Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 97487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Ze gooien het luchtruim dicht om ongevallen te voorkomen.. Trauma en Politie mogen dan ook niet vliegen...

Bron?


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Omroep Gelderland meld dat het luchtruim al om 14.00 uur dicht gaat.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ze gooien het luchtruim dicht om ongevallen te voorkomen.. Trauma en Politie mogen dan ook niet vliegen...

ik heb ooit op TV gezien dat een vliegtuig door as van een vulkaan heen vloog en vervolgens neerstorte, omdat de motor vast liep. geen idee wanneer een waar dat gebeurt is!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
ik heb ooit op TV gezien dat een vliegtuig door as van een vulkaan heen vloog en vervolgens neerstorte, omdat de motor vast liep. geen idee wanneer een waar dat gebeurt is!
Lees het topic eens door, dan kom je een vergelijkbare situatie vanzelf tegen...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Lees het topic eens door, dan kom je een vergelijkbare situatie vanzelf tegen...

oh dat had ik niet eens gezien, maar ik weet zeker dat er ooit een chash door is geweest!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
oh dat had ik niet eens gezien, maar ik weet zeker dat er ooit een chash door is geweest!

Geen crash, wel problemen:

De as kan ertoe leiden dat vliegtuigmotoren plotseling stilvallen. Dat gebeurde in 1989 met een vliegtuig van KLM, dat onderweg was van Schiphol naar Tokio. Bij Alaska vloog het toestel door een wolk van de vulkaan Mount Redoubt. Het stof verstopte de vier motoren, die ineens uitvielen. De bemanning slaagde erin de motoren te herstarten.

Bron: Nu.nl


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Ik zit met vragen die ik op internet niet kan vinden. Zal de as zichtbaar zijn in de atmosfeer komende dagen? Of alleen de rode zonsopgang? Zijn er ergens sattelietbeelden te vinden? Dank voor uw hulp..

edit: Martin83, dank


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
kijk eens op weerwoord.be


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
NOSTELETEKST: Luchtruim gaat NIET dicht!

Er is een fout gemaakt volgens Eurocontrol.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Net gehoord op de radio. De aangezogen lucht met as verstoord de mengverhouding zuurstof kerosine dusdanig dat er geen verbranding meer plaats vind waardoor de motoren dus stoppen.