Ambulances uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Ambulances uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 20191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 mei 2004, 13:16:35
ik heb ergens gelezen dat de brandweer vroeger ook voor ambulance chaufeurs zorgde, was maar in een paar regio's trouwens.


jwpots

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 mei 2004, 13:50:14
ik heb ergens gelezen dat de brandweer vroeger ook voor ambulance chaufeurs zorgde, was maar in een paar regio's trouwens.
Is korrekt, dat melde ik al in mijn vorige bericht. Bijgaand twee v/m AMBU's weer ten dienste van de brandweer. De Mercedes is was van Zaltbommel en is in 1978 overgenomen en heeft dienst gedaan als HV-3. Het bouwjaar was 1972. De wagen is afgevoerd in 1989. De Chevrolet van de brandweer Haarlemmemeer is van 1965, het overnamejaar mij niet bekent. De wagen deed dienst als AB [adembeschermingswagen] en is in 1975 afgevoerd.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 mei 2004, 13:54:28
Denkelijk kan er op dit forum geen twee foto's tegelijk ingevoerd worden ondanks dat het aantal bijelkaar geen 100 kb is. Hier de foto van Zaltbommel, zie vorig bericht.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


marek

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2004, 13:55:18
wil je dat ''afgevoerd'' a.u.b. weglaten want ik word er duizelig van.


jwpots

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 9 mei 2004, 16:22:42
Marek, ik heb er nog ex AMBU gevonden. Deze was in dienst bij de brandweer Deventer. Overname en ombouw tot Verbinding-Commandowagen [VC] in 1976. De wagen zelf komt uit 1968. De wagen heeft dienst gedaan tot 1979.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 9 mei 2004, 16:43:13
Bijgaand een v/m AMBU van de GGD Delft. Het bouwjaar is 1972. De wagen is door de brandweer Delft overgenomen in 1978 en heeft dienst gedaan tot 1987 als waterongevallenwagen / duikwagen.
Voorlopig heb ik er nu wel genoeg ingestuurd, laat nu een ander maar weer aan de beurt.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


marek

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 9 mei 2004, 18:48:56
waarom je  stuurd toch mooie foto's, en trouwens voor de rest stuurd eigenlijk bijna niemand iets maar is nie erg.


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2004, 19:58:26
Hoi Marek,

Ik kan het niet laten. Ik kom weer met enkele oude VW-ambulances:


Een "actiefoto" met links de achterkant van een volkswagen-ambulance (Type T2b). De foto is ergens halverwege de jaren 70 gemaakt.


Wederom een actiefoto (ongeval scooter/fietser) met VW-ambulance. Aan de ambulance te zien is de foto ergens tussen 1960 en 1965 genomen.

Volkswagen leverde de ambulances compleet, dwz. vanaf de Volkswagenfabriek werd een ambulance volledig gebruiksklaar geleverd. Er kwam dus geen carosseriebouwer meer aan de pas. De ambulances werden wel vaak door de technische dienst van het ziekenhuis aangepast aan de wensen van het ambulancepersoneel.

Leon
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


brielle

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 december 2007, 21:21:07
2 oude ambulance's naast elkaar. Op het tijdstip dat de foto werd gemaakt, werden de oude fords en chefies vervangen door de gele chefies die er naast staat. Ambulance waren van GGD Zuid Hollandse Eilanden.



louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2008, 18:52:39
Weer wat oude plaatjes uit het archief opgedoken. Zo als dit plaatje van een zgn. lage Mercedes-Benz ambulance van Rode Kruis Landgraaf of ambulancedienst Landgraaf. Ben helaas de gegevens van deze wagen even kwijt.




Zal binnenkort de gegevens erbij zetten volgens de nieuwe norm van het forum
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief