"Dode momenten" voor een centralist...

Auteur Topic: "Dode momenten" voor een centralist...  (gelezen 5040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Merijn

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2004, 18:43:15
In Hollands Midden weet ik dat de "rust"voor de centralisten wel eens wordt verstoord door overijverige collega's die kentekens blijven opvragen en er dan niets mee doen.  Maar wat ook een leuek bezigheid is van onze centralisten: Collega's op straat in de maling nemen. (ben zelf 2 keer slachtoffer geweest). Maar verder houden ze zich toch vooral bezig met hen werk.

Wordt er niets gezegd dan zijn ze meestal even bezig met een telefoon gesprek voor een melding of een collega die het e.e.a wil laten nakijken.

Wat van mijn eigen nachtdiensten dan als het rustig is, bijna altijd in Leiden, dat het dan erg zwaar wordt om wakker te blijven. Kan me zo voorstellen dat je als centralist helemaal gek wordt als het stil is.

Groeten


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2004, 21:12:37
Zelf hoor ik met mijn scannertje op de achtergrond bij de brandweer en politie (bijna) altijd de radio en/of tv aan staan.

Vorige keer hoorde ik op de achergrond bij de politie dat ze Idols aan  het  kijken waren!!! Haha..


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2004, 03:36:49
Wij zijn een keer hier op bezoek geweest bij de GMK (gemeenschappelijke meldkamer). Wat men met name deed als er geen meldingen binnenkomen:

TV kijken
Internet
Chatten
Lezen

En de vrouwelijke medewerkster AC:

Bellen, bellen en nog eens bellen. Ze mogen hier dus onbeperkt prive gesprekken voeren op kosten van de brandweer. Beetje belachlijk als je het mij vraagt mgoed.

Enne zo dramatisch is het niet. De dode momenten voor een radarcontroleur zijn veel langer!!! :).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2004, 04:16:02
112 Brabant.nl,

je bedoeld die dode momenten van de radar cotroleur van de politie, die slapen toch altijd ;D ;D
Nemo me impune lacessit


Kevke

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2004, 11:07:54
Nou dat bellen op kosten van de baas valt wel mee hoor. Je moet je namelijk wel beseffen dat alle gesprekken die je voert opgenomen worden en dat is met prive gesprekken niet altijd wenselijk.

Daarnaast wordt er ook door de leiding wel op toegezien dat je niet teveel prive belt.

Greetzzz,
Kev.


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2004, 23:02:08
Wij zijn een keer hier op bezoek geweest bij de GMK (gemeenschappelijke meldkamer). Wat men met name deed als er geen meldingen binnenkomen:

TV kijken
Internet
Chatten
Lezen


Zo zou ik me tijd ook wel door willen brengen.....
 ;D ;D ;D


The Chief

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2004, 12:09:50
Rustige momenten zijn altijd welkom, als was het alleen maar omdat op onze AC de centralisten op GMS na het volledige gegevensbeheer zelf doen.

op onze vrije momenten doen we onder andere:
- telefoonnummers bijhouden
-gegevens brandmeldsysteem uptodate houden
-procedureboeken bijhouden
-inspelen op nieuwe ontwikkelingen
-oefenen
-(inter-disciplinaire) kontakten onderhouden
-vakliteratuur bijhouden

-tijdverdrijf als tv kijken/internet/krant lezen/freecell enz als we echt niets beter meer te doen hebben.


oftewel....... drukke baasjes die centralisten  ;).

The Chief
RAC Gelderland Midden


Kevke

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2004, 23:21:05
Helaas hebben ze hier op de meldkamer een aparte afdeling beheer opgezet voor gegevens beheer.

De meeste van de door jou omschreven taken worden daar door uitgevoerd. Hierdoor hebben de centralisten een stuk minder werk dan voorheen in de aparte meldkamers.

Greetzzz,
Kev.