AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 216802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2011, 19:24:46
Ook heb ik al een topic gestart om de vraag te stellen of er in Velp GLD nog meerdere mensen zijn die dit SMS-je van AED-alert ontvangen. En of die zich zouden willen melden in het Topic om zo erachter te komen of er meerdere mensen zijn die kunnen reanimeren en willen reanimeren wanneer het nodig zou zijn.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=49499.0
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 17 maart 2011, 13:57:01
Sms-alarm versnelt reanimatie

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9286890/__Alarm_versnelt_reanimatie__.html
do 17 mrt 2011, 05:30 door Dennis Naaktgeboren

Citaat
DEN HAAG -
Door middel van reanimatie kunnen veel meer mensen gered worden. Om dat te bereiken moet er een uitgekiend netwerk van amateurs ingesteld worden. Zo kunnen duizenden hartpatiënten op tijd gereanimeerd worden.

(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #32 Gepost op: 17 maart 2011, 14:04:43
Prachtige projecten, al die SMS diensten om vrijwilligers op te roepen. Alleen, er is één groot en triest nadeel. Niet iedereen (zeg maar 90%) wordt 's nachts wakker van een SMS omdat de telefoon beneden ligt, uit staat, op trillen/stil staat of er zit een flutringtone op. Om nou een mensenleven 's nachts van een ringtone af te laten hangen een punt om over na te denken. Alleen kun je de vrijwilligers verder niet verplichten om er een irritante wakkermakende ringtone erop te zetten.

Maar, er is IETS en daar gaat het om. Het zal vanzelf wel verbeterd worden, zodat vrijwilligers nog beter/sneller gealarmeerd wordt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 17 maart 2011, 16:55:45


Hoe een mobiele app een leven kan redden (video)

http://www.nieuwslog.nl/2011/03/17/hoe-een-mobiele-app-een-leven-kan-redden-video/

Een fantastisch voorbeeld van een applicatie voor de mobiele telefoon die mensenlevens kan redden. De brandweer van San Francisco heeft een app laten maken, genaamd ‘Fire Department’. Mensen die de applicatie downloaden wordt gevraagd of zij kunnen reanimeren. Als je hierop met ‘ja’ antwoord, dan monitort de applicatie jouw locatie. En als iemand het alarmnummer belt om een hartaanval te melden, dan kan de hulpverlening iedereen in de buurt een bericht sturen met de locatie van het slachtoffer.

Dit lijkt me een typisch voorbeeld van een applicatie die overal te wereld zou moeten worden ingevoerd door hulpdiensten om de hulp in te roepen van burgers bij dergelijke incidenten. Een applicatie die duizenden levens kan redden.

Fire Department App - PSA
Video: Fire Department App – PSA from Fire Department on Vimeo.
Samen sterk in de hulpverlening!


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #34 Gepost op: 17 maart 2011, 17:08:17
In principe is dit precies het zelfde als AED-Alert alleen nu kun je door middel van google maps bekijken waar het is...
Het enige wat ik mis bij AED - alert is dat het op postcode gaat. Het mooiste zou zijn als gewoon een soort van GPS effect had.. dat overal waar je ook bent of je nu in Arnhem of Amsterdam bent dat je overal in de 6 minuten cirkel kunt starten.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #35 Gepost op: 17 maart 2011, 18:47:59
Ik heb begrepen dat die optie niet gedaan wordt door het privicy beleid
Stel je wandelt lekker met je maten door de rose buurt (je vrouw weet daar niets van)
Dat hoeft de politie/ambu/brandweer niet te weten
een kennis van je werkt bij de ambu , jij loopt door de rose buurt
AED allert gaat af
je kennis weet dan ook dat jij door de rose buurt loopt
wie weet wordt je vrouw er per ongeluk door geinformeert
boodschappen doen met je vrouw kom je die kennis tegen
Hey was het gezellig op de wallen??
Hoe groot wordt jou ruzzie thuis?? >:( >:( >:(
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #36 Gepost op: 17 maart 2011, 21:26:01
Ik denk dat wanneer er een op sterven ligt en je wandelt daar dat je dan wel kunnen assisteren / reanimeren. Of je vrouw er nou vanaf weet of niet dat maakt niet uit... het gaat hier om een mensen leven.
Daarbij zo functioneert het ook in Amerika met de I-phone app. Ik denk dat wij als EHBO'ers het best makkelijk vinden wanneer deze app zich ook in Nederland zou bevinden. Je loopt in de Supermarkt en in de Blokker verder op gaat er een plat, kun je er naar toe rennen en starten. Stel dat er maar een paar AED-alert hebben waarvan enkele er maar op reageren en die zitten op de 6 minuten lijn... terwijl jij als toerist van die plaats bij de buren staat en de deur uit loopt en je kunt starten met reanimeren...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #37 Gepost op: 17 maart 2011, 21:54:12
Ik heb begrepen dat die optie niet gedaan wordt door het privicy beleid

Het wordt onderzocht om deze optie juist wel mogelijk te maken. Vooralsnog kan het inderdaad niet vanwege de wet op de privacy, maar het wordt overwogen om dit in de toekomst te kunnen veranderen.

Lijkt mij een bijzonder goede zaak.

Ik heb overigens vanaf juli 2010 4 alerts gehad en ben er bij 4 geweest. 3x overdag, 1x 's nachts.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #38 Gepost op: 17 maart 2011, 22:12:25
Lijkt me een goed systeem. En zo kun je er zelf voor kiezen of je zichtbaar bent! Dus de privacy is gewaarborgd.
Het zou mooi zijn als je hem tijdelijk uit zou kunnen zetten(voor in de bepaalde buurten ;))


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 22 maart 2011, 14:43:00
EHBO Koudekerk: ’Een AED-alert redt levens’

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/rijnenveen/article8222801.ece/EHBO-Koudekerk%3A-%E2%80%99Een-AED-alert-redt-levens%E2%80%99
Gepubliceerd op 21 maart 11, 17:13

KOUDEKERK AAN DEN RIJN - Getrainde EHBO-vrijwilligers zouden zo snel mogelijk via een sms een seintje moeten krijgen van de meldkamer als iemand in hun buurt wordt getroffen door een hartaanval.

Daarvoor pleit Tweede Kamerlid Ger Koopmans (CDA) bij het kabinet. Hij betreurt het dat nog maar de helft van het aantal meldkamers een ’AED-alert’ uitgeeft. Jacques Bagijn, al jarenlang actief bij de EHBO in Koudekerk, vindt dat Koopmans ’de spijker op zijn kop slaat’. ,,Dit probeert de EHBO Koudekerk al anderhalf jaar voor elkaar te krijgen. De regionale ambulancedienst werkt echter tegen.’’

Waarom pleit u voor een AED-alert?

,,Krijgt iemand een hartstilstand, dan telt elke seconde. Heel belangrijk is dat er binnen zes minuten wordt begonnen met reanimeren. Ik heb alle respect voor de chauffeurs van ambulances hoor. Maar iemand uit het dorp kan eerder bij de betreffende persoon zijn dan een ambulance die uit Alphen, Leiderdorp of Leiden naar Koudekerk moet komen. Bij de Koudekerkse brug bijvoorbeeld kan het verkeer nog wel eens vast staan. Krijgt een vrijwilliger een AED-alert dan gaat hij de AED halen, terwijl een tweede alvast naar het slachtoffer toegaat. Ze kunnen beginnen met reanimeren totdat de ambulance arriveert.’’

Zijn er wel genoeg vrijwilligers die kunnen reanimeren?

,,Dat denk ik wel. Wordt het systeem ingevoerd, dan moeten we het nog organiseren. De EHBO in Koudekerk telt zeventig vrijwilligers en op diverse plekken in het dorp hangen AED’s. Dus het moet mogelijk zijn snel bij het slachtoffer te zijn.’’

Lees verder in het Leidsch Dagblad, editie Rijn en Veen, van dinsdag 22 maart
Samen sterk in de hulpverlening!