Nieuwe Vito Politie Brabant Zuid-Oost

Auteur Topic: Nieuwe Vito Politie Brabant Zuid-Oost  (gelezen 5216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2004, 23:52:31
de politie heeft helemaal niets, de europeesche overheid heeft besloten dat auto's voor de politie onder de europeesche aanbesteding vallen, zie diverse topic's elders op dit forum.alle auto merken die in aanmerking wilden komen hebben zich moeten en kunnen presenteren met een auto, de klasse waarin deze viel moest op het niveau staan van de opel astra en de ford focus, bij volkswagen zou dat de bora moeten zijn, maar omdat volkswagen altijd golfjes heeft geleverd waren zij van mening dat dit voldoende moest zijn, onderdeel van de presentatie was dat de merken die langlopende kontrakten, deze open zouden zijn gebroken als zij niet werden gekozen voor de toekomst.
kennelijk was de golf niet voldoende en heeft volkswagen de presentatie verloren, en waren daarmee de lopende kontrakten verbroken gezien.
volkswagen was van mening dat dit niet volgens de regels van de wet was, en zijn naar de rechter gestap, uiteraard hebben zij dit in eerste geding verloren, zij zijn in hoger beroep gegaan en wederom verloren.
de clou is nu dat de aanschaf heeft meer dan een half jaar stil gestaan, dus oudere politie auto's konden niet worden vervangen (wel zijn er nog volkswagens uitgeleverd die al afgeroepen waren bij de dealers maar ook dit hield op) , dit heeft veel iritatie gewekt bij menig korps waardoor buiten dat ze toch niet meer geleverd mochten worden zij helemaal klaar waren met volkswagen.
voor zover mij bekend zal amsterdam dus ook van volkswagen af moeten stappen, maar dit korps heeft altijd al een wat andere werkwijze gehad.

dit alles heb ik uit zeer betrouwbare bron.
al eerder heb ik hiervoor geschreven welke merken
nu wel geleverd worden, echter allemaal nieuwe modellen dus alles opnieuw uitzoeken en passen en meten, en zoals bekend wordt daar veel tijd mee versleten.
Nemo me impune lacessit


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2004, 09:08:05
Kleine correctie Firechief  ;) Niet alle vw busjes worden vervangen met die nieuwe opels. Ik zag laatst ook 2 vito's rijden (alleen niet het nieuwe model vito). Overigens vind ik die opels niet lelijk.

Dit komt omdat ik alleen deze nog maar gezien had en jij ook zo'n Opel bus op de foto had ;), heb nog geen vito's gezien.

Als ik hem zie, dan schiet  ;) ik hem.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2004, 12:07:38
Ook de KLPD is begonnen met de Opel Vivaro. Zo'n schijnwerper verwacht ik op een brandweerauto, niet op een wagen van de Spopo......


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2004, 23:34:53
Hoezo? Een mooie lamp toch? In Zeeland rijdt de politie er al wat langer mee rond...
Ook de patrouilleauto op het werk heeft zo'n lamp, die is weliswaar blauw gespoten naar de kleur van de auto, maar toch. Handig lampje, al vergelijken veel mensen die wagen nu met de Koersk, schijnt ook z'n massief geval op z'n dak te hebben. ;D :P

Christian


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2004, 00:45:37
IDD blijft Amsterdam-Amstelland gewoon de volkswagen trouw, er rijden inmiddels al een stuk of 10 Golfjes V rond en ook al een aantal nieuwe VW transporters. VW bevalt al jaren erg goed voor het werken in de Stad. Vooral de onderhouds kosten zijn vrij laag.

mvg
Mike


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2004, 03:44:45
hallo Mike,

hoe komt het dat amsterdam dan niet aan de europeesche aanbesteding moet mee doen en alle andere korpsen wel, kan jij daar iets meer over vertellen

voor zover ik heb begrepen heeft het niets met trouw blijven te maken, volkswagen heeft de presentatie verloren(niet goed gedaan) en zou daarom niet mogen leveren.
Nemo me impune lacessit