijk indien noodzakelijk) met OGS (brand, AED, etc) maar deze gebruiken de auto ook op de (vrije) openbare weg. Met OGS aanwezig echter niet ingeschakeld.
Zelfde geld voor de bedrijfsbeveiliging van een aantal (grotere) bedrijven, deze hebben blauw+tweetoon aanwezig (noem Securitas in de havens) en rijden óók (zonder OGS) op de openbare weg.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 9 april 2010, 22:11:18
Daar in tegen vind ik persoonlijk dat Naast Politie/KMAR ook BOA's (met een toezicht/handhaving/noodhulpverlenende taak) gewoon Blauw en 2 toon mogen voeren, mits ze wel daar een opleiding voor gevolgd hebben. Toezicht/handhaving zonder achtervolgings mogelijkheid heb je er in feite geen ziekte aan.

Die mogelijkheid moet je ze ook vooral niet geven...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #33 Gepost op: 13 april 2010, 12:11:41
Volgens mij is het wel wettelijk geregeld wie er wel en niet met ogs mogen rijden. Zal even wat spitten.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #34 Gepost op: 13 april 2010, 20:40:27

. Met OGS aanwezig echter niet ingeschakeld.
Zelfde geld voor de bedrijfsbeveiliging van een aantal (grotere) bedrijven, deze hebben blauw+tweetoon aanwezig (noem Securitas in de havens) en rijden óók (zonder OGS) op de openbare weg.
In Rotterdam heeft alleen de beveiliging(bestaat deels uit eigen personeel/deels van externe firma) van Shell Blauw en 2 toon
Shell beveiliging mensen hebben alleen bij poort 5 en 3 op de openbare weg blauw en 2 toon voeren maar ze denken dat ze over heel de openbare weg het mogen voeren...
Het is op een regelmatige basis voorgekomen dat ze met het beveiligingsbusje metblauw en 2 toon ergens naar toegingen en dat de politie er achter aanging (ook met blauw en 2 toon) om ze te bekeuren.... :P

De andere raffinaderijen hebben geen blauw en de chemiefabrieken ook niet...
die hebben keurig oranje... als ze uberhaupt het al hebben... :P

De ECT heeft trouwens wel blauw en 2 toon maar zoals jerom zei alleen op het terrein.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 13 april 2010, 21:18:51
De ECT heeft trouwens wel blauw en 2 toon maar zoals jerom zei alleen op het terrein.

En als het voertuig naar de garage moet, of een van de medewerkers naar de plaatselijke snackbar gaat écht de lichtbalk er niet af ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 13 april 2010, 21:26:26
Heeft iemand ook foto's van die wagens ?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #37 Gepost op: 20 april 2010, 19:14:40
En als het voertuig naar de garage moet, of een van de medewerkers naar de plaatselijke snackbar gaat écht de lichtbalk er niet af ...


Weet ik, maar ze worden wel uitgeschakeld dat ze niet aankunnen buiten het terrein.

verder @ hierboven ik zal ff kijken of ik nog wat foto's heb....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 21 april 2010, 00:29:14
Weet ik, maar ze worden wel uitgeschakeld dat ze niet aankunnen buiten het terrein.

verder @ hierboven ik zal ff kijken of ik nog wat foto's heb....

Nja en dát gaat gewoon op ''goed vertrouwen''.
Recentelijk nog gezien ''ergens'' in de Amsterdamse havens, een ongevalletje op een van de beruchte wegen aldaar. Stond een voertuig van Securitas als buffer mét blauw in afwachting van de politie. Jongen had keurig netjes een afzetting met kegels gezet, voertuig in de buffer, gewoon als in het plaatje.
Denk niet dat ie daar gezeik mee heeft gehad .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 21 april 2010, 00:35:50
Volgens mij is het wel wettelijk geregeld wie er wel en niet met ogs mogen rijden. Zal even wat spitten.

Al wat naar boven gehaald?  ???