De week van Filemon: Burgerjournalistiek

Auteur Topic: De week van Filemon: Burgerjournalistiek  (gelezen 2409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Gepost op: 26 september 2012, 13:17:18
Gisteravond zapte ik langs het programma 'De week van Filemon', waarin hij onder andere meeliep met 112-fotografen en een persfotograaf. Ook kan ik me nog een (kleine) discussie herinneren in het topic 'de Politie op Youtube', waarbij een agent bij een aanhouding in confrontatie kwam met een filmende omstander. De filmer in kwestie wordt ook kort gesproken.
Het programma is geen echt hulpverleningsprogramma, maar ik vond er voldoende aanknopingspunten in zitten om het met jullie te delen!


Filemon gaat op zoek naar burger journalistiek. Filmpjes over brute politie arrestaties of hulpverleners die worden aangevallen. Maar ook BN'ers die regelmatig worden vastgelegd door een telefoon. Hoe ver kan dit gaan?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1291530


Senior GGP / Oost-Brabant


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2012, 14:28:07
7m40s  :-X


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2012, 15:29:06
Tja, het stukje van de woonwijk en het er doorheen crossen. Iedereen die een beetje oplet snapt dat het stukje met de snelheidsmeter op 100km/h er in geplakt is. Maar wat mij wél opviel was dat de bestuurder toch wel bijzonder gevaarlijk rijdt bij het zebrapad waar links een wit busje het zicht ontneemt op de stoep. Levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Als je weet dat je door tv-ploegen wordt gevolgd dan doe je er gewoon verstandig aan om rustig te rijden. Maar dat was bij deze bestuurder dus niet te binnen geschoten. :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2012, 19:19:58
Wat een figuren: geen gewonden, geen dooien, niks  98uiye

Maar wat mij wél opviel was dat de bestuurder toch wel bijzonder gevaarlijk rijdt bij het zebrapad waar links een wit busje het zicht ontneemt op de stoep. Levensgevaarlijk als je het mij vraagt.
Dit staat nu op film he, inclusief de bestuurder, wat zou de politie hiervan vinden ? Ik mag toch aannemen dat deze persoon hier op aangesproken zal gaan worden als hij zich nog ergens vertoont ?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2012, 20:29:39
Paar keer dubbele doorgetrokken streep  :-X   ( ze kenteken is wel mooi in beeld ) :P
Met Vriendelijke Groet.....


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #5 Gepost op: 26 september 2012, 21:03:05
De bestuurder heeft op Twitter verklaard dat op dat stuk geen doorgetrokken strepen zitten, wel dubbele onderbroken strepen. Als ik heel scherp kijk klopt dat ook. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #6 Gepost op: 26 september 2012, 21:13:36
het is ook wel een leuk weetje dat er forumleden in deze uitzending voorkomen  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi