AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 217683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #90 Gepost op: 7 april 2011, 20:35:41
@ peter H, ow oke dan, ik zie bij mij alleen een postcode, huisnummer en plaars en of het een a1, a2 of b is....., en verder in het geheel niet wat de aard van de melding is.
Raar dat dit niet uniform is binnen de meldkamers... ???

@ Moon, inderdaad kan je je behoorlijk "schuldig" voelen, alhoewel schuldig niet echt het goede woord is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #91 Gepost op: 9 april 2011, 23:25:07
Alhoewel in regio 13 zou het toch een interessante test zijn. Ook daar zijn de hulpdiensten niet binnen 5 min ter plaatse. Daar staat dan wel tegenover dat er meteen 200 aed'ers gealarmeerd worden in een straal van 1000 meter.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #92 Gepost op: 9 april 2011, 23:52:32
Maak je niet druk. Regio 13 doet niet mee aan het AED-alert.

Dus wij hebben geen last van mensen die naar AED-alerts racen en verkeersregels aan hun laars lappen. Hun auto ergens neerzetten met oranjelampjes.

HoHo ... In regio 13 is er wel degelijk een AED alert, weliswaar in het verdomhoekje van de regio (district 4)  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #93 Gepost op: 10 april 2011, 00:38:53
HoHo ... In regio 13 is er wel degelijk een AED alert, weliswaar in het verdomhoekje van de regio (district 4)  ;)

En dan nog het verdomhoekje van D4 ook zeker....  ::) (4300...)

De vergelijking met Alphen a/d Rijn gaat volledig mank. Ik denk dat als je ergens geen (extra) burgers bij wilt hebben, is het bij een dergelijk incident. Als je ziet hoeveel voertuigen van de "officiële" diensten er al staan, moet je na gaan hoeveel er staan na een SMS alert.

Maar goed, zelf heb ik, tot nu toe, niet zulke hele goede ervaringen van (goedbedoelende, dat wel) burgers die meerijden op meldingen. Ik (en de andere hulpdiensten) vonden ze vooral hinderlijk in de weg lopen. Maar zoals boven vermeld, in (een groot gedeelte van) regio 13 is er geen AED alert.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #94 Gepost op: 10 april 2011, 00:49:33
En dan nog het verdomhoekje van D4 ook zeker....  ::) (4300...)

De vergelijking met Alphen a/d Rijn gaat volledig mank. Ik denk dat als je ergens geen (extra) burgers bij wilt hebben, is het bij een dergelijk incident. Als je ziet hoeveel voertuigen van de "officiële" diensten er al staan, moet je na gaan hoeveel er staan na een SMS alert.

Maar goed, zelf heb ik, tot nu toe, niet zulke hele goede ervaringen van (goedbedoelende, dat wel) burgers die meerijden op meldingen. Ik (en de andere hulpdiensten) vonden ze vooral hinderlijk in de weg lopen. Maar zoals boven vermeld, in (een groot gedeelte van) regio 13 is er geen AED alert.

Zoals er in Alphen aan de Rijn zal er zeker daar geen SMS-alert uitgaan... maar mensen hebben ook P2000 op de pc aanstaan en zien ook wat er gebeurd... of zal ik een ander voorbeeld aanhalen... hoeveel mensen heb je niet zien reanimeren tijdens koninginnendag 2009 in Apeldoorn? hoeveel EHBO'ers waren daar niet ter plaatsen en zijn overgegaan tot actie?

Je kunt wel heel fijn zeggen van "ik heb het niet zo op 1e hulp verleners" Maar zonder die hulpverleners is de kans op overlijden veel groter dan dat jij denkt... en zeker wanneer het gaat om een AED alert. Bekijk in het andere topic het nachtegaal52 filmpje maar eens.
Zonder de actie van Burger- AED leefden die vrouw niet meer .. dat noemen ze snel handelen...

En zolang ik nog meemaak dat Huisartsen niet ter plaatsen komen omdat ze het niet ernstig genoeg vinden terwijl 112 er even heel anders over denken... heb ik het niet zo op de HAP...

...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #95 Gepost op: 10 april 2011, 00:58:43
Zoals er in Alphen aan de Rijn zal er zeker daar geen SMS-alert uitgaan... maar mensen hebben ook P2000 op de pc aanstaan en zien ook wat er gebeurd... of zal ik een ander voorbeeld aanhalen... hoeveel mensen heb je niet zien reanimeren tijdens koninginnendag 2009 in Apeldoorn? hoeveel EHBO'ers waren daar niet ter plaatsen en zijn overgegaan tot actie?

Je kunt wel heel fijn zeggen van "ik heb het niet zo op 1e hulp verleners" Maar zonder die hulpverleners is de kans op overlijden veel groter dan dat jij denkt... en zeker wanneer het gaat om een AED alert. Bekijk in het andere topic het nachtegaal52 filmpje maar eens.
Zonder de actie van Burger- AED leefden die vrouw niet meer snel handelen...

En zolang ik nog meemaak dat Huisartsen niet ter plaatsen komen omdat ze het niet ernstig genoeg vinden terwijl 112 er even heel anders over denken... heb ik het niet zo op de HAP...

...

Even goed lezen: Ik zeg niet dat ik het niet heb op 1e hulpverleners. Integendeel , mensen die meteen actie ondernemen wanneer er wat gebeurd kunnen er niet genoeg zijn. Maar mensen die spontaan op P2000 meldingen gaan meerijden, daar heb ik erg slechte ervaringen mee. Verkeersregels overtreden, in de weg lopen en vooral heel hard roepen dat ze zelf goed bezig zijn, terwijl ze ondertussen de echte professionele hulpverleners in de weg lopen.

En voor wat betreft Apeldoorn 2009: Dat waren mensen die toevallig toeschouwer waren van wat er gebeurde en meteen tot actie overgingen. Daar is echt niemand gealarmeerd via een AED alert oid.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #96 Gepost op: 10 april 2011, 01:08:08
Even goed lezen: Ik zeg niet dat ik het niet heb op 1e hulpverleners. Integendeel , mensen die meteen actie ondernemen wanneer er wat gebeurd kunnen er niet genoeg zijn. Maar mensen die spontaan op P2000 meldingen gaan meerijden, daar heb ik erg slechte ervaringen mee. Verkeersregels overtreden, in de weg lopen en vooral heel hard roepen dat ze zelf goed bezig zijn, terwijl ze ondertussen de echte professionele hulpverleners in de weg lopen.

Er zijn ook 1e hulpverleners die continu op p2000 kijken en die de hele dag aan hebben staan. Wanneer er hier in de omgeving iets gebeurd zonder een AED melding... en ik zou een melding op p2000 zien dan zou ik er in dit soort grootschalige gevallen er ook naar toe gaan... als 1e hulpverlener kun je han en span diensen verrichten als is het maar een stom infuuszakje vast houden... je bent er wel en je staat voor de mensen klaar.
Citaat
En voor wat betreft Apeldoorn 2009: Dat waren mensen die toevallig toeschouwer waren van wat er gebeurde en meteen tot actie overgingen. Daar is echt niemand gealarmeerd via een AED alert oid.

Ik heb het niet over dat er toen een AED-alert is geweest ik heb het er over dat de 1e hulpverlening van de dichtbij staande EHBO'ers geweest zijn... En of dat nou EHBO'ers zijn van het publiek wat er om heen stond of dat het mensen van buiten af die het op TV zien gebeuren en of de meldingen op P2000 te zien krijgen... gelijk in de auto stappen en TP gaan om te assisteren... In dat soort gevallen is alle hulp welkom.

Om even terug te komen op AED-alert wij hebben meegekregen van de kader instructeur ga door tot de prof. hulpverlening het overneemt. En vraag of je ze nog kunt helpen (zoals eerder aangegeven een infuuszak vast houden o.i.d.) en als er dan nee gezegd word ga aan de kant en laat ze hun werk doen. Hun zijn prof.. wij zijn EHBO... verschil moet er wezen. En daar handel ik na!

En ja ik zou het er voor over hebben om bij grote calamiteiten in de auto te stappen en ter plaatsen te gaan en zo nodig te assisteren.. Zoals aangegeven in mijn voorgaande stukje, we zijn mensen, en mensen kunnen ook elkaar helpen... en volgens mij zijn EHBO' ers HULPverleners...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #97 Gepost op: 10 april 2011, 01:29:12
AED alert blijft een leuk onderwerp omdat totzelfs huisartsen menen dat ze dan de regelgeving mogen overtreden. Sommigen zelfs met een eigen gekocht zwaailamp op de auto. Echter ik meen mij te herinneren dat er een veroordeling ligt tot aan de hoogste rechter dat deze man de wet overtrede. Het mag dus niet.

Maar nu komt een leuke aanvulling hierop wat ik in DH meemaakte, een politie voertuig kwam ter plaatse en begon met de hulpverlening. De man die erna kwam gaf aan dat hij een AED allert opvolgde en verpleegkundige was op een ambulance. Deze man werd op zijn zachts gezegd afgesnauwd. Later zei de agent in questie ook dat hij te vaak gehinderd was door iemand die reageerde op een AED allert.

Ik kan mij beide kanten van de HV inleven alleen niet dat je anderen in gevaar gaat brengen met jouw HV actie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #98 Gepost op: 10 april 2011, 01:38:00
AED alert blijft een leuk onderwerp omdat totzelfs huisartsen menen dat ze dan de regelgeving mogen overtreden. Sommigen zelfs met een eigen gekocht zwaailamp op de auto. Echter ik meen mij te herinneren dat er een veroordeling ligt tot aan de hoogste rechter dat deze man de wet overtrede. Het mag dus niet.

Amber of blauw? het mag beide niet maar blauw is nog net even iets erger...

Citaat
Maar nu komt een leuke aanvulling hierop wat ik in DH meemaakte, een politie voertuig kwam ter plaatse en begon met de hulpverlening. De man die erna kwam gaf aan dat hij een AED allert opvolgde en verpleegkundige was op een ambulance. Deze man werd op zijn zachts gezegd afgesnauwd. Later zei de agent in questie ook dat hij te vaak gehinderd was door iemand die reageerde op een AED allert.

Ik kan mij beide kanten van de HV inleven alleen niet dat je anderen in gevaar gaat brengen met jouw HV actie.

Wie werd er afgesnauwd? en waarom zou je een Hulpverlener of het nou agent of verpleegkundige afsnauwen? en waarom handelen we niet allemaal naar dezelfde richtlijnen? waarom moet een Eerste hulpverlener het zo doen en een prof weer zo... volgens mij leren we toch beide 30/2... dus dat afsnauwen snap ik niet... als de agent als 1e binnen is begint deze met reanimeren en kan de verpleegkundige en ambupersoneel het van de agent overnemen na de 2 minuten van de agent... "meneer agent, ik ben Verpleegkundige op de ambulance, na de 2 minuten zal ik de reanimatie van uw overnemen" Volgens mij kan er wanneer deze regel uitgesproken word geen enkele manier worden afgesnauwd niet door oom agent en niet door de verpleegkundige... De verpleegkundige die als 2e binnenkomt heeft niet de apparatuur bij zich en kan dus niet beginnen met infuus inbrengen want hij is er nu van uit een AED-alert en niet van uit de CPA. Wanneer meneer van AED-alert een AED bij zich heeft kan deze de AED gaan aansluiten terwijl de agent bezig is met de reanimatie.. zo hebben we het toch geleerd.... waarom zou er dan gesnauwd moeten worden?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #99 Gepost op: 10 april 2011, 01:42:25
Amber of blauw? het mag beide niet maar blauw is nog net even iets erger...

Wie werd er afgesnauwd?

De huisarts in questie had een groen zwaailicht aangeschaft omdat hij dacht dat deze niet onder de ogs zou vallen.

De agent snauwde de ambulance verpleger af, moet wel in verdediging van de agent zeggen dat de man zich later pas identificeerde als zijnde ambulance verpleger. Te vaak worden reageerders op een AED door HV'rs ter plaatse als hinderend ervaren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.