AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 216626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 22 maart 2011, 14:48:12
Ambulancedienst wil toch Hartveilig Wonen

dinsdag 22 maart 2011 | 07:00

’s-HEERENBERG - Connexxion Ambulancezorg gaat op zoek naar sponsors als de gemeente Montferland blijft bij haar besluit om niet mee te betalen aan het project Hartveilig Wonen. Connexxion vindt het project te belangrijk om te laten schieten.

Hartveilig Wonen is een soort burenhulp. Als via 112 bij de alarmcentrale een hartstilstand gemeld wordt, stuurt deze direct de ambulance uit naar de calamaliteit. Tegelijkertijd alarmeert de meldkamer per sms vrijwilligers in de buurt, die alvast met de reanimatie kunnen starten.

...
Een uitgebreide reportage over Hartveilig Wonen in De Gelderlander, edities Achterhoek en Liemers, van dinsdag 22 maart.


Video over game als instructie voor vrijwilligers Hartveilig Wonen:

Hartveilig wonen trial.mov
Van: hartveiligwonen | Gemaakt op: 28 jan 2011

Hartveilig wonen heeft een spel ontwikkeld waarin de vrijwilligers van Hartveilig wonen de eigen theoretische kennis doorlopend kunnen toetsen. Door daarnaast gebruik te maken van interactieve 3-D animaties krijgt de gebruiker een goed beeld van het methodisch handelen bij een reanimatie met gebruik van een AED.
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #41 Gepost op: 22 maart 2011, 15:22:49
Instructie heeft hij wel nodig.
Het eerste wat het apparaat zegt is "ontbloot de borst van de patiënt".
Zit je dan met die plakkers in je handen.  ::)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2011, 18:27:53
Instructie heeft hij wel nodig.
Het eerste wat het apparaat zegt is "ontbloot de borst van de patiënt".
Zit je dan met die plakkers in je handen.  ::)

Daar kan dan alleen maar 1 regel op gezegd worden.

Das pech, plakkers weg.  (of geluk hebben dat je een 2e persoon hebt die even de kleding gaat knippen)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2011, 13:51:33
Vandaag kwam ik erachter dat in een woonzorgcentrum hier in Velp niet eens een AED hangt. Ik vind dat toch eigenlijk niet kunnen. Het zou toch moeten dat ze in dat soort gebouwen standaard een AED hebben hangen...

Waar in het land hebben de wzc ook nog steeds geen AED? kan me er op het moment weinig bij voorstellen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2011, 14:11:46
Vaak hebben ze in deze instellingen een algemeen niet reanimeer beleid he...
Is hier al eens een discussie over gevoerd, maar als je personeel niet getraind wordt in reanimeren en het gros van je bewoners niet gereanimeerd (wil) worden dan is het nut van een AED voor jou als bedrijf (want dat zijn ze) erg klein.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2011, 09:36:23
Vannacht mijn eerste AED alert ontvangen om 23.43, twee straten verderop. Ik lag alleen helaas in bed en had het geluid van het smsje alleen niet als dusdanig geïnterpreteerd. Zeker omdat het voor mij 150 meter afstand was voel ik me best lullig nu, na het lezen van het berichtje. Ambulances doen er vanaf de standplaats ~10 min over met de werkzaamheden hier dus ik had wel 7 minuten kunnen winnen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2011, 10:12:31
Hey Arno,
kan gebeuren, je bent ook niet verplicht om te gaan, en mede hierom sms-en ze meerdere mensen he!

Trek het je niet te zeer aan, leer hiervan, geef je telefoon een duidelijke ringtone en dan gaat het een volgende keer best goed. Ga er vanuit dat er meerdere mensen in jouw wijk wonen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2011, 10:48:09
Ja ik weet het, maar je voelt je er wel lullig over. Hopelijk kan ik bij de volgende wel ondersteunen. Het nadeel van mijn GSM is dat ik maar weinig kan instellen qua geluid. Het SMS geluid is gelijk voor mail en een aantal andere dingen en een hard geluid is dan niet altijd geschikt per plek waar ik dan ben.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2011, 11:17:41
Wij zijn hier in Heemskerk nu ongeveer 3 maanden bezig op het aednetwerk op te zetten, ook bij ons speelt geld een grote rol daar we 10euro per aangemelde vrijwilligers moeten betalen, dit loopt gewoon onwijs op en het is een bedrag wat elk jaar terugkomt ookal heb je geen 1 melding gehad.

voor wie meer wil weten over de AEDnetwerk, zie AEDheemskerk.nl
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2011, 02:44:28
Ik heb me een tijd geleden aangemeld voor AED ALert en tot nu toe 2 meldingen gekregen.
1x vals alarm wat betreft reanimatie en AED, maar 12 dagen geleden voor het eggie.
Gelukkig is de reanimatie goed verlopen en de vrouw kon afgevoerd worden naar een ziekenhuis met een hartslag.
Mijn mening is dat er meer gepushed moet worden bij de kandidaten die een aed certificaat halen, om zich aan te melden bij een AED Alert oid.
Ook al kan je zelf niet door wat voor reden dan ook, dan zijn er altijd voldoende mensen beschikbaar voor het geval dat er daadwerkelijk gereanimeerd moet worden.
Ik ben het wel eens dat het jammer is dat je niet kan zien op www.aedalert.nl hoeveel aanmelders er in jouw buurt zijn.
Verder loop je niet in de weg bij een reanimatie, versneld aflossen is geen luxe....
Terwijl het ambu personeel druk was met alle andere zaken, gingen wij gewoon door met reanimeren.
En dan is 20 minuten reanimeren ineens heel wat anders dan een 30 compressies bij een herhalingsles. (maar nu voelde ik mijn knieën niet!)

Ik zeg: DOEN!