AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 216415 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2010, 18:15:20
AED Alert en AED locator, zijn geen "gratis" diensten of uitsluitend uit ideele motieven gestart..
Nu is er niets mis mee, met gezonde commercie, zeker als ze inspringen op een behoefte..  Echter over geld spreken, lijkt bijna wel taboe als je over reanimaties hebt.. echter volgens mij kan het redelijk zinvol om daar toch eens over na te denken..

Bij AED Alert, zal de meldkamer, veiligheidsregio een initiele investering in infrastructuur en een abonnement en kosten per verzonden sms moeten betalen.

Bij AED Locator, zal de meldkamer, een iets bescheidener initiele investering moeten doen, en een abonnement en kosten per verzonden sms moeten betalen..  Bij AED locator, zitten er wat verborgen kosten in een dergelijk project..
bij AED locator kan je alleen die AED aanmelden.. en dat heeft te maken deels te maken, dat AED Solutions graag hun eigen producten verkoopt,

Bij AED Alert, is er een"automatische" interface met GMS.. Bij AEDlocator of een aparte PC nodig, er is een een oplossing voor koppeling met RAVIS..

Voor de meldkamer is het eigenlijk goedkoper, om mensen via P2000 te alarmeren, echter om de burgerij met een P2000 pager uit te rusten gaat net weer een stapje te ver..

Verder voor AED beheerders zitten er ook nog een flink aantal verborgen kosten, die eenvoudig door een ambulancedienst op gelost kan worden, door een declaratiesysteem met de ziektekosten verzekeraars op te zetten..



Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2010, 18:18:45
Voor de meldkamer is het eigenlijk goedkoper, om mensen via P2000 te alarmeren, echter om de burgerij met een P2000 pager uit te rusten gaat net weer een stapje te ver..

Lijkt me sterk dat het uitrusten van vrijwilligers van AED Alert/-Locator met semafoons goedkoper is dan de huidige SMS-alarmering..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 7 mei 2010, 18:24:03
Lijkt me sterk dat het uitrusten van vrijwilligers van AED Alert/-Locator met semafoons goedkoper is dan de huidige SMS-alarmering..

Dat ligt er aan wie de pagers betaald..   En zelfs voor initiele investeringen heb je al een boel pagers uitgedeeld...


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2010, 20:42:37
ik heb me ook aangemeld


maar ik vind 1 nadeel ik weet niet of er nog meer leden uit men dorp lid zijn

en er is totaal geen aed in mijn dorp waar ik s'avonds bijkom
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2010, 00:33:30
en er is totaal geen aed in mijn dorp waar ik s'avonds bijkom

Als je bedoelt dat er helemaal geen AED is in het dorp waar jij woont, lijkt het me tijd voor een sponsoractie oid...
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2010, 14:15:28
Via de EHBO ver. of het RK de lokale bank of middenstand eens benaderen die zijn misschien wel bereid om een AED te sponsoren.


112Bemmel

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2011, 23:14:21
Ik had even een vraagje. Ik weet eigenlijk niet goed of ik me wel moet opegeven voor AED-Alert. Het is wel erg belangrijk maar ik weet niet of ik het wel aan kan. Als er nu een FRB-Inzet is dan ga ik als ik thuis ben ook weleens kijken of ik kan helpen maar dit is nog nooit nodig geweest. Nou vraag ik me af of je zomaar zou kunnen gaan op een melding die je ziet op internet.
Ook heb je volgens mij een code nodig om de AED te kunnen pakken. En zou je die zomaar mogen pakken zonder een SMS?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2011, 23:20:33
Ik had even een vraagje. Ik weet eigenlijk niet goed of ik me wel moet opegeven voor AED-Alert. Het is wel erg belangrijk maar ik weet niet of ik het wel aan kan. Als er nu een FRB-Inzet is dan ga ik als ik thuis ben ook weleens kijken of ik kan helpen maar dit is nog nooit nodig geweest. Nou vraag ik me af of je zomaar zou kunnen gaan op een melding die je ziet op internet.

Hoe kan ik me als deelnemer registreren?

U kunt zich als deelnemer inschrijven wanneer u via een NRR erkend instituut/instructeur een training reanimatie/aed-bediener heeft gevolgd.

http://www.aed-alert.nl/index.php?hash=430c18b9f707dbdc8bf9c45a6c0e5e75&menuid=6&type=2&refid=331&rand=1297948422


112Bemmel

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2011, 23:41:36
Hoe kan ik me als deelnemer registreren?

U kunt zich als deelnemer inschrijven wanneer u via een NRR erkend instituut/instructeur een training reanimatie/aed-bediener heeft gevolgd.

http://www.aed-alert.nl/index.php?hash=430c18b9f707dbdc8bf9c45a6c0e5e75&menuid=6&type=2&refid=331&rand=1297948422
Ja dat weet ik en dat heb ik ook. Maar ik bedoel meer persoonlijk enzo. Niet of ik het mag.
Wat zijn de ervaringen van de mensen die zicht hebben aangemeld?


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2011, 23:57:20
Ja dat weet ik en dat heb ik ook. Maar ik bedoel meer persoonlijk enzo. Niet of ik het mag.
Wat zijn de ervaringen van de mensen die zicht hebben aangemeld?

Ik heb me een jaar geleden aangemeld bij AED alert omdat ik hoop het verschil ooit eens te kunnen maken voor iemand.
ik hoop namelijk dat er, mocht dat ook nodig zijn bij een familielid, vriend of misschien wel ikzelf ook mensen klaar staan.

Ik heb nu 2 x een sms gehad en beide keren met (gezonde) spanning aangereden. Beide keren was de ambu mij voor heb dus (gelukkig) nog niks hoeven doen. Hun zijn er vele malen beter voor opgeleid dan ik en ik laat het dus ook graag aan ze over maar mocht het er ooit van komen dan gooi ik me er voor de volle honderd procent tegen aan.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"