Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 96549 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ja, want alles wat normaliter vliegt (op elk willekeurig moment zijn dat duizenden toestellen) moet nu een plekje op de grond zien te vinden. Er vertrekt dan ook niks meer van Schiphol; er wordt alleen geland door wat nu nog in de lucht is... Bij de jaarwisseling 2001-2002 stonden er op Schiphol idd vele toestellen geparkeerd om te voorkomen dat door een eventuele milleniumbug de toestellen een voor een uit de lucht zouden vallen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Bij de jaarwisseling 2001-2002 stonden er op Schiphol idd vele toestellen geparkeerd om te voorkomen dat door een eventuele milleniumbug de toestellen een voor een uit de lucht zouden vallen.
Ze hebben er 2 jaar gestaan? :o ;D


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
NOS TELETEKST: Hele luchtruim dicht vanaf 19:00 uur

http://teletekst.nos.nl/


Gast

  • Gast
Millenium jongens, kom op zeg. Bij de jaarwisseling van 1999 naar 2000.  ;)

Mijn dienst begint om 16.30.... zal eens bellen of ik later kan komen dan  >:D >:D


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
BNR nieuwsradio meld dat het luchtruim om 19.00 toch dicht gaat.


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
nu.nl heeft titel aangepast maar inhoudt nog niet


Schiphol gaat definitief dicht  
Uitgegeven: 15 april 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 15 april 2010 14:37

BRUSSEL - Er is nog geen officieel besluit genomen om het luchtruim boven Nederland te sluiten in verband met een wolk vulkanische as die zich over Europa verspreidt. Dat heeft een woordvoerster van Eurocontrol donderdag laten weten.

nu.nl

Wadlopertje


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
nu.nl heeft titel aangepast maar inhoudt nog niet
Andersom bedoel je. ;)
343, never forget.


His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Ik zie ze hier vliegen in Heemskerk!


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
zijn er ook gevolgen voor trauma- en politiehelikopters? Of vallen zij hierbuiten?


Heb net op het nieuws gehoord, dat het MMT gewoon blijft vliegen. Ook blijven de straal jagers gewoon paraat staan, indien het nodig is vliegen zij ook gewoon!

Bron: RTL
Manschap A


Gast

  • Gast
Ik zie ze hier vliegen in Heemskerk!

GOH!!

Is het luchtruim nog niet dicht zeker  ::)  ::)  ::)