AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 217320 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #70 Gepost op: 4 april 2011, 15:56:14
Staan mooie verhalen op. en die van die zwangere vrouw zonder AED alert en dan toch zo reageren.
vind het knap. waarschijnlijk geen AED alert omdat het om een "traumatische reanimatie" zou gaan?

ik heb begrepen dat het nog wel eens wil gebeuren dat bij reanimatie van kinderen, ongevallen en in dit geval dan een zwangere dame alleen de hulpdiensten gealarmeerd worden.

klopt dit?

Bij ons worden inderdaad geen alerts verzonden bij kinderreanimaties en traumatische reanimaties. De overweging om voor de zwangere dame geen alert af te geven is inmiddels bij ons bekend. Dit blijft echter om privacyredenen bij ons.

@HJ94. In jouw stukje staat dat de centralist kan zien, waar de hulpverleners wonen of werken. Dit is volgens mij niet correct. De centralisten kunnen dit niet zien, zij kunnen alleen BurgerAED activeren, waarna het door AED-alert automatisch wordt geschakeld.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #71 Gepost op: 4 april 2011, 16:18:55
@Moon Je hebt deels gelijk, maar wanneer de centralist op het scherm kijkt waar deelnemers zitten worden alle personen gealarmeerd. Tijdens de voorlichtingsavond hebben ze mij verteld dat je in het formulier je woon- en je werkadres kon zetten. Tijdens een reanimatie in de buurt van je werkadres kon je hiervoor ook gealarmeerd worden, maar ook in de buurt van je woonadres. Het werkt alleen op de ingeschreven adressen.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #72 Gepost op: 4 april 2011, 18:15:21
Als je op het filmpje "Nachtegaal 52" kijkt (YouTube of hier ook een paar keer op het forum) zie je dat de centralist alleen 'een vakje' aanvinkt met BurgerAED. Dit wordt doorgezet naar AED-alert. AED-alert stuurt de sms-en eruit. Het klopt inderdaad dat je werk-en woonadres gescheiden kan opgeven en op beide (mits beide in een BurgerAEDproject liggen) een oproep kan ontvangen op de tijd die je zelf op het formulier ingeeft.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #73 Gepost op: 5 april 2011, 22:01:43
Staan mooie verhalen op. en die van die zwangere vrouw zonder AED alert en dan toch zo reageren.
vind het knap. waarschijnlijk geen AED alert omdat het om een "traumatische reanimatie" zou gaan?

ik heb begrepen dat het nog wel eens wil gebeuren dat bij reanimatie van kinderen, ongevallen en in dit geval dan een zwangere dame alleen de hulpdiensten gealarmeerd worden.

klopt dit?

die van de zwangere jonge dame was ik....
en ik was met "Moon" aan het mailen..

Mo en ik zijn de "kartrekkers" van het Project hier in Hoorn...

en als je dan ziet dat er een reanimatie letterlijk "om de hoek" is, ga je er op af... ik heb zelf een AED in de auto..


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #74 Gepost op: 5 april 2011, 22:04:57
@Moon Je hebt deels gelijk, maar wanneer de centralist op het scherm kijkt waar deelnemers zitten worden alle personen gealarmeerd. Tijdens de voorlichtingsavond hebben ze mij verteld dat je in het formulier je woon- en je werkadres kon zetten. Tijdens een reanimatie in de buurt van je werkadres kon je hiervoor ook gealarmeerd worden, maar ook in de buurt van je woonadres. Het werkt alleen op de ingeschreven adressen.

@HJ94 :
de centralist kan alleen het systeem activeren. hij heeft geen toegang tot het systeem. Hij weet dus niet waar de Burgerhulpverleners zich bevinden.
je kan je inderdaad inschrijven bij AED-Alert. alleen is dit systeem volledig gescheiden van de MKA..


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #75 Gepost op: 6 april 2011, 02:57:46
Even een ander vraagje...

Hoe kon je zien dat er een reanimatie om de hoek was?

Of kijk ik gewoon op de "verkeerde site" van P2000?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #76 Gepost op: 6 april 2011, 06:53:27
Er zijn meldkamers waar de ambulance meldingen online staan, maar reanimatie staat er doorgaans niet expliciet bij. Ik denk dat er bedoeld wordt dat als het adres van het smsje om de hoek is ;)


jan61

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #77 Gepost op: 6 april 2011, 09:54:53
@HJ94:
de opmerking van HJ94 ten aanzien de alarmering in Friesland met Burgernet is juist. Hier moet de centralist dus eerst burgers die in de buurt wonen aankruisen om hiervoor een sms te versturen. volgens mij zijn er in Burgernet echter geen werk-adressen opgenomen en daar wordt men dan niet ge-alarmeerd.


Bij de meldkamers die werken met AED-Alert (of BurgerAED in Noord-Holland Noord) ziet de centralist "niets" en stuurt hij/zij vrijwel automatisch een bericht naar het AED-Alert systeem rechtstreeks vanuit het GMS dat op de KMA draait. AED-Alert maakt dan de selectie met woon- en werkadressen.

Jan Smale - AED-Alert


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #78 Gepost op: 6 april 2011, 12:41:55
Okay, dank voor de aanvulling/correctie  :)
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #79 Gepost op: 7 april 2011, 07:20:52
@HJ94:
de opmerking van HJ94 ten aanzien de alarmering in Friesland met Burgernet is juist. Hier moet de centralist dus eerst burgers die in de buurt wonen aankruisen om hiervoor een sms te versturen. volgens mij zijn er in Burgernet echter geen werk-adressen opgenomen en daar wordt men dan niet ge-alarmeerd.


Bij de meldkamers die werken met AED-Alert (of BurgerAED in Noord-Holland Noord) ziet de centralist "niets" en stuurt hij/zij vrijwel automatisch een bericht naar het AED-Alert systeem rechtstreeks vanuit het GMS dat op de KMA draait. AED-Alert maakt dan de selectie met woon- en werkadressen.

Jan Smale - AED-Alert

Klopt. Tijdens de voorlichtingsavond is gezegd dat je ook een apart formulier moest invullen voor je woonadres, zodat je op deze plaats ook gealarmeerd wordt. Maar de centralist kan niet kijken waar je op dat moment bent, dus ben je thuis en er is een reanimatie op je werk, dan krijg je alsnog een SMS'je hiervan.